campertrip versus sauna

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
Car-Deez
Berichten: 24
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:38

campertrip versus sauna



Bericht door Car-Deez »

Dag mede-camperaars,

Ik probeer een beeld te krijgen van wellness-centra in combinatie met een eigen camperovernachting. Ik lees veel maar kom maar niet tot de juiste setting qua mogelijkheid in combinatie van camper en daadwerkelijk overnachten zonder problemen.
Of de informatie is al wat ouder en als ik dan verder zoek dan lees ik dat campers niet meer toegestaan zijn etc.

Kortom wie heeft echt relevante informatie inzake de combinatie camper en een wellness-bezoek en dan met de focus op Nederland en België.

Overigens is een camperplek op een na-gelegen camping op prettige fietsafstand ook een goede optie voor ons maar zelfs hier stuit ik op dit moment bijvoorbeeld (idee om dit met Pasen te doen) op camping-open-tijden (open vanaf april).

Wat doe ik fout qua zoeken????

Ik hoor heel graag jullie ervaringen.
Een sterrenhemel is zoveel mooier dan het plafond van een hotel of appartement. Helemaal als je deze kunt zien door het dakluik van je camper!
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: campertrip versus sauna



Bericht door freddorr »

Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Car-Deez
Berichten: 24
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:38

Re: campertrip versus sauna



Bericht door Car-Deez »

Beste Freddorr,

Dit is een topic uit 2006 vandaar mijn nieuwe bericht ;). Ik heb ook al andere topics hierover gelezen maar ook deze zijn helaas gedateerd.

Groet,
D.
Een sterrenhemel is zoveel mooier dan het plafond van een hotel of appartement. Helemaal als je deze kunt zien door het dakluik van je camper!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: campertrip versus sauna



Bericht door MonRoe »

Camperplaats in Bleiswijk en 5 minuutjes fietsen naar Sauna Elysium
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: campertrip versus sauna



Bericht door kees & corona »

Sauna in Son eb Breugel.
Wel ff van te voren bellen.

Sauna in Gorredijk.

Mvrgr,

Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
Car-Deez
Berichten: 24
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:38

Re: campertrip versus sauna



Bericht door Car-Deez »

Camper-overblijf-plaatsen hadden we ook al gevonden maar de wens is om nu tijdens de Pasen op een camping met faciliteiten te verblijven. We gaan nl de camper voor het eerst in zijn hele huidige hoedanigheid uitproberen. Alle faciliteiten die onze camper heeft zullen in de try-out gaan aangezien we nog niet ervaren hebben wat wel en niet 'lekker' werkt. Dit klinkt vaag maar onze 'Lady' is onze eerste camper en ik wil in deze periode ervaren wat wij als oud-grote-caravan-kampeerders eventueel missen (of totaal niet) nu wij met een veel kleiner reismodel op pad gaan. Uiteraard wil ik ook de kachel 'ervaren' en zo ook het binnen kookstel en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit zijn allemaal aspecten die wij voorheen met onze caravan niet in de try-out hoefde te werpen aangezien alles buiten werd gedaan vanwege de juiste temperaturen.

Als ik dit zo teruglees klinkt het allemaal een beetje simplistisch maar waar het ons om gaat is onze 'Lady' eigen te maken en haar do's & don'ts te weten ;). Als we dit kunnen combineren met onze hobby 'wellness' zou dit helemaal geweldig zijn.
Een sterrenhemel is zoveel mooier dan het plafond van een hotel of appartement. Helemaal als je deze kunt zien door het dakluik van je camper!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: campertrip versus sauna



Bericht door hurktoilet »

Dit draadje biedt het meest actuele overzicht van sauna's waatr je kunt overnachten.
De vraag is overigens of je zo'n uitprobeer-reis met een sauna moet combineren. De tijd in de sauna, al snel een groot deel van de dag, gebruik je dus niet om te leven in de camper en te ontdekken wat daar wel en niet handig is.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: campertrip versus sauna



Bericht door freddorr »

Dat is het zelfde draadje wat ik in mijn eerdere post aangegeven heb en waarvan TS zei dat het te oud was.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: campertrip versus sauna



Bericht door hurktoilet »

@Fred: je hebt gelijk, maar dat is dus geen topic uit 2006 wat TS beweert
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Car-Deez
Berichten: 24
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:38

Re: campertrip versus sauna



Bericht door Car-Deez »

Hier de TS met :oops:

Wat er precies is gebeurd weet ik niet maar ik kwam enkel op 2006 berichten uit, sorry! Nu zie ik wel dat er heel veel meer info is ;)

Mijn excuses en enorme dank voor het meedenken!!!!
Een sterrenhemel is zoveel mooier dan het plafond van een hotel of appartement. Helemaal als je deze kunt zien door het dakluik van je camper!
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: campertrip versus sauna



Bericht door freddorr »

Geeft niet Car-Deez.
Daar is nu juist dit forum voor, om elkaar te hellepen niewaar!

Veel camperplezier.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Luus
Berichten: 22240
Lid geworden op: do 19 okt 2006, 0:10
Locatie: Flardinga

Re: campertrip versus sauna



Bericht door Luus »

Ik ga regelmatig met de overbuuv en dan ga ik naar sauna waar ik mag overnachten. We gaan vrijdagavond in badjas naar binnen [na dat uiteraard even gevraagd te hebben bij een, voor ons, nwe sauna, bij de ons bekende weten ze dat al], hobbelen zaterdag in badjas naar binnen en worden er 's avonds met de laatste bezem uitgeveegd. Zondag nog even in badjas naar binnen om te ontbijten en dan naar huis.
Dat gaat gewoon buiten mijn andere uitstapjes door. Bevalt prima, niet aan hoeven te kleden [buiten de badjas] en maar een klein stukje lopen :wink: .
"Ga eens OP die lat zitten in plaats van 'm steeds hoger te leggen"
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: campertrip versus sauna



Bericht door Sjaak en Marja »

Car-Deez
Berichten: 24
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:38

Re: campertrip versus sauna



Bericht door Car-Deez »

Reservering gemaakt :-B

Met de Pasen gaan wij naar Thermen Bussloo en overnachten op Kampeerhoeve Bussloo.

Dank voor het meedenken :bow:
Een sterrenhemel is zoveel mooier dan het plafond van een hotel of appartement. Helemaal als je deze kunt zien door het dakluik van je camper!
Plaats reactie