noordkaap prijzen

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

noordkaap prijzen



Bericht door Prhg »

In tegenstelling tot wat diverse sites opgeven, is de prijs voor de noordkaap fors "verhoogd".
Wij zijn er net geweest en je betaalt nu 510 kronen voor 2 personen voor 24 Uur. Dit was eerst 48 uur.
Een verdubbeling zo lijkt het.
Je kunt wel 48 uur staan, maar dan moet je nog eens 110 kronen pp. bijbetalen.

Het is een prachtige ervaring en echt de moeite waard, maar vergis je niet in de prijzen.
Dit jaar betaal je dus €54 voor 1 nacht.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: noordkaap prijzen



Bericht door Aloys »

Dit soort commerciële toestanden was voor ons reden de Noordkaap te mijden. In plaats daarvan bezochten
we in die omgeving de noordelijkste vuurtoren op het vasteland van Europa.

Als aardrijkskundeleraar vind ik die Noordkaap totaal oninteressant: zogenaamd het noordelijkste puntje van Europa.
Het is eigenlijk gewoon een "hypje". Als jongen van 19 stond ik met wat vrienden op het zuidelijkste puntje van het
Europese vasteland, de Punta di Europa in Zuid-Spanje. Was helemaal niets. De Engelsen schijnen op hun meest
zuidwestelijke punt (Lands End) een pretpark te hebben aangelegd. Tja... :-?

Dit soort dingen worden gebruikt om een toeristische "highlights" te creëren die geld in het laatje brengen. Op zich
niets mis mee, maar als het dan om veel geld gaat dan denk ik: laat maar zitten.

Veel interessanter vind ik, beroepsmatig, de Poolcirkel. Dát is echt iets! Dat is de grens tussen de Poolstreek en de
gematigde streken, waarin wij leven. De grens tussen poolnacht/pooldag en gebieden waar dat verschijnsel zich niet
voordoet. Een natuurlijke grens die het gevolg is van het feit dat onze aarde 23,5 graden scheef staat. Waardoor
wij seizoenen kennen, en er uberhaupt leven op aarde mogelijk is.
Die poolcirkel kortom, is iets om bij stil te staan. Die noordkaap, in mijn opinie, iets om aan voorbij te rijden... :mrgreen:

Er zijn voldoende plekken in die omgeving waar je hetzelfde uitzicht gratis kunt genieten! :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: noordkaap prijzen



Bericht door KTManiac »

Tja, ik realiseer me heel goed dat je daar gelijk in hebt Aloys.....

En toch wil ik er langs, en toch wil ik er nog overnachten ook.
Ben me er ook wel terdege van bewust dat het me tegen kan vallen, ik mijd over het algemeen ook de iets te commercieel geexploiteerde bezienswaardigheden.
Maar goed, op een reis van 6 weken mag er best 1 wat tegenvallend dagje bij zitten. :-B

En €54 voor 1 nacht? Da's omgerekend naar flesjes wijn daar 2 flesjes.
Dat weer omgerekend naar Nederlandse normen is dus maar zo'n €10, dat valt dan best mee. :think:
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: noordkaap prijzen



Bericht door de toren »

Ik ben ook zo een noob die dat allemaal wil zien als ik lees over iets wil ik het graag zien vaak ten koste van . Lijkt me toch als aloys straks 80 is en iedere keer weer uit moet leggen dat hij vlak bij de Noordkaap was maar net niet helemaal dat dat gaat vreten :).
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: noordkaap prijzen



Bericht door Stephan65 »

Ben blij dat ik er dan een aantal jaren geleden al geweest ben, de bult stenen zal wel niet veel veranderen dus hoef ik er voorlopig niet meer naar toe. 8-)

Stephan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: noordkaap prijzen



Bericht door Marco Polo »

Ook blij dat we er (2) keer geweest zijn voor de prijsverhoging.
Mens heeft ook een beetje poppenkast nodig af en toe ;-)
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: noordkaap prijzen



Bericht door campergenot »

Ik dacht dat de tunnel inmiddels tolvrij is en dat scheelt dan wel weer zo'n 80 euro
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: noordkaap prijzen



Bericht door Prhg »

Klopt. Tunnel is tolvrij.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: noordkaap prijzen



Bericht door eef van baal »

wij zijn er ook geweest, en het meisje aan de kassa vertelde ons, ik zeg dit alleen tegen jullie maar je kunt gewoon langer blijven er is geen controle op. :-B
en dat hebben we dus ook maar gedaan, we hebben bij aankomst het mooiste weer gehad, de volgende dag kon je geen hand voor de ogen zien.
de weg ernaar toe is prachtig, maar nu ik het gezien heb hoef ik er ook niet meer naar toe, er zijn nog genoeg andere plaatsen die net zo mooi zijn.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: noordkaap prijzen



Bericht door Prhg »

Klopt. Viel ons ook al op. Ze controleren niets. Vraag me af of ik niet gewoon een 12 h ticket had kunnen kopen.
Inderdaad is de weg er naar toe ook prachtig, maar net als jij Eef, eenmaal gezien, is ook gezien.
Plaats reactie