Tweede taal in Griekenland

Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door hurktoilet »

@Mijlpaal: niet uitgeprobeerd, want mijn Turks is nog slechter dan mijn Grieks (ik kan de woorden kalenichta, kalispera en efcharisto gebruiken, en ik weet dat ik ipv om een ouzo veel beter om een tsipouro kan vragen).
Maar als de Grieken al een afkeer van Duitsers hebben, bij mijn weten is hun afkeer van Turken nog groter (Dat schijnt overigens wederzijds te zijn. Mogelijk is er een Turkse minderheid in Griekenland waar je met Turks goed terecht kan (ik heb niet in het gebied tegen de Turkse grens gezeten), maar bij Grieken lijkt Turks me geen aanrader. Als je het al zou spreken...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Vertrokken2 »

AadenAnke schreef:
Gobert schreef:Idd. Om trots op te zijn.
Nou ja trots, Indie, Suriname, Antillen daar zijn toch momenten geweest die we liever willen vergeten of niet willen weten! Maar allemaal oud en nog weinig mensen die het hebben ondergaan. Duitsers zijn meestal gewoon aardige mensen, maar hebben in sommige delen van de wereld nog een beetje last van het verleden. Is over een 20 tot 30 jaar wel op de achtergrond geraakt. Tot die tijd gewoon laten weten waar je vandaan kom en vooral je als gast gedragen. Dat helpt vast en zeker.

Gr. Aad
Alles moet bezien worden tegen de tijdsgeest van destijds. JA, ik ben trots op ons verleden.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Vertrokken2 »

Ries schreef:Daar ligt het verleden nog heel wat gevoeliger als hier. Plus wat eu, en met name Duitsland in de jongste crisis de Grieken heeft geflikt, heeft dat niet verbeterd. Kan dus echt geen kwaad om als je vermoed dat ze je als Duitser zien en je niet vriendelijk gezind zijn. Duidelijk te maken dat je géén Duitser bent. Heeft er niets mee te maken of wij de Duitsers wel of niet aardig vinden. (Zijn ze overigens over het algemeen wel toch) En met Engels kom je idd een heel eind in Griekenland.
Griekenland heeft haar economische positie vooral aan zichzelf te danken. Zij is in het verleden zelf gaan potverteren. Het is dan ook bijzonder dat men de schuld nog steeds liever bij de Duitsers en de EU legt.
Dat de verkeerden, de bevolking, moeten bloeden is erg vervelend, maar kom niet aan met verhalen dat Duitsland de Grieken eea zou hebben geflikt. Dat is echt de omgekeerde werkelijkheid.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Uitgeschreven

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Uitgeschreven »

Of topic)Ik heb van Duitsers nog nooit iets gekregen,maar in Griekenland kreeg ik toch regelmatig een zak sinaasappelen cadeau,of druiven.ze willen er niks voor terug .Ze hebben ook hun gebreken,maar als ik moet kiezen tussen de twee dan weet ik wel welke .
Met Engels zal je er wel komen,anders handen en voeten. :o
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Charles Franconi »

Off topic: Ik woon nu 5 jaar in Duitsland en met veel plezier. Zeer hartelijke mensen, uitzonderingen daargelaten.

Ik heb aardig wat met mensen gesproken in Griekenland. Jeugd wil niet meer met de handjes werken en trekken van platteland naar de grote steden. En als ik zie wat daar door de jeugd wordt uitgegeven op de terrassen op ieder moment van de dag, wat die aan dure kleding draagt, de nieuwste iPhones heeft en de nieuwste scooters rijden, dan valt het m.i. toch wel mee met de armoe.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Ries »

Ja net als met de armoede in rest van Europa. Het is maar net waar de prioriteiten liggen bij het besteden van de schamele inkomsten. Jeugd lijkt mij geen goede graadmeter. Die kiezen bijna allemaal voor bovengenoemde dingen.

@gobert ja zo denken de eurofielen er, al dan niet terecht, over. De meeste Grieken echter niet. Die haten merkel en consorten. Soms laten ze dat goed merken aan de "gewone" Duitsers.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door juanv »

Volgens wat ik ter plaatse kon vernemen, is de jeugd volop bezig de spaarpotjes van Oma, Opa, Pepe, Meme op te souperen aan luxe en overbodige zaken, dus afwachten hoe lang het nog duurt voordat deze potjes leeg zijn en de ontnuchtering van de harde realiteit hun tegen de kop slaat :bang:

Ik was ook verbolgen dat westerse supermarkt ketens de Grieken een hoop geïmporteerde zaken opzadelen, welke zij veel beter uit eigen land kunnen halen ( groente, fruit Enz......)

Het strafste vond ik echter het bierverhaal. Ongeveer overal waar je komt in Griekenland en je besteld achteloos een biertje krijg je een Heineken of een Amstel toegeduwd. Persoonlijk moet ik echter niks hebben van de geboden smaak van deze leveranciers, dus vraag je "iets " anders.
Nu blijkt dat zij een heel lekker gelagerd Grieks bier hebben nl. Mythos. :cheers:
Alleen moet je er steeds specifiek om vragen, toen ik naar deze vreemde gewoonte vroeg , kwam de aap uit de mouw !
Mythos is opgekocht door .......Heineken, en zij leveren slechts één verpakking Mythos na aankoop van zeven verpakkingen Heineken!!!!!

Ik vond dit een ronduit schandalige handelswijze, en verbaas mij er nog over dat dergelijke koppelverkoop, want dat is het toch, door Europa is toegelaten.

Bij het verhaal van dergelijk misbruik van macht, krijg je toch wel plaatsvervangende schaamte, en daar hoef je zelfs geen Nederlander voor te zijn :thumbdown: :shh:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Amstel »

juanv schreef:Mythos is opgekocht door .......Heineken
Bij het verhaal van dergelijk misbruik van macht, krijg je toch wel plaatsvervangende schaamte, en daar hoef je zelfs geen Nederlander voor te zijn
Of Deen? :-?
2008 werd Mythos opgekocht door CarlsbergGroup! :eh: Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Carlsberg aan Heineken verkoopt!
Welke bron heeft vermeld dat Mythos door Heineken is opgekocht? Bron a.u.b.!
Overigens smaakt Mythos net zo lekker als Amstel.
Fix daarentegen smaakt zoals het heet, naar behangerslijm!
Je tong kleeft in je mond en dat maakt 't niet makkelijker, welke taal dan ook te spreken.
Julian
Uitgeschreven

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Uitgeschreven »

Ik drink geen Heineken.
Ik drink alleen bier. :wink:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19158
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Aloys »

Alle bier-gerelateerde websites melden Carlsberg als eigenaar van Mythos. Heineken heeft wel problemen
gehad in Griekenland, in verband met concurrentie-gedoe. Daar hebben ze een dikke boete voor gehad,
iets van 26 miljoen euro.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Uitgeschreven

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Uitgeschreven »

Hier gaat het nog goed! maar welke taal gaan we nu spreken,, ?De biertaal ? :-B
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door juanv »

juanv schreef:Welke bron heeft vermeld dat Mythos door Heineken is opgekocht? Bron a.u.b.!
De bron was de uitbater (eigenaar) van de bar aan de camping in Olympia, ik zie eerlijk niet goed in waarom de man er zou over gelogen hebben! wat niet wil zeggen dat ik de eigendomsdocumenten gezien heb uiteraard!
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Cee Pee »

Zijn winstmarge op Heineken was waarschijnlijk iets groter dan op Mythos.:wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door juanv »

Kan zijn , alleen als er enkel Heineken of Amstel is verkies ik een spuitwatertje, daar heb je zeker geen vieze smaak van in je mond :cheers:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Plaats reactie