25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door MonRoe »

Er zijn nu 20 deelnemers voor de cursus. Na overleg met Mr. Gps houden we het bij 20 deelnemers zodat iedereen de aandacht krijgt en de gelegenheid krijgt om vragen te stellen.
Aanmeldingen vanaf 27 februari komen op de reserve lijst te staan.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door Moi »

Andere afspraak verzet en toch besloten deel te nemen aan het Garmin BaseCamp(er) weekend. Tot dan.
Pössl Roadcruiser.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door mariët »

Ik hoop dat er op deze cursus rekening gehouden wordt met 2 volslagen idioten. Vandaag allebei aan het augurken geweest en wij hebben geen van beiden een opvallend talent aan de dag gelegd voor Basecamp..
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door Zwerfsteen »

Gelukkig, dan ben ik niet alleen. :D
Groet,
Leny en Pieter
Ronald 1966
Berichten: 97
Lid geworden op: do 14 nov 2013, 22:31
Locatie: Amsterdam

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door Ronald 1966 »

Helaas is de cursus al vol , als het zich nog een keer voordoet meld ik graag aan
Dolce far niente
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door MonRoe »

Ronald als je interesse hebt, laat maar weten, een plekje is er nog wel.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door MonRoe »

We zitten aan het maximaal aantal campers dat we kwijt kunnen bij de camperplaats. Daarom is het inschrijfformulier gedeactiveerd. Wil je op de reserve lijst komen, stuur dan even een pbtje naar mij.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door mariët »

Nou.... een nieuwe batterij in de nüvi geplaatst, het schermpje gaf meteen licht dus de boel was kennelijk correct weer in elkaar gezet. Daar bleef het echter bij.... Nog even nagedacht over het oplaadsnoer maar we hadden verschillende snoeren en stekkers geprobeerd dus daar geloofden wij niet zo in.

Naar de M... M.... en de Garmin Camper 760LMT-D aangeschaft. Een leuke avond gehad met uitproberen en hopelijk kunnen we in het aankomend weekend nog wat tips over het ideale gebruik krijgen van deez' of geen'
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door Zwerfsteen »

Een tip kan ik je nu al geven:

Maak een backup van je toestel m.b.v. Javawa Device Manager.
http://www.javawa.nl/garminbackup.html

Mooi toestel hoor!
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door mariët »

Volgens mij gaat dat vanzelf via de garminsite...
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door Zwerfsteen »

Doe het nu maar, is echt het beste.
Tot zaterdag! :wave:
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door MonRoe »

En Mariet, dan wil ik aanstaand weekend jullie nieuwe garmin even beter bekijken, want ook onze nuvi 765 is aan vervanging toe en we hebben nog geen idee.
Of de garmin camper, of een nuvi (maar die gaan er uit) of een zumo of een dezl. Echt geen idee, hoop in een apart gesprek dat Hans (MR. Gps) dat hij wat tips kan geven.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door MrGPS »

Zwerfsteen schreef:Doe het nu maar, is echt het beste.
Klopt; het verschil met express is dat javawa een backup maakt van het hele toestel, incl. kaarten.
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: 25-28 maart Garmin BaseCamp(er) cursus weekend (VOL)



Bericht door MrGPS »

Overigens gisteren nog even 'op locatie' geweest om te kijken naar opstelling beamer etc en dat ziet er prima uit. De weersvoorspellingen voor de paasdagen zijn helaas niet best; met zaterdag een redelijk mooi dag (terwijl je uitgerekend dan binnen zit, cursus te volgen ;) ). Help me er aan denken tijdig pauze in te bouwen zodat we ook even van de zon kunnen genieten!

Even 'reclameblokje':

zoals wellicht bekend: ik heb ook twee video-cursussen:
- 'op pad met de garmin gps' (ism ANWB Op Pad en KCK) en
- 'basecamp voor motorrijders' (ism ANWB Promotor)

Eigenlijk zijn die twee inhoudelijk heel vergelijkbaar, maar richt de één zich meer op de perikelen rond 'routes over de weg', terwijl de ander bijvoorbeeld meer ingaat op de track als routebasis (veel gebruikt voor wandelen en fietsen). Ofschoon niet helemaal gelijk is de 'motorrijder versie echter ook geschikt voor het maken van routes in de Nuvi (voor zover het een Nuvi is die routes aan kan).

Mocht eea aanleiding zijn om wellicht een cursus-DVD aan te schaffen - wacht daar dan even mee: ik zal zorgen dat ik er wat bij me heb, van beide soorten. Normaal kosten ze 29,90 plus verzendkosten; tijdens komend weekend 20 euro. Ik heb echter geen PIN bij me, alleen contante betaling mogelijk.
Voor meer info over de DVD's:
- http://www.mrgps.nl/gps/outdoorcursusdvd/
- http://www.mrgps.nl/gps/motorcursusdvd/

Overigens is er ook een hoop videomateriaal (m.n. toestelinstellingen) gratis online te vinden: https://www.youtube.com/MrGPSnl ; voor de actualiteit zie http://www.facebook.com/mrgpsnl en http://www.mrgps.nl

Ik verwacht dat zaterdag de focus zal liggen op fiets en wandel, maar hanteer geen 'strak programma' en via vragen en antwoorden kunnen we alle kanten op. Sowieso zal ik beginnen met een inventarisatierondje van wie ik 'tegenover' me heb. In hoeverre is er ervaring met gps, of is het meer oriënterend; welke concrete vragen zijn er. Bovendien zal ik ook aanschuiven bij het diner en ben ook na de training beschikbaar voor individuele vragen.

Tot zaterdag!

Hans
Plaats reactie