camper op boot naar Dover

Gebruikersavatar
Schoentje
Berichten: 506
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 12:53
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door Schoentje »

Van de site van DFDS:

http://www.dfdsseaways.nl/contact/veelgestelde-vragen
16. Worden voertuigen die op LPG (Liquified Petroleum Gas) rijden geaccepteerd?
Ja, voertuigen die op LPG rijden en campers met LPG cilinders worden aan boord van onze schepen geaccepteerd. Let echter op dat het voertuig een erkend gefabriceerd model is met een standaardspecificatie. Wij adviseren ook bij het inchecken te melden dat je een voertuig bij je hebt dat op LPG rijdt.


Wij rijden zowel (gedeeltelijk) op LPG (is ook zichtbaar doormiddel van de aanvulling onder het typenummer met de tekst „Gasotronic”) als gebruiken LPG voor het koken en stoken beide vanuit 2 vaste LPG tanks onder de Camper die aan alle eisen voldoen en (als je onder de camper kijkt) direct herkenbaar en zichtbaar zijn en hebben dit altijd gemeld bij de ferry opgang en in alle tot op heden gedane overtochten was dit geen enkel probleem (zal er ook mee te maken hebben dat het om vaste onderbouw installaties gaat en niet om losse gastanks)

Sterker nog soms leverde het een (op zich natuurlijk volstrekt ten onrechte en niet ter zake doende) opmerkingen op (waarbij zelfs wel eens gewezen werd naar een vrachtwagen met een dual fuel systemen met giga LPG tanks) in de sfeer van dat dat "kleine" beetje LPG wat in de campers en personenauto's zat niet noemenswaardig was tov al het andere wat vervoerd werd op de ferry.

Voor de juiste beeldvorming onze Camper behoord niet direct tot de categorie klein maar ook niet bijzonder groot maar wel groot en met name hoog genoeg dat wij altijd, behoudens bij "Camping on board" naar Griekenland tussen het vrachtverkeer op een half open of open dek staan. Bij de overtochten naar Griekenland stonden we niet tussen het vrachtverkeer maar wel op een min of meer halfopen dek in de zin dat de zijkant van het schip vrijwel volledig open was.

Met mijn opmerking "......maar doen al 18 jaar niet anders en ben ook niet voornemens om dit anders te gaan doen. In de koudere periode wordt ook de gaskachel in het woongedeelte tijdens het rijden gewoon gebruikt." doel ik op het gebruik van de koelkast en de verwarming tijdens het rijden. Waarom zouden we de verwarming aan laten staan op een ferry als we op dat moment toch niet in de Camper aanwezig zijn..... :wink:

Voor mijn stelling dat een herhaling van een discussie over dit punt geen zin heeft hoef ik alleen maar te verwijzen naar "draadjes" die op dit en andere fora over dit onderwerp gevoerd zijn. Voor argumenten en visies in die discussies spelen ten delen "regelgeving" een rol en ten delen "het persoonlijke veiligheidsgevoel" waarom iemand wel of geen gas gebruikt tijdens het rijden, en als het van de "regelgeving" mag maar "het persoonlijke veiligheidsgevoel" van de betreffende camper gebruiker zegt niet doen dan is dat ieders persoonlijk recht en keuze om geen gas tijdens het rijden te gebruiken maar dat zal andere binnen de geldende "regelgeving" niet beletten om het wel te doen.

Daar waar het het gebruik van gas voor de koelkast op een ferry betreft ben ik niet de persoon die willens en wetens tegen regelgeving in wil gaan (of plat gezegd "lekker eigenwijs" wil zijn) maar als ik het meld en men (al dan niet cfm de regels) vindt dat het geen probleem is (mogelijk dat hierbij het staan op het half open of open dek mede een rol speelt), heb ik tot op heden geen rede gezien om de koelkast uit te zetten.

Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door swagmanneke »

Toen wij in het verleden met shuttle terugkwamen uit UK, moesten alle campers en caravans langs een apart huisje en werd de gaskast van elk voertuig nagezien of de flessen dichtwaren. en dan verzegeld met een zelfklever.
Vanuit Frankrijk werd er niet nagezien.
Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door reinolt »

Schoentje schreef:Hoi Faalhaas,

Bedoel je het constant op gas draaien van de koelkast of het op gas laten draaien tijdens een ferry overtocht?

Respecteer in beide gevallen je mening en ben niet van plan een discussie hierover te gaan voeren, maar doen al 18 jaar niet anders en ben ook niet voornemens om dit anders te gaan doen.
Twan
Dat klinkt toch behoorlijk eigenwijs.
Je nuanceert nu het bovenstaande verhaal. Dat klinkt dan iets anders hoewel ik niet geloof dat je meldt dat de koelkast op gas aanstaat en dat men dat toestaat.


Sent from my iPad using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door Aloys »

Ik moet u allen hetvolgende bekennen: ik vergeet ook altijd de gaskraan dicht te draaien... :roll:
Overigens loopt de koelkast op 12V, het is een compressorkastje.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door Eric van den Heuvel »

Rots44 schreef:Als ik de overtocht maak van Duinkerken naar Dover zetten jullie dan tijdens de overtocht de koelkast op gas?????
Ik begrijp dat de auto dekken gesloten blijven tot aankomst Dover.
heeft iemand ervaring????
Hallo, Vorig jaar 3 x Calais Dover gemaakt met koelkast op gas. De gebruikte ferries zij oud met half open dekken en daarom kan de gaskraan open blijven. Overtocht duurt 90 min. Groet Eric
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door kees & corona »

Eric van den Heuvel schreef:
Rots44 schreef:Als ik de overtocht maak van Duinkerken naar Dover zetten jullie dan tijdens de overtocht de koelkast op gas?????
Ik begrijp dat de auto dekken gesloten blijven tot aankomst Dover.
heeft iemand ervaring????
Hallo, Vorig jaar 3 x Calais Dover gemaakt met koelkast op gas. De gebruikte ferries zij oud met half open dekken en daarom kan de gaskraan open blijven. Overtocht duurt 90 min. Groet Eric
Beste Eric,
Jij houd er toch wel een vreemde redinatie op na.
Als iemand dus een oude ferryheeft, kan de k oelkst wel blijven branden
Nou het is nog altijd zo dat de maatschappij dit beslist of de wetgeving.
Dat er misschien minder of geen toezicht is,is een ander verhaal.
Maar het zou zo maar kunnen dat als het op borden of in voorwaarden wordt aangegeven, je mede verantwoordelijk kan worden gehouden in geval er door jou toedoen brand, explosie, o.id zich voor zou doen.
Ik zou dit toch niet op mijn geweten willen hebben.
Tevens heb je kans dat als er een rechter beslist in jou nadeel de verzekering ook afhaakt.
En het Engelse recht is erg sterk en gaat heel ver vooral in de maritieme sector.
En ik spreek uit een redelijke ervaring.

Groeten,
Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

camper op boot naar Dover



Bericht door Marco Polo »

Maar goed ook.
Las laatst iets over de Herald of free Enterprise.
Tijd geleden alweer (1987)
Zijn weinig veroordelingen uit gerold maar de rederij kreeg er flink wel flink van langs. Naast verkeerd design en gebruik van het schip was er ook sprake van een totaal verziekte cultuur bij de P&O dochter.
Nalatigheid, slordigheid en gebrekkige communicatie onder de bemanning was daar structureel.
En dan praat je over een Engelse rederij.
Wel 163 doden.

Veiligheid op zee kan je niet mee spotten.
tvdsande
Berichten: 2268
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door tvdsande »

Is dit niet hetzelfde als door rood mag niet maar ik doe het al jaren..
Gaskraan moet dicht op de Ferry ..
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door jotr »

Ja, wij doen de gaskraan ook dicht op ferries. Op de korte overtocht naar-en-van-Engeland al helemaal geen probleem. Die paar uur blijft alles echt wel koud en bevroren. Op een langere overtocht gebruiken wij de oude truc om een of meer pakken sinasappelsap van te voren in te vriezen en die ingevroren pakken in de koelkast te leggen. Is nog effectiever dan koelelementen. Het duurt echt lang voor zo'n pak is ontdooid, probeer thuis maar. Al die tijd blijft je koelkast ook redelijk koel.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door Mickel Moen »

Voor wie meent, dat zijn gasinstallatie superieur is aan de veiligheidseisen van de rederij.

Ik heb meegemaakt, ik meen op de overtocht Travemunde-Helsinki, dat er gecontroleerd werd en het gas verzegeld werd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
antonius
Berichten: 238
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 19:10
Locatie: enkhuizen

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door antonius »

Ik weet het niet hoor maar het is gewoon simpel.
Wiens gast jij bent wiens regels jij respecteert.
er is geen beter leven dan een camperleven en een trotse bezitter van een knaus travelliner 710G genaamd djeems
stabij
Berichten: 344
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 18:35

Re: camper op boot naar Dover



Bericht door stabij »

Doe niet zo moeilijk als de camperkoelkast deur dichtblijft is er niets aan de hand. Eigen ervaringen. Dicht die gaskraan!
En breng jezelf en een ander niet een onnodig risico/gevaar toe. Op de boot naar Engeland en Noorwegen wordt het gecontroleerd en verzegeld.Zelfs het gasluik van de camper mag je niet afsluiten.Vandaar de verzegeling.
Onder de vaarreis komt er ook niemand op het autodek.
groet,
Anja
PS in Engeland is ook alles te koop hoor.
Zelf neem ik alleen voor de eerste 3 dagen mee als wij onderweg zijn .
nu op 4 wielen Leo en Anja
Plaats reactie