Texel

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Texel



Bericht door joske501 »

Beste,

Wij willen binnen een dikke week nog eens voor een viertal dagen Texel bezoeken.
Daar je niet mag vrij staan ben je steeds aangewezen op een camping of boerderijcamping, gezien het algemeen bouwverlof zal het daar vrij druk zijn. Lopen we kans dat er geen plaatsje meer vrij is, of valt het mee in die periode? Wordt vrij staan beboet?
Iemand nog tips wat we niet mogen missen? Ecomare, strandjuttersmuseum, en mee vissen met de garnaalboot in Oudeschild kennen we al, ben trouwens zelfs garnaalvisser te voet.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Texel



Bericht door Cee Pee »

Officieel mag het niet maar het heeft bij de politie geen prioriteit, zolang er geen klachten zijn.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Texel



Bericht door 't Busje »

De schoolvakanties in Nederland beginnen op 8 (midden), 15 (zuid) en 22 (noord) juli. Van 22 juli tot 20 augustus heeft heel Nederland schoolvakantie en moet je dus op drukte rekenen. Belgen die vrij staan, worden onmiddellijk naar het vaste land afgevoerd en krijgen een levenslang verbod om Texel te betreden :-B

Een tip: ga eens met de boot naar Vlieland (vertrek bij de vuurtoren van Cocksdorp) en neem je fiets mee. Trouwens Texel zelf kun je ook prima met de fiets verkennen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Texel



Bericht door joske501 »

Beste,

We hebben 5 dagen en nachten doorgebracht op Texel en ondanks het iets mindere weer is het een aangenaam verblijf geweest.
En het is gelukt om 5 dagen vrij te staan :) , we hebben dan ook een onopvallende auto (grijze muis), met een gewone motorhome zou dit zeker niet lukken.
Het was er niet echt druk ondanks het groot verlof, wel heel veel Duitsers daar. Motorhomes zijn daar nog echt in de minderheid, sporadisch kom je er een tegen. Camperplaatsen zijn daar onbestaande, je moet een camping op maar daar hebben we geen motorhome voor gekocht.
De fiets mee nemen naar Vlieland kan niet in het hoog-seizoen, je moet er daar eentje huren, maar daar ik met een aangepaste fiets rij behoort dit niet tot mijn mogelijkheden.
Veel lof voor het "Strandjutters-museum"
Het stadje Oudeschild draagt nog steeds mijn voorkeur, dit ondanks de bezige verstevigingswerken aan de dijken, het is er rustig en je raakt nooit uitgekeken op de in en uitgaande scheepvaart van allerlei pluimage.
Wel eigenaardig dat je daar geen ongepelde garnalen meer kan kopen, je krijgt er wel een portie mee als je met de TX10 of TX20 mee gaat, maar in de viswinkels niet te vinden, ze zijn duur tegenwoordig, dat weet iedereen, maar het ontbreken van pel-garnaal is een gat in de culinaire viswereld.
Ook een dikke pluim voor de camperplaats Den Helder, een voorbeeld van hoe met moet, proficiat Den Helder !!!!

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Texel



Bericht door seth_space »

Ben in Februari van plan een maandje Texel te doen. Zijn er dan campings die beschikbaar zijn voor een dergelijke periode. Of heeft iemand alternatieven.
In het verleden een aantal keer een huisje gehuurd voor een maand maar dat is nu een beetje onzinnig met de camper.
Tips zijn welkom.
Blijft een heerlijk eiland.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Texel



Bericht door Aardy »

Bij de campinginfo Texel kun je vinden of ze het hele jaar open zijn.

Wij hebben een paar keer op De Sluftervallei gestaan.
Zeker in de periode die je aangeeft zal het daar niet druk zijn op het kampeerterrein.
Afhankelijk van je wensen kun je op camperplaatsen of kampeerplaatsen staan waar ook caravans mogen.
De kampeerplaatsen bevinden zich op een duinachtig terrein, zodat je met een beetje fantasie de indruk hebt dat je vrij kampeert.

De Shelter is ook een aanrader, vooral omdat hij op loopafstand van De Koog ligt.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Texel



Bericht door seth_space »

Oke, dank. Ga ik eens onderzoeken. Heb je nog een idee van kosten voor een dergelijke periode?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Texel



Bericht door Aardy »

Geen idee, maar als je nagaat wat er het hele jaar open is kun je de tarievenlijst raadplegen.
Voor volgend jaar nog niet bekend waarschijnlijk, maar meestal is het prijsverschil niet erg groot in vergelijk met dit jaar.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Texel



Bericht door jmkoole »

Texel is een heerlijk eiland om vakantie te vieren. In het hoogseizoen weinig kans op een plekje op campings. Meeste kans in het noordelijke deel. Camping De Krim is erg prettig, daar zijn ook camperplaatsen. Bij camping Loodsmanduin in het zuiden ook prima camperplekken. Sta je net buiten de camping. Maar ik ben bang dat er weinig ruimte beschikbaar is nu.
Vrij staan is absoluut niet toegestaan. Als je dat toch wil, dan zou ik je aanraden om op de parkeerplaats bij de Hoornderslag te gaan staan. Dat ligt vrij afgelegen.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Texel



Bericht door Cee Pee »

Dat is nu net een van de plaatsen waar je dat niet moet doen dat geldt trouwens voor alle parkeerplaatsen bij de stranden.
Dat zijn de enige plekken waar grote borden staan dat nachtverblijf in voertuigen niet is toegestaan.
Er zijn plekken zat waar het wel kan, officieel mag het nergens.
Maar er mag zoveel niet en er kan een hoop.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Texel



Bericht door seth_space »

Mijn eerste reacties van texel betreffende mijn februari plan zijn niet bemoedigend. Kennelijk zijn alleen grote compings open en dan praat je voor zover ik kan zien over 30 euro per dag. Dat is net zo duur als een huisje huren dan ;(
Dat schiet niet erg op. Nog tips?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Texel



Bericht door dedruivenplukker »

Camperplaats Den Helder : 10 Euro
Boot - Teso : 2 Euro

Totaal : 12 Euro :lol3:


Mail eens wat (kleine) campings als het hoog seizoen voorbij is voor de prijs van een maand in Feb ?
Ik kon op een kleine camping na even kletsen voor 10 Euro een voor nachtje staan in het voorseizoen.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Texel



Bericht door seth_space »

Ja, klopt. Maar Den Helder ligt niet op texel ;)

En via de Teso elke dag oversteken is ook niet echt zinvol. IK zit vrijwel jaarlijks op Texel ( of een van de andere eilanden) maar dan wil ik wel graag op het eiland zelf zitten. Dat is tevens de charme van een eiland tenslotte.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Texel



Bericht door Vertrokken2 »

dedruivenplukker schreef:Camperplaats Den Helder : 10 Euro
Boot - Teso : 2 Euro

Totaal : 12 Euro :lol3:


Mail eens wat (kleine) campings als het hoog seizoen voorbij is voor de prijs van een maand in Feb ?
Ik kon op een kleine camping na even kletsen voor 10 Euro een voor nachtje staan in het voorseizoen.
Onderhandel jij op een campimg over de prijs :shock:
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie