Een generatie zwaait af

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door JoopBrekken »

Dat is inderdaad het grootste probleem denk ik.
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door vanHooltje »

Ja leuk, word je huis geschud :bang:
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door 't Busje »

In die hoek van de provincie Groningen hebben ze geen last van aardbevingen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door Aloys »

Laten we nou niet meteen gaan katten met "verkooppraatjes".
Ik denk dat Jan daar zelf woont (of een tweede woning heeft) en nu om zich heen ziet dat er
steeds meer huisjes te koop komen. Dat zal hem wel zorgen baren.

Tegelijkertijd geeft ie ons een tip: zou je daar zo'n huis(je) willen kopen, dan is er nu veel keus
en mede daardoor zullen de prijzen nu relatief laag zijn. Simpel toch?

En als het niets voor je is, waarom reageer je er dan op? Ik ben niet geïnteresseerd, dus heb
ik (tot nu toe) ook niet gereageerd. En inderdaad, de EU heeft hier ook maar weinig mee van
doen... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door JoopBrekken »

Toch wel een beetje. Het gaat om recreatie huisjes waar je dus in NL niet in mag wonen en verder in EU meestal wel. Waneer wordt dat nu eens door en EU geregeld?
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door Slag+J16 »

@ Aloys,
Je slaat de spijker precies op zijn kop.
En wie wat wil weten stuurt maar een PB.
Jan
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door jielus »

@caradocamper

Kan bijna op elke plaats zolang het niet om een beschermd stadsgezicht gaat. De afmetingen en ligging van het perceel bepalen de regels.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door bobbus »

regels zijn er al jaren , mogelijkheden ook , zoals je tiny house op wieltjes zetten onzichtbaar maar wel daar !! . maar ik weet niet of dat op dat park kan en mag ...
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door Autocaravana »

Het gaat om recreatie huisjes waar je dus in NL niet in mag wonen en verder in EU meestal wel. Waneer wordt dat nu eens door en EU geregeld?
Zo bruin heb ik ze nog niet gebakken zien worden. Daar waar het bon ton is om de macht van 'Brussel' terug te dringen zouden we nu de ruimtelijke ordening van Nederland moeten laten regelen door de EU?
Gelukkig wordt er nu langzamerhand wat beter opgetreden tegen het illegaal permanent bewonen van vakantiehuizen, dus een gebruik in strijd met het bestemmingsplan. Wonen in een dorp, recreëren op een vakantiepark, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door de Jonckheer »

Autocaravana schreef: Gelukkig wordt er nu langzamerhand wat beter opgetreden tegen het illegaal permanent bewonen van vakantiehuizen, dus een gebruik in strijd met het bestemmingsplan. Wonen in een dorp, recreëren op een vakantiepark, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Ik ben maar wat blij dat jij niet in onze gemeenteraad zit, zodat wij een gedoogbeschikking kregen om legaal in ons chalet op de camping permanent te kunnen wonen. En waarom niet eigenlijk? Wij verkochten ons huis waardoor dat ter beschikking kwam aan het woningbestand.
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door Slag+J16 »

Gemeente de Marne, waar Lauwersoog toe behoort, was tot het jaar 2000. een ,, boeren fluitjes gemeente "
De wethouder enz. hadden veel invloed op wat er kon-----
Maar door een aantal zaken bij de Raad van State is het hele gemeentelijk apparaat op de schop gegaan--met als gevolg alles is aangescherpt en duidelijker voor alle betrokkenen.
En ik moet zeggen , ik ben niet ontevreden-- nu alleen afwachten hoe het uitpakt als er 5 0f 7 gemeentes samen gaan, van Lauwerszee tot Dollard .
Jan
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door Mirte »

Ik hou het eigenlijk liever geheim, maar TS heeft wél gelijk om aandacht te vragen voor het randje Nederland, maar, vooruit, gedeelde pret is dubbele pret. Het Lauwersmeer is sinds kort het tweede park in Nederland waar duisternis beschermd wordt. Misschien geen reden om er te wonen, maar wel om er te verblijven. Lampjes moeten dan wel uit ;-) .
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door Aloys »

JoopBrekken schreef:Toch wel een beetje. Het gaat om recreatie huisjes waar je dus in NL niet in mag wonen en verder in EU meestal wel.
Wanneer wordt dat nu eens door en EU geregeld?
Andersom Joop, wanneer beseffen ze nou eindelijk eens in de EU dat recreatiewoningen niet bedoeld zijn voor permanente bewoning?
En dat 110km/uur op de snelweg wel genoeg is, net als in een aantal andere EU-landen. En wanneer gaat Duitsland zich daar nu ook
eens aan houden? En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Niet álles hoeft te worden gelijkgetrokken in de EU. De Duitsers kenden
tot voor kort niet eens een WW-uitkering!

Maar goed, het ging dus niet om politiek! :wink: :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een generatie zwaait af



Bericht door JoopBrekken »

Ok Aloys, dat is ook een zienswijze.
Dit draadje gaat over leegloop van een park met recreatie huisjes. Het zou daar , en in soortgelijke parken met prive huisjes, een stuk helpen als NL hierin niet het braafste jongetje uit de klas wil blijven.
Waarom permanente bewoning zo moeilijk maken, als het in de rest van EU veel makkelijker kan, en het toch diverse voordelen brengt? Als uitsluitend vakantie huisjes zijn ze bijna niet meer in gebruik, dus dan maar afbreken? Daar wordt niemand beter van lijkt me.

Overigens, hebben de Duitsers niet de kinderbijslag ingevoerd?
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op di 11 okt 2016, 9:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie