vakantietips Noorwegen 2015

harmeikelkamp
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 okt 2014, 21:15

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door harmeikelkamp »

kijk ook eens op onze reisblog. peugeotj5tdi.reislogger.nl wij zijn afgelopen jaar 2014 eind juli begin augustus in noorwegen en zweden geweest.

we hebben veel witte wegen gereden. we zijn via hirthals kristiansand en met color line over gegaan.

het voordeel hiervan vonden wij dat je vanaf daar weinig tolwegen hebt. we zijn dan ook niet via stavanger het fjord in gegaan maar via lysbotn. voordeel je kunt daar mooi de ferry op en op de eerst beste gelegenheid er weer af. je rijd dan door een mooi en ongerept gebied, richting stora blasjö.

kijk maar op onze blog ik hoop dat je er wat van kunt gebruiken, zoals ik ook van jullie wat heb kunnen gebruikenom onze reis te plannen.

gr harm :cheers:
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Frans-K »

Afgelopen jaar naar de Noordkaap op en neer gereden, onvergetelijk, via Zweden en Finland omhoog, en via de kust van Noorwegen omlaag.
We hebben op de terugreis de gehele Noorse kust af gereden, o.a. Fv17. die moet je niet overslaan.
Wij reden hem net als "the frame" ook opgeeft als mooie routes van Bodø naar Fosnes (begin tot eind Fv17).
De volgende keer reizen dwars door Zweden naar het noorden om dan via Jokkmokk en Kiruna (E45) naar Narvik te rijden, en dan de Fv17 weer omlaag te rijden.
En als je nooit in Noorwegen geweest bent, dan is iedere weg daar mooi. Na 5 X Noorwegen verbazen wij ons nog steeds.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door jotr »

Wij zijn vorig jaar ook naar Noorwegen geweest, wel wat langer: vijf weken uit en thuis. Wij waren er in juni en dat vonden wij een mooie periode. Ik zou voor een kortere periode niet hoger gaan dan Alesund. Dan kun je nog de Trollstigen rijden en naar Geiranger. Wij zijn overgestoken van Hirtshals naar Langesund en zijn daarvandaan via Oslo en Lillehammer noordwaarts gereden en uiteindelijk naar het Westen afgebogen. Maar met minder tijd zou je ook via de 40 naar Geilo kunnen rijden en daarvandaan doorsteken naar het fjordengebied. Zoals anderen al aangaven: alles is mooi in Noorwegen. Verkijk je niet op de afstanden; als je vijftig kilometer per uur haalt, is het veel. Misschien doe je nog ideeën op uit ons verslag. Succes met voorbereiden.
Gebruikersavatar
nummer36
Berichten: 413
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 19:40
Locatie: Pernis
Contacteer:

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door nummer36 »

Wij gaan dit jaar ook naar Noorwegen via Hirthals dan naar Larvik of Langesund, wij willen niet van te voren boeken want dan moet je er op tijd zijn en ik wordt daar nerveus van. Nu zie ik dat Hirthals -> Langesund 60euro goedkoper is dan Hirthals -> Larvik, naar welke kan wij uit gaan is kilometers op het vaste land gelijk dan kan ik toch beter naar Langesund gaan?

Weet iemand nog een goede CP bij deze ferries loefst met WC en/of douche.

Heb er zo veel zin in.
Groetjes van Brenda en een poot van kleine Max.

Kijk ook op http://www.effeweg.net hij is weer aangepast op 18 april 2016
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Saviemeke »

Bij Hirtshals kun je op het strand gaan staan, dat doen de meeste camperaars. Wij hebben er afgelopen jaar overnacht. Zondags in de loop van de dag gearriveerd en maandagmorgen om 8 uur op de boot naar Langesund, niets geen stress.
In Langesund zelf is het lastig om een goed plekje te vinden.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Apaat
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 20:44

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Apaat »

Zoals eerder aangegeven volgens mijn info mag je niet meer het strand op bij hirtsals, helaas helaas, wij gaan ook via hirtshals naar langesund, daarvandaan hebben we 2 weken in Noorwegen, geen idee waar we heen gaan ha ha
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Zwerfsteen »

nummer36 schreef:Wij gaan dit jaar ook naar Noorwegen via Hirthals dan naar Larvik of Langesund, wij willen niet van te voren boeken want dan moet je er op tijd zijn en ik wordt daar nerveus van.
Mag ik hieruit concluderen dat je voor deze oversteek niet hoeft te reserveren cq vroeg boeken?
Groet,
Leny en Pieter
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Stephan65 »

Je kunt toch voor de oversteek naar Noorwegen vanuit Hirthals gebruik maken van deze CP http://www.campercontact.com/nl/denemar ... banke.aspx

Stephan.
Apaat
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 20:44

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Apaat »

Dat weet ik Stephan maar wat is er nu mooier dan gewoon op het strand te kunnen staan met kinderen, dat kan helaas bijna nergens, geen parkeervakken gewoon stoppen en vrij zijn.
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door Stephan65 »

Tsja, daar heb helemaal gelijk in Apaat.

Stephan
Gebruikersavatar
nummer36
Berichten: 413
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 19:40
Locatie: Pernis
Contacteer:

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door nummer36 »

Vraagje wij denken er over om via Zweden naar Noorwegen te gaan maar hoe zou dat dan zitten met de volgende procedure voor honden "Honden moeten ook een behandeling tegen lintworm krijgen. Deze moet minimaal 24 uur en maximaal 120 uur voor aankomst in Noorwegen plaatsvinden"

Voor Zweden geld het zelfde als we anders om gaan heb je de zelfde uitdaging.
Groetjes van Brenda en een poot van kleine Max.

Kijk ook op http://www.effeweg.net hij is weer aangepast op 18 april 2016
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4175
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door beatrix18 »

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 5&start=14

Om het simpel te houden zorgen wij dat de rabiës in orde is en voor vertrek ontwormen door DA.
Met paspoort en geldige stempels gaan wij gewoon. Of het via het één of het andere land wordt zien we wel.
Overigens heb ik diverse verhalen gelezen dat het aanmelden van je huisdier als vreemd wordt ervaren.
Wij zijn, net als vele anderen, nog nooit gecontroleerd. Maar zorg wel dat alles in grote lijnen in orde is.
Als de douane een doos jenever vindt, zullen ze wellicht verder kijken.(Of juist niet meer.... :bow: )
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
nummer36
Berichten: 413
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 19:40
Locatie: Pernis
Contacteer:

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door nummer36 »

We hebben een route gemaakt wij hebben 29 dagen om deze te rijden en zeker te genieten hij staat op http://www.effeweg.net willen jullie er eens naar kijken en op schieten of we niets vergeten zijn dat we moeten zien zoek ook nog wat GPS coördinaten van de bezienswaardigheden die moeten nog toegevoegd worden. Ik zie jullie opmerkingen graag.
Groetjes van Brenda en een poot van kleine Max.

Kijk ook op http://www.effeweg.net hij is weer aangepast op 18 april 2016
Afbeelding Afbeelding
waxmeltsenzo
Berichten: 27
Lid geworden op: di 05 mei 2015, 13:24

Re: vakantietips Noorwegen 2015



Bericht door waxmeltsenzo »

Saviemeke schreef:Op onze site staat het verslag van onze reis dit jaar, http://hobby600noorwegen2014.wordpress.com
Hier http://www.camperforum.nl/viewforum.php?f=52 is nog veel meer info over noorwegen te lezen.

Wat een mooi verslag en goed verhaal erbij. Geeft ons een goede indruk en mooie foto,s ook.
Plaats reactie