Geen campers op Campings Roompot

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter&Wenny
Berichten: 59
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 21:08
Locatie: Brunssum Zuid Limburg

Geen campers op Campings Roompot



Bericht door Peter&Wenny »

Hoi allen
Onderstaand bericht kwam ik op Campersite.nl tegen .
Raar kon tot 2 jaar geleden nog met onze Camper (+- 3500 kg) gebruik kunnen maken van aanbiddingen op Roompot campings en ook nooit geen problemen of wat dan ook gehad !
Denk er zo het mijne van !!! Wat een onzien !!!

Campers mogen op Zeeuwse Roompot campings alleen nog op camperplaatsen staan.

KAMPERLAND – De kleigrond die de ondergrond vormt van de Zeeuwse campings van Roompot Vakanties blijkt niet voldoende bestand te zijn tegen campers.

Camperaars zijn daarom niet meer welkom op de kampeerplaatsen van de campings van Roompot Vakanties in Zeeland, maar zijn uiteraard wel van harte welkom op de camperplaatsen.

Dit beleid kwam aan het licht toen een aantal leden van de NKC gebruik wilden maken van het voordelige ASCI-tarief voor de kampeerplaatsen. Zij werden doorverwezen naar de camperplaatsen van Roompot, waar deze korting niet geldt.

Om verwarring te voorkomen worden de campings van de Roompot voortaan niet meer worden opgenomen in de gecombineerde ACSI-gids. Uiteraard zullen zij wel gewoon worden vermeld in de gewone campinggids van ACSI.

Op het voorstel van de NKC om het lagere ACSI-tarief ook voor de camperplaaten te hanteren, werd door Roompot afwijzend gereageerd. De woordvoerder van Roompot gaf echter aan dat men met die lagere tarieven probeert om ook buiten het seizoen nog kampeerders aan te trekken. Dat is voor de camperplaatsen niet nodig, camperaars reizen vaak het hele jaar zodat de bezettingsgraad van de camperplaatsen van Roompot altijd al vrij hoog is, soms zijn ze zelfs allemaal bezet.

De woordvoerder van Roompot Vakanties deelde mee dat er mogelijk nog wel wat uitzonderingen kunnen worden gemaakt als de camperplaatsen bijvoorbeeld allemaal bezet zijn. Dan zal er mogelijk gekeken worden of er op de camping een geschikte, verharde plaats voor een camper beschikbaar is.

Gr
Peter & Wenny
ALLES KOMT GOED!!!!! OOIT
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Geen campers op Campings Roompot



Bericht door Mickel Moen »

Wel ik vind het helemaal niet raar.

Kan best zijn, dat er te vaak problemen zijn, met campers die vastzitten of het veld vernielen.
Als bij de aanleg van het terrein onvoldoende rekening is gehouden met het gewicht van campers kan dat. Ik heb het wel eens eerder meegemaakt. Op de camping in Petten, mogen campers ook niet overal staan. In Frankrijk meegemaakt, dat campers onderaan de camping op speciale plekken moesten staan, maar dat ik na een blik op mijn busje boven op de heuvel kon gaan staan, met uitzicht op de zee.

Afbeelding

Commercieel gezien is het natuurlijk niet logisch om campers te weren. Iedere bezette plaats is er een. Verstevigen van de ondergrond of aanbrengen van verharding zal echter een flinke investering zijn.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op do 24 mar 2016, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
pschreur
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 18:22
Locatie: Apeldoorn

Re: Geen campers op Campings Roompot



Bericht door pschreur »

Volgens mij is het eerder al eens langsgekomen.

Voor mij een reden om nooit meer naar een Roompot te gaan. Er is een andere camping in Zeeland die ik persoonlijk vele malen leuker en gezelliger vind en waar je met de camper wel welkom bent. De camperplaats van Roompot Beach Resort was voor mij zowiezo al niet uitnodigend genoeg.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

LMC Liberty 6400sa
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Geen campers op Campings Roompot



Bericht door Dafluc »

Het is inderdaad al een redelijk oud verhaal.
Afbeelding
Plaats reactie