Griekenland: we komen er aan!!

Gesloten
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door Amstel »

Sorry, Michael, Michel, Rene, Thole, m.fl.
Ik ben zo vreselijk lui geworden in Griekenland! Ik heb geen tijd en inspiratie om hier wat leuks te schrijven. M'n eigen site staat ook stil, alleen het Zweedse camperforum krijgt wekelijks wat berichtjes van ons.
We zijn dus al zes weken onderweg, een week door Europa, twee weken Albanien en nu zitten we in de vissershaven van Nea Styra, Evia.
In Igoumenitsa een simkaartje gekocht bij Wind, 7GB voor €17/maand, bijvulbaar met 7GB voor 17€.
Die zit in m'n mobile router dus we hebben altijd weer internet op 2 PC, 1 Tabl. en 2 Tel. Aan 't strand alleen 2G, maar in de stadjes 3G. Het werkt toch overal!
We hebben noord Evia overgeslagen en ons geconcentreerd op zuid Evia. Het is hier verschrikkelijk droog, alleen maar zon en af en toe wat wind maar nog geen druppel regen.
In Karistos werd onze hond aangevallen door vier straathonden, vlak voor het restaurant. Een kreeg bijt in Bonnie d'r vacht. Ik sloeg er van harte op los met een bamboestok tot vermaak van alle restaurantgasten. Daarna riep ik tegen de ober die ook stond te lachen: "I understand I'm not welcome here! I'm gonna eat somewhere else!"
De lach verdween van z'n smoel en hij wilde zich excuseren! Toen lachte ik en zei: "Sorry, too late!" Stina ging uit d'r lint in 't Engels! Wil ik niet graag weergeven hier! :-B
Ik weet niet of we een leuke indruk maakten, maar 'k vond 't zelf wel leuk en die honden bleven ver bij ons uit de buurt, als we ze zagen. Stonden op twintig meter afstand te blaffen.
We waren daar maar twee dagen. Veel honden in Karystos zijn redelijk aggressief, niet eerder ergens anders meegemaakt.
We hebben ook een groots mislukt Griekse bouwproject gezien aan de zuidwestelijke punt van Evia, kijk hier maar eens: https://www.google.com/maps/place/37%C2 ... !1s0x0:0x0
Prachtige infrastructure met wegen, elektriciteit water (en afvoer?), maar heel weinig, wel erg dure huizen.
En daar natuurlijk een prachtig strand gevonden. Zonder honden! :P
In Delphi vonden we nog een kartonnen doos met zeven lieve welpjes van zes weken. Daar werden we dus helemaal naar van en vergaten daardoor naar alle ouwe stenen te kijken! We hebben ze niet in de steek gelaten maar gezorgd dat ze een tijdelijk onderkomen kregen. Als ik tijd krijg zal ik wat fotootjes laten zien.
We gaan morgen naar 't mainland en waarschijnlijk naar 't zuiden. 1 November hebben we beloofd Peter op te zoeken in Monemvasia.
We vermaken ons dus wel ondanks dat we niet veel ouwe stenen gezien hebben! :-B
Groeten, Stina, Bonnie en Julian
/Julian
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door M2 »

Hé, leuk dat jullie weer in Griekenland zijn! Hoop snel meer van jullie te lezen/zien.

We hebben toevallig ook idee om volgend jaar (weer en o.a.) naar Evia te gaan. We zijn daar tijdens onze tweede Griekenland-trip geweest, met ons eerste campertje.
Ik denk dat het in 2006 of zo was. D'r zit niet zo veel meer in mijn herinnering. Ons tweede camperjaar waren we nog niet zo vrij en onbevangen om zomaar overal te gaan staan.
Nu gaan we veel gemakkelijker om met een hoop dingen.

Dit jaar naar Schotland geweest maar Griekenland hebben we wel gemist! Tot nu toe ons ideale camperland.

Nou, kom maar op met de verhalen!

En de groeten,
Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door thole »

Hè, hè, eindelijk, wij maar denken waar blijft Julian nou :lol: .
Die zwerfhonden kun je knap last van hebben, ook als jezelf geen hond hebt, dat geblaf 's nachts. :bang:
Op veel plaatsen in Turkije, vaak de mooiste, ook last van.
Wij gaan zaterdag voor een week naar Griekenland op de terugreis uit Turkije steken 1 nov. over, Igoumenitsa- Ancona.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door Amstel »

Hallo Michel!
Er wordt mij verteld dat het noorden va Evia mooier is maar wij gaan vaak de verkeerde kant op! Beetje eigenwijs, wil wel vaker met eigen ogen zien wat waar en niet waar is. Zuid Evia is best leuk! Waar is het niet leuk in Griekenland?
Het is hier behoorlijk dor en droog. We hebben alleen maar prachtig weer en, voor ons doen, veel te veel zon. We kwamen over de brug bij Khalkis en stonden drie nachten met 5 Griekse campers aan 't strand bij Eretria. Gezellig!
De wegen op Evia zijn vaak slecht maar er wordt hard aan een nieuwe weg naar Karystos gewerkt, korter gedeelte is wel klaar. Van Karystos naar het zuiden zijn veel mooie strandjes waar je vrij kunt staan, er staan wel campingverbodsborden maar die zijn niet geldig voor ons, buiten het seizoen. Sinds Sagiada vaak de politie aangesproken, nergens last van. "No problem, stay as long as you like!" In Mesolonghi, in de jachthaven, kwamen ze ook heel netjes kennis maken maar ze vonden het wel beter als ik op het strand bij Kryoneri ging staan. "We have kind of problem with the Romani here in Mesolonghi! It's dangerous to stay here!" Wel waren ze blij met ons "Securiyty System" en dat de hond te keer ging tegen ze. Natuurlijk vind ik 't flauwe kul met die "Romani" maar ik ben tenslotte gast en dan doe je zoals de gastheer je het aanbiedt. Het was trouwens heerlijk rustig op Kryoneri beach en daar ook weer lekker gezwommen, 's avonds en 's ochtends. De politie in Nea Styra toevallig tegen 't lijf gelopen bij de ferrylanding, toen we naar de prijs vroegen. Hij wist na twee dagen al 't meeste van ons, de mensen zijn hier zo vriendelijk en we hebben dan ook dat veilige gevoel als je weet dat de politie ook z'n ogen open houdt.
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door Amstel »

thole schreef:Hè, hè, eindelijk, wij maar denken waar blijft Julian nou :lol: .
Die zwerfhonden kun je knap last van hebben, ook als jezelf geen hond hebt, dat geblaf 's nachts. :bang:
Op veel plaatsen in Turkije, vaak de mooiste, ook last van.
Wij gaan zaterdag voor een week naar Griekenland op de terugreis uit Turkije steken 1 nov. over, Igoumenitsa- Ancona.
Hoi Thole!
Nou dan zien we elkaar dit jaar ook niet! Wij gaan morgen naar Korinthos voor de grote was en daarna richting Gytheon.
Ja die honden hè? De ene dag redden we er zeven voor een beter leven en de andere dag krijgen ze er van langs met de bamboe! Stina vertelt dat ik gromde en m'n tanden liet zien aan die honden terwijl de bamboezweepslagen door de lucht sneden. De restauranteigenaar had ons best kunnen belonen met een gratis dineetje, voor mijn onderhoudende optreden voor al zijn gasten. "High entertainment one man show in Karystos!" :clap:
Stina vond 't helemaal niet leuk! Gelukkig ging 't goed met Bonnie, die houd zich altijd cool! 8-)
Ciao!
Julian
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door Going »

Wij reizen af a.s. maandag.
Ben benieuwd, voor ons de eerste keer Griekenland.
Ik hoop dat het goede weer voor ons aanhoud.
Alhoewel 25 jaar Boxers gehad te hebben hou ik nu honden op afstand.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door willemzon »

Wij willen volgend voorjaar (begin april) voor 2 1/2 maand voor het eerst afreizen naar Griekenland, ben erg benieuwd, lees veel (reis)verhalen van mede forumgenoten. vraag mij ook af wat de temperatuur van bijv het zeewater dan zal zijn.


vr groeten

Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door M2 »

Dag Willem en Diana,

ik kan je bijna verzekeren dat je dan ook besmet raakt met het oh zo prettige Griekenland-met-de-camper virus.
Tja, april is het water een stukje frisser dan in het najaar. Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je heen gaat.
Twee-en-een-halve maand...jeetje man, wat ben ik jaloers! Tijd genoeg om het water lekker te laten opwarmen.

Misschien komen we jullie dan wel ergens tegen. Zoals het er nu naar uit ziet gaan wij mei/juni voor 5 á 6 weken voor de zoveelste keer naar Griekenland.

Het verslag van 2013: http://www.mm2greece2013.blogspot.com.
Daar vindt je ook een map met een groot deel van onze overnachtingsplaatsen. Op die van René vindt je er nog veel meer.

En de groeten,
Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door Amstel »

Eindelijk! Regen, vannacht heeft het dan eindelijk geregent in Nea Styra, voor ons de eerste druppels in Griekenland deze reis. De hela nacht ook storm en die ging me tekeer! Niet veel geslapen dus, we stonden bij de vissershaven en kregen de volle mep. Om zes uur 's ochtends dachten we dat de camper plat zou gaan en om zeven uur zijn we een stukkie verhuist naar een parkeerterrein in het stadje, driewoningshuizen om ons heen, heerlijk rustig en nog een paar uurtjes geslapen. Achteraf vraag ik me altijd af waarom ik dat niet gisteravond deed toen we gingen kooien? Om tien uur zijn we weer op weg! Door die storm, wilden we niet met de ferry over, weet niet eens of die vandaag wel varen. We zijn dus teruggereden naar Khalkis, over de brug en de snelweg naar Korinth. 140 Km tollweg kostte wel 18 €. Maar we spaarden 40€ op de ferry, + 15€ diesel. Dus hebben we toch weer 7€ verdient :-B .
Ik vertelde het gisteren niet helemaal juist over de weg naar zuid Evia, het erg slechte stuk weg ca. 15 km gaat over de bergen naar Styra maar als je via de kust naar Nea Styra rijdt heb je er weinig last van. Ik denk trouwens dat de resterende in aanbouwzijnde weg, volgend jaar wel klaar is en dan is het een heel leuk trekkie naar Karystos met heel errug veel mooie plekkies om een nachie te bivakkeren. Nea Styra is een aardig dorp en viel ons goed in de smaak.
De zogenaamde Camperstop in Corinth had dus geen wasmachine, hetgeen wel zo staat vermeld in alle gidsen. Dan doen we de grote was morgen maar ergens anders. Vandaag dus niet veel van de zon gezien, toch wel lekker om dan te rijden. Het weer schijnt beter in 't zuiden dus met dit reisweer zou het me niet verbazen als we morgen al in Gytheon zitten, want daar schijnt de zon en is het lekker warm, ook in zee.
Kalinikta, Julian
Gebruikersavatar
Walter2
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 15:29

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door Walter2 »

Wij zijn, toen we terugkwamen uit Turkije, in Alexandroupoli blijven hangen. Drie weken mooi weer gehad, en inderdaad, veel gezwommen. Nu sinds twee dagen grote storm. Over 2 dagen gaan we richting Patras. Mooie gemeente camping toch hier in Alexandroupoli, en leuke stad. NB: als je op 28 oktober nog in Griekenland bent: in veel plaatsen zijn dan parades van schoolkinderen etc. i.v.m. ochi-dag (= toen ze in WOII de Italianen tegenhielden, nee-dag dus).
Goede reis allemaal!
Walter
We follow the sun!
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door willemzon »

M2 schreef:Dag Willem en Diana
ik kan je bijna verzekeren dat je dan ook besmet raakt met het oh zo prettige Griekenland-met-de-camper virus.
Tja, april is het water een stukje frisser dan in het najaar. Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je heen gaat.
Twee-en-een-halve maand...jeetje man, wat ben ik jaloers! Tijd genoeg om het water lekker te laten opwarmen.

Misschien komen we jullie dan wel ergens tegen. Zoals het er nu naar uit ziet gaan wij mei/juni voor 5 á 6 weken voor de zoveelste keer naar Griekenland.

Het verslag van 2013: http://www.mm2greece2013.blogspot.com.
Daar vindt je ook een map met een groot deel van onze overnachtingsplaatsen. Op die van René vindt je er nog veel meer.

En de groeten,
Michel


Wij gaan het beleven, even jullie blog gelezen, ga ik eens leuke dingen uithalen.
Wij gaan altijd naar de warmere landen, maar toch dit najaar naar Noorwegen gegaan, wat een prachtig land, maar wat een regen en wat duur.
Die ouzo, Griekse salade, lekker weer, mooie terrassen, staat ons wel aan.

gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door Digiwalker »

@ Willem en Diana

En als het zeewater te koud is dompel je jezelf lekker onder in een thermaal bad.
Er zijn er genoeg : https://sites.google.com/site/griekenla ... male-baden

Bij Thermopilae kan je achter het verlaten hotel in het bos overnachten. Gratis en voor niks

Rene
:wave:


P.s. Wij vertrekken volgend jaar ook rond maart en blijven er ook een maand of 3 of 4
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door thole »

Wij zijn na een week of 10 Turkije ook weer in Griekenland, in Alexandroupoli op de camping.
Daar hebben we gisteren even een babbel gemaakt, met mede forumlid Walter en zijn vrouw.
En naast ons staan campervrienden die we 5 jaar geleden in Marokko hebben ontmoet, leuk dus.
We gaan vandaag een stuk rijden richting het westen want het is hier takkenweer, het komt met bakken de lucht uit en dat blijft de komende dagen zo volgens de verwachting en de temperatuur zakt naar zo'n 10º.
Aan de westkust is het aanzienlijk beter, we blijven nog een week in Griekenland, 1 nov. gaan we over naar Italië met de ferry.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland: we komen er aan!!

Bericht door Amstel »

Ja, het weer verandert nu snel. Een groot regengebied ligt boven Griekenland, vooral in 't noorden. De oude stenen in Korinth werden ook overgoten en toen we gisteren bij Mycene aankwamen werden ze daar ook schoongespoeld. Ze worden er niet jonger van en blijven daar nog wel even liggen. We zien ze een andere keer wel!
We gingen door naar Nafplion, hier bleef het in ieder geval droog maar op Karathona beach aangekomen vonden we toch dat we daar niet 's nachts wilden staan als er meer regen zou komen en dat kwam natuurlijk! Veel campers hadden dezelfde gedachte want op de havenparkering staan zeker 12 campers. Vandaag blijft het droog, de zon breekt er af en toe doorheen dus is het aangenaam weer om in prachtige Nafplion te wandelen. Toch wel een mooie stad hoor! We blijven hier lekker staan, zolang het weer redelijk goed is! In 't zuiden ziet het er momenteel ook niet zo best uit! Gisteren diesel volgetankt voor 1,23€/l. Morgen tanken we LPG vol en rijden dan naar Sparti via de snelweg. Door het slechtere weer zijn de stranden niet zo interessant meer en is het leuker om in de gezellige steden te vertoeven. De ouzo smaakt trouwens uitstekend bij dit weer! :cheers:
Kalispera!
Julian
Gesloten