Langs de Duitse kust op vakantie: tips?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan1984
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:05
Locatie: Roden

Langs de Duitse kust op vakantie: tips?



Bericht door Daan1984 »

hallo mede camperaars.

wij willen naar duitsland met de camper, wij wilde langs de duitse kust gaan alleen weten wij niet zo goed hoe en wat. googlemaps helpt niet egt mee omdat hij niks weer geeft in duitsland.

wij zoeken leuke iedeeen voor staanplaatsen, lekker eten, en leuke activiteiten voor binnen en of buiten. wij zijn een stel van 31 en 30 jaar en we hebben een zoontje die erg ondernemend is van bijna 3jaar. we hebben 3 weken de tijd. mocht jullie nog leuke iedeen hebben graag welkom

alvast bedankt!

daniel
Afbeelding

Geniet vandaag , morgen is misschien telaat!
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: langs de duitsekust op vakantie tips



Bericht door Antje »

Bovenaan het topic reizen hebben vele mensen hun website neer gezet, als je daar start met lezen kom je heel ver, zelfredzaamheid is een 1e vereiste voor de camperaar, veel leesplezier!
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: langs de duitsekust op vakantie tips



Bericht door vanHooltje »

Download de promobiel app, daar kan je iedere camperplaats zien op een kaart.
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: langs de duitsekust op vakantie tips



Bericht door de hoekies »

Rugen het Duitse eiland is een aanrader. om een indruk te krijgen kun je op onze site zien
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: langs de duitsekust op vakantie tips



Bericht door de toren »

Laat de schep maar thuis .Wij zijn er met onze 3 jongens langs gereden die stonden bedreumeld iedere keer bij de zee dat er geen strand was :) Ditsum is lekker rustig . In nordeich zit wel leuk zeehonden gebeuren en bad .Ook busum is grappig beetje duits volendam . Wij zijn snel doorgereden naar denemarken waar je geweldig van zee en strand kunt genieten .
Veel plezier
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Langs de Duitse kust op vakantie: tips?



Bericht door henpo »

St Peter Ording is een aanrader
Gebruikersavatar
Daan1984
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:05
Locatie: Roden

Re: Langs de Duitse kust op vakantie: tips?



Bericht door Daan1984 »

bedankt voor zover voor de reactie's nu is het wel zo dat we ons zeker zelf wilen redden maar het is ook leuk om tehoren van of er nog leuke en bijzondere dingen zijn. ik ben al vaak in duitsland geweest maar dan richting passau en oosterijk omgeving nuenburg en sauerland. maar dit is nieuw en omdat je dan nog moet zoeken naar leuke plekken voor een kind van 3 en er achter komen dat de plek toch niks was is het makkerlijker om om elkaar op de hoorgte te brengen met evenetuele ervaringen. je kan beter de kostbare tijd besteden aan leuke dingen doen dan zoek tocht naar de mooie plekken. en daarbij mijn duits spreken is niet al te best en het lezen of schijven al hele maal niet. ik ken de bassis dingen lezen :D
Afbeelding

Geniet vandaag , morgen is misschien telaat!
Toedeledoki

Re: Langs de Duitse kust op vakantie: tips?



Bericht door Toedeledoki »

Tip:

Bij Nieuweschans de grens over en zoveel mogelijk de kust volgen. Dan kom je vanzelf op mooie plekjes. Ditzum is al leuk. Emden, Greetsiel, Norden etc... Verderop bijna alle plaatsjes met "siel" aan het eind zijn gezellig en leuk.

Ik ben al eens in een dag of 2 a 3 zo tot de Deense grens gereden. Was erg leuk. Net over de Deense grens heb je het eiland Romo. Daar kun je gewoon met de camper het strand op rijden. Dat is erg leuk. Het strand is hier overigens 3 a 4 km breed.

Het plaatsje Mogeltonder is ook erg pittoresk.

Het Nord-Ostsee kanaal is ook leuk. Zeker daar waar de grote schepen binnenkomen en weer de zee opgaan.

Bremerhaven, Kiel etc... allemaal de moeite waard.
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Berichten: 247
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 22:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Langs de Duitse kust op vakantie: tips?



Bericht door BeakerFlo »

Zelf wilde ik ook een planning maken om naar Denemarken te rijden en af en toe in Duitsland te 'wildkamperen'. Google Maps is daar erg handig voor, satelliet beelden om die kleine weggetjes te vinden. En dan pak ik streetview er bij of mijn aanname klopt en daar liep het bij mij ook fout in Duitsland. Inderdaad wegens privacy geen Google Streetview. Dus ik ga maar op de bonnefooi en hoop zo iets te vinden..
groet, Floris!

rondreizend in een VW Bus T3 Syncro uit 1988 afgewisseld met een Land Cruiser 90 met een daktent.
Meer over mijn bussen: http://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
swallow
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:21
Locatie: ZW Friesland

Re: Langs de Duitse kust op vakantie: tips?



Bericht door swallow »

Daniel, wij zijn vanmorgen weer vertrokken vanaf de Oostzeekust, Wohnmobilstellplatz Pelzerhaken, in de bocht boven Lübeck.

http://www.wohnmobilstellplatz-ostsee.de/

Nadat we van de veerboot zijn gekomen zijn we hier ipv één bedoelde overnachting, twee nachten geweest.
Vanaf de Wohnmobilstellplatz heb je op zo'n 150 meter een mooi schoon zandstrand.
Naar de andere kant loop je zo naar de Nahmarkt supermarkt en daar tegenover is een warme bakker. Beide 7 dagen geopend. Bakker zelfs op zondag vanaf 7.00 uur.
De camperplaats is om door een ringetje te halen. Biedt heel veel, ik geloof dat de website dat vast laat zien. Veel watersport faciliteiten.
Ondanks de 100 plaatsen was het er afgelopen weekend vol. Tot 12.00 uur was er wel plek.
Vanmorgen toen we vertrokken ongeveer twintig vrije plaatsen.

Wij waren nog nooit aan deze kust geweest en hadden geen idee. Het heeft de sfeer van een kustlocatie.
groet,
Iwan

VW T4, MB Sprinter 311, Hymmer Tramp 664SL
Gebruikersavatar
Rookie07
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 10:51
Locatie: Uithoorn

Re: Langs de Duitse kust op vakantie: tips?



Bericht door Rookie07 »

Oostzeekust. Aanrader. Warnemünde. Heiligendamm. Rügen. Usedom. En en en en. Gewoon heerlijk.
Witte stranden. Leuke mensen. En russssst. Ook als het drukker is. Geen overdreven gekkkkigggheid.
Richting oosten en genieten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Andreas
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: Langs de Duitse kust op vakantie: tips?



Bericht door Moi »

Op Campercontact.nl ook voor de duitse kust.
Pössl Roadcruiser.
Plaats reactie