Tweede taal in Griekenland

Gebruikersavatar
Sirkka
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 22:41
Locatie: Finland
Contacteer:

Tweede taal in Griekenland



Bericht door Sirkka »

Met het oog op de reis richting Griekenland, vroeg ik me af wat er als tweede taal gesproken wordt?
Moet ik denken aan Engels of is het eerder Frans?
Uitgeschreven

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Uitgeschreven »

Sommigen spreken Engels, de jongere generatie zeker.We waren ook verstomd van sommige ouderen die ook perfect Engels spraken.
Ook Duits kan je soms terecht maar beter niet.
Maar het is moeilijk om contact te maken.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door hurktoilet »

Mijn ervaring is dat je je zeker in toeristische gebieden prima met Engels kunt redden. En als men zelf geen Engels spreekt, zoekt men wel iemand in de buurt die het wel spreekt. Grieken zijn doorgaans vriendelijk en behulpzaam.
Frans heb ik er één keer gesproken, bij een Citroen-garage, maar verder echt nooit
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door MonRoe »

frans zeker niet. Engels lukt prima en Duits ook wel, laat alleen merken dat je uit Nederland komt, zeker bij de ouderen.


Verzonden vanaf een mobiel apparaat, kan dus een kort antwoord zijn met eventueel typefouten.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Sirkka
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 22:41
Locatie: Finland
Contacteer:

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Sirkka »

Bedankt voor jullie antwoorden. Engels spreek ik vloeiend, dus dat mag geen probleem zijn :P . En dat Duits, dat probleem snap ik, wil het zelf ook niet horen :silent: .
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Charles Franconi »

I.d.d. afgelopen winter veel Grieken gesproken die Engels spreken, met name de jongeren. En daar waar geen Engels werd verstaan was "translate" op mijn GSM een ware uitkomst.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door jmkoole »

Sirkka schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Engels spreek ik vloeiend, dus dat mag geen probleem zijn :P . En dat Duits, dat probleem snap ik, wil het zelf ook niet horen :silent: .
Wat een kul! De Duitsers hebben een hoofdrol in de EU economie. Zonder de Duitsers zou ons land een ontwikkelingsland zijn. Grieken - zeker zij - die onaardig doen tegen Duitsers moeten zich diep en diep schamen...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Uitgeschreven

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Uitgeschreven »

Je kan er niet rond,van Merkel moeten ze niks hebben;
Wij praten liever Frans onder elkaar dan weten ze zeker dat het geen Duits is.
Nederlands,Duits,Vlaams ,het trekt allemaal op elkaar.
ik vertel alleen mijn ervaringen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door hathi »

Mee eens Hans,eens moet er een Streep onder,ook de NL hebben een verleden.
Hans
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Vertrokken2 »

Idd. Om trots op te zijn.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Ries »

Daar ligt het verleden nog heel wat gevoeliger als hier. Plus wat eu, en met name Duitsland in de jongste crisis de Grieken heeft geflikt, heeft dat niet verbeterd. Kan dus echt geen kwaad om als je vermoed dat ze je als Duitser zien en je niet vriendelijk gezind zijn. Duidelijk te maken dat je géén Duitser bent. Heeft er niets mee te maken of wij de Duitsers wel of niet aardig vinden. (Zijn ze overigens over het algemeen wel toch) En met Engels kom je idd een heel eind in Griekenland.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door AadenAnke »

Gobert schreef:Idd. Om trots op te zijn.
Nou ja trots, Indie, Suriname, Antillen daar zijn toch momenten geweest die we liever willen vergeten of niet willen weten! Maar allemaal oud en nog weinig mensen die het hebben ondergaan. Duitsers zijn meestal gewoon aardige mensen, maar hebben in sommige delen van de wereld nog een beetje last van het verleden. Is over een 20 tot 30 jaar wel op de achtergrond geraakt. Tot die tijd gewoon laten weten waar je vandaan kom en vooral je als gast gedragen. Dat helpt vast en zeker.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door Mijlpaal »

Op de vraag wat de tweede taal in Griekenland is: dat is toch echt Turks volgens mij!
roma
Berichten: 4527
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Tweede taal in Griekenland



Bericht door roma »

[b]Ο μπακάλης δεν είναι ακόμη σαφές εάν προκύπτει αυτές έκπληξη: τραχύς αστυνομικός λέει ότι αυτό δεν είναι ένα site που ο καθένας θα πρέπει να έχουν περάσει δέκα λεπτά. Επιμελώς αρχίζει να γράψετε όλες τις κονκάρδες. Περαιτέρω κατά μήκος του δρόμου για να παρακολουθήσουν τον ξενοδόχο. Κάθεται χωρίς πελάτες και ζήτησε από την αστυνομία να παρέμβει. Αδέξιος, είχε επίσης το σπίτι μηχανών θα μπορούσε να πει ότι το εστιατόριο του είναι ανοιχτό. Τώρα κερδίζει τίποτα. Όπως βόλτα μαζί, εγώ κύμα σ 'αυτόν. Αυτός κύματα πίσω, πάρα πολύ.[/b]
Plaats reactie