Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?

Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 957
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Rens en Riet »

Hey, Als wij naar Scandinavië gaan nemen we mee, Unox Rookworst/ Wijn pakken á 1 ltr (Aldi)
Smac /Boterhamworst in blik / voor in de macaroni/spagetti Bonduel Groenten in blik. in Duitsland kopen we Pfanni Bratkartoffelen deze hoef je niet in de koelkast bewaren. Kip/ verse groente en vis kopen we in de grotere supermarkt. en bier kopen we op de Ferry. De frietpan gaat ook mee.
Afbeelding

We gaan wel meer dan 2 maand op stap hé.
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door jansloos »

En dan heb je nog wel een vliegvis hengel onderaan staan?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door beatrix18 »

Het is ook zo heerlijk rondrijden in zo'n afgeladen SRV wagen........ ;;-)

Afbeelding

(Deze was van van Putten)
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 957
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Rens en Riet »

jansloos, ik ben geen broodvisser. vis meestal op forel of vlagzalm. maar onze diepvries hoeft niet vol vis.

Zalm vissen in Noorwegen heeft nog al wat voeten in aarde. je moet eerst al je materiaal laten desinfecteren.
en voor de goede stekken moet je een jaar vooraf reserveren. ja je leest het goed. dus op datum.
ooit eens mijn waad pak laten desinfecteren voorheen was hij groen de volgende dag geel.
Vergoeding ??? uhm nej nej
Afbeelding
Afbeelding
Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 957
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Rens en Riet »

Peter krijg je honger ??? :problem:

Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door jansloos »

Oei, met jou wil ik wel op vakantie :-B
In ieder geval er naast staan :D

Of een keertje vissen. Misschien zijn er meer? :)

En dan roken op zo,n plank. Wel eens gezien op een beurs. Mmmm


O haha, kijk nog even terug op de bovenste foto, maar kun je daar ook kip mee vangen :-B


Alle gekheid, mooi visje :
maar eenvoudig hengeltje er uit en vissen zonder vergunning is er niet bij. Is het zo streng gereguleerd? Ik heb wel eens gehoord, dat je ook een stuk beek moet huren, waarbij ze dan in de bovenloop een vang plaatsen, omdat er na jou een buitenlandse Vip kwam vissen?
En ja die kun je niet zonder vangst weg laten gaan :-B
Laatst gewijzigd door jansloos op di 24 nov 2015, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door beatrix18 »

Rens en Riet schreef:Peter krijg je honger ??? :problem:

Mvg, Rens
Ik geloof dat er nu juist iemand hapt....
Maar ik bedoel de mensen die met pakken en blikken en weet ik veel wat voor ballast rondrijden!
Alles is daar te koop en wil je goedkoop dan moet je niet naar Noorwegen gaan,.... dat is het duurste vakantieland.
En wij zijn er dit jaar ook weer geweest. :thumbup: ;;-)
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 957
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Rens en Riet »

@Jansloos, En mede daarom zitten we meer in Zweden dan in Noorwegen en als ik ga vissen wil ik
op mijn gemak in het water staan en me geen zorgen maken dat er onverwacht een controleur komt om
te kijken of ik een vergunning heb gekocht.

@Peter, als je een maand in the middle of nowhere zit is een goede voorbereiding niet verkeerd hé.
Als je vanaf 1988 met een camper rijdt weet je zo ongeveer wel wat wel en niet kan qua gewicht
hé. :wink:

Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door beatrix18 »

Zullen we weer on topic gaan.......
Wij nemen ook een drankje en een nood hapje mee. Dat laatste sowieso op elke trip.

(En voorbereiding..... Voor 1988 besloten wij 's morgens vroeg om maar naar (the middle of) Zweden te gaan ipv Frankrijk! In Europa de wereld uit gaan is al een poosje geleden.)
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Hoofdnoorman »

Goed, wat nam ik mee terug naar Noorwegen als ik eens op bezoek in Nederland was?

Rookworst van de Hema en bij mijn moeder thuis even vacumeren.
Kaas, gevacumeerd in stukken van 1 kilo.
Destijds sigaretten en shag.
Tampons voor al de vriendinnen van mijn verloofde.
5 litertapjes bier. Lege tapjes verzamelen bij familie. Spoelen en in ieder tapje 7 flessen cognac.
Poedersuiker, hagelslag, vlokken, muisjes, en geneusde noten. Voor mijn schoonmoeder om taarten te maken. 50 gram hagelslag (kakepynt) kost ongeveer 5 euro. Idem met de rest.
Fritessaus en Franse mosterd.
Conimex zaken t/m de kroepoek.

Wat nam ik mee uit Noorwegen als ik naar Nederland ging?

Rømmegrøt,
Marsepein rollen voor taartbedekking.
Zakken met aardappeltjes, groenten en spek. In dobbelsteentjes. (Pytt i Panne) Gelukkig verkopen ze dit ook in Frankrijk omdat het Scandinavische "Findus" onderdeel is van een Franse keten.
Gudbrandsdalost, heerlijke gekarameliseerde kaas uit ten noorden van Lillehammer. Heet ook Brunost.

Ik vergeet een hele hoop, Veel zaken zijn goed en voordelig te krijgen.

Het enige grote probleem is, dat de grootgrutters een speciale reclamecampagne hebben waar Nederland allang van is genezen.

Voorbeeld:
1 kip 1100 gram. (Zonder water!) Kan in de aanbieding zijn voor Nok 35,- bij bv ICA. 100 meter verder zit REMA 1000 en die vraagt Nok 50,-. Maar, diezelfde week koop je bij REMA 1000 1,5 liter CocaCola voor Nok 10,- terwijl dezelfde fles 100 meter terug Nok 15,- kost.

Mijn schoonvader zaliger, spitte altijd de reclamefolders uit. Een paar keer per week stapte hij op de fiets en reed van hot naar her om alle boodschappen te doen. Aardappels groenten en fruit meestal bij een boer en de rest bij verschillende supermarkten. Kilometers reed hij, maar wel altijd goedkoop uit.
Nu, ik ook, zijn we gewend naar 1 winkel te rijden en daar alles te halen.

Noorwegen is best wel wat duurder met voedingsmiddelen. Maar mijn woonlasten waren een kwart van wat ik nu hier in Nederland heb. Het huis is 3 keer kleiner en de grondoppervlakte zelfs 5 keer kleiner.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door 't Busje »

beatrix18 schreef: Noorwegen gaan,.... dat is het duurste vakantieland.
Vergeet Zwitserland niet. De twee landen met de mooiste natuur van Europa zijn ook de duurste vakantielanden.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Saviemeke »

beatrix18 schreef: Alles is daar te koop en wil je goedkoop dan moet je niet naar Noorwegen gaan,.... dat is het duurste vakantieland.
En wij zijn er dit jaar ook weer geweest. :thumbup: ;;-)
Het duurste vakantieland.....dat is discutabel, vorig jaar Noorwegen, dit jaar Toscane, totaal waren we in Italie duurder uit....
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door durisotti »

Ook mijn ervaring, Noorwegen is prima te doen, luxe producten zijn wel duurder dan in NL, maar heel veel basis producten zijn prima te doen wat prijs betreft.
Als je ziet hoe veel je kwijt bent aan brandstof, tol, veerboten en afschrijving dan zijn de dagelijkse boodschappen daar een schijntje van !
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Wat neem je mee aan eten naar Noorwegen?



Bericht door Mickel Moen »

Precies. Thuis moet je ook eten en dat die komkommer dan eens twee keer zo duur is, maakt in het totaal niet veel uit.

Wij hebben altijd een standaard voorraadje bij ons, ongeacht het land. Puur voor als we eens geen boodschappen gedaan hebben.

Wel nemen we naar Scandinavië de wijn mee. Niet alleen omdat dat zo duur is, maar ook om dat het lastiger te verkrijgen is. Je moet er meestal voor naar de speciale winkels en die zijn flink dunner gezaaid dan supermarkten.

We nemen het als Bag in Box mee. Scheelt ± 50% in volume en 35% in gewicht t.o.v wijn in glas.

http://mickelmoen.blogspot.nl/search?q=wijn

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie