camperplaats Texel?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: camperplaats Texel?



Bericht door jansloos »

O jammer.


Dan maar hopen op het komende jaar.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: camperplaats Texel?



Bericht door rob2 »

Op de website texelcampings vind je soms ook wel aanbiedingen.
Ik zie bijv. dat er een 4 nachten = 3 betalen actie is tot eind Maart op
Camping de Shelter. Van daar uit is Texel goed op de fiets te verkennen.
En ze hebben verwarmd sanitair omdat ze het gele jaar open zijn.
We hebben er een paar keer gestaan, ook in de winter, was prima !
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Obelix
Berichten: 1159
Lid geworden op: wo 14 dec 2011, 19:23
Locatie: Gilze

Re: camperplaats Texel?



Bericht door Obelix »

nichan2 schreef:De Cocksdorp gaat het dus niet worden.
Voelt als een uitbuiter. :bang: :bang:
Waarom? Als ik vragen mag.

Jack
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: camperplaats Texel?



Bericht door Gino608D »

Nog nooit geweest, maar er zitten ook twee ACSI Campingcard campings. Ik ze beide al voorbij zien komen in dit topic, maar op deze manier wel iets goedkoper.

http://www.campingcard.nl/nederland/noo ... rd-120916/
http://www.campingcard.nl/nederland/noo ... el-101308/
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: camperplaats Texel?



Bericht door Cee Pee »

Obelix schreef:
nichan2 schreef:De Cocksdorp gaat het dus niet worden.
Voelt als een uitbuiter. :bang: :bang:
Waarom? Als ik vragen mag.
:shh: Eigenlijk ben je dan niet op Texel, je zit boven de Ruigendijk en dat is Eierland :mrgreen:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
nichan2
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 18:20
Locatie: hollandsche rading

Re: camperplaats Texel?



Bericht door nichan2 »

:lol3: dank voor alle info. :lol3:

De Cocksdorp gaat t niet worden. Lijkt erop dat dit de enigste mogelijkheid is.
En dan nog niet eens op Texel. :-B

We gaan t zien wat het wordt.

groet :cheers:
Rob
Gebruikersavatar
mariekeafrance
Berichten: 319
Lid geworden op: vr 15 apr 2011, 8:45
Locatie: Bourgondië

Re: camperplaats Texel?



Bericht door mariekeafrance »

Tessel heeft geen CP, s, okee. Dus als een camping eigenaar dan een prijs berekend van onder de 20 euro is het uitbuiting???????????? Die mensen moeten toch ook leven of zie ik dat verkeerd.
groetjes!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: camperplaats Texel?



Bericht door hurktoilet »

De term uitbuiting gaat mij te ver, we zijn allemaal volwassen mensen en als iets ons niet aanstaat hoef je dat niet te doen.
En ik weiger te betalen voor diensten die ik niet nodig heb. Dus betaal ik geen 20 euro, dan maar niet naar Texel.
Daarbij komt nog eens dat ik vind dat de APV-bepalingen die verbieden dat je in een voertuig overnacht per definitie illegaal zijn (als ik ergens mag parkeren, gaat het de overheid niets aan wat ik al parkerende in mijn auto doe, al wil ik mijn postzegelverzameling sorteren). Maar goed, als ik me daar druk over ga maken gaat mijn vakantieplezier er aan, en dat is Texel me niet waard.
Overigens wel jammer: uit mijn pre-campertijd weet ik dat ze daar prima bier brouwen :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: camperplaats Texel?



Bericht door Cee Pee »

Dat bier wordt nog steeds gebrouwen hoor :cheers: en verder :shh: zijn er op Texel zat plaatsen waar je de camper neer kunt zetten daar heb je echt geen camping voor nodig.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: camperplaats Texel?



Bericht door Mickel Moen »

En ik weiger te betalen voor diensten die ik niet nodig heb.
Dit is een opmerking die ik hier wel eens vaker tegenkom of die iets soortgelijks suggereren. Ik vind dit altijd wat een vreemde opmerking. Begrijp mij goed, iedereen moet volstrekt zelf weten, waar hij gaat staan.

Twee dingen die hierin volgens mij niet kloppen.

Ten eerste vind ik het woord "weiger" hier vreemd. Er is toch niemand die je ergens toe dwingt? Als je op een camping gaat staan, doe je dat geheel vrijwillig. Sec gezien, doe je niets anders dan tijdelijk van iemand een stukje grond huren. Een betaalde camperplaats is feitelijk exact hetzelfde.

Ten tweede de "diensten", die men niet nodig heeft. Tja dat is natuurlijk volstrekt persoonlijk. Er zijn zat voorzieningen die "diensten" aanbieden aan een breed publiek, welke niet iedereen gelijk of in gelijke mate zal afnemen. Als ik naar een dierentuin ga, zijn er zat voorzieningen, waar ik geen gebruik van maak. Zo maak ik ook maar gebruik van een fractie, van wat mijn tv-provider in zenderpakket en televisie-uren aanbiedt. Toch is het basisabonnement voor iedereen gelijk.

De diensten die de verhuurder van dat tijdelijke stukje grond aanbiedt, gaat van zeer basic tot zeer uitgebreid. Daar betaal je dan meestal ook voor. Logisch dat ik op een boerencamping voor een aantrekkelijke prijs kan staan. Logisch dat als men geïnvesteerd heeft, in een zwembad een campingwinkel, nachtverlichting, luxe sanitairgebouwen, plaveisel enz de prijs ook hoger is. Over het algemeen zijn de prijzen redelijk in evenwicht met de investering. Opmerkingen in de zin van uitbuiting e.d vind ik dan ook geheel misplaatst. Ook weet je dat een camping stijf aan de kust, vaak weer duurder is dan een camping meer in het binnenland. De grondprijzen aan de kust zijn dan vaak ook weer beduidend duurder.

Natuurlijk zal het zo zijn, dat als je zeer zelfvoorzienend bent, je een aantal diensten niet nodig hebt. Jouw feestje toch. Daar hoeft die camping geen rekening mee te houden. En als een camping inspeelt op nieuwe ontwikkelingen, waarbij zij speciale plaatsen aanbiedt voor een speciaal tarief is dat geheel hun zaak. Als het je het leuk vindt, dan huur je zo'n plek. Niemand die je dwingt.

Als er op Texel geen plek is die aan jouw eisen voldoet dan is dat ook geheel jouw probleempje. Dan stel je of je eisen bij, of je gaat er niet naartoe. Bedenk, dat overal waar jij recreatief naar toe gaat een voorrecht is en geen recht. Het is aan jouw als gast om te bepalen, of je voor dit voorrecht wilt betalen, eventueel een huurovereenkomst aangaat, waarbij je vervolgens ook mag verwachten, dat men levert, wat men belooft.

Niet naar een prachtig eiland als Texel toegaan, puur omdat de voorzieningen niet precies op jouw wensen zijn toegesneden vind ik erg kortzichtig en star. Maar als iemand z'n geld liever ergens anders besteed, moet ie dat ook helemaal zelf weten.

Om terug te komen op de dierentuin. Wij bezoeken geen dierentuinen meer, maar om nu te beweren dat ik weiger te betalen voor de diensten van een dierentuin zou toch een zotte bewering zijn.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op wo 21 jan 2015, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Berg-Keuntje
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 19:14
Locatie: Oirsbeek

Re: camperplaats Texel?



Bericht door Berg-Keuntje »

@Mickel Moen,
:thumbup:
Binnenkort Mercedes Benz Viano 3.0 Marco Polo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: camperplaats Texel?



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: ik zou bijna willen dat ik dit geschreven had :clap: :clap:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
DIWI
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 06 jan 2012, 17:12
Locatie: overal en nergens

Re: camperplaats Texel?



Bericht door DIWI »

Indien men toch naar Texel wilt gaan met de camper, kijk dan even goed bij de TESO, voor de overtocht, er zijn nl. dagen die goedkoper zijn. Je hoeft niet om een retour te vragen, dat zit al bij de prijs inbegrepen, je kan niet op een andere manier van het eiland af.
Wilt men in Den Helder blijven met de camper, dan is er vlak bij de boot (loopafstand) een camperplaats dit is op de oude Rijkswerf, te vinden via campercontact.nl. Als men voor de laatste optie kiest zijn fietsen wel aan te bevelen, je kan zowel op Texel als in de kop van Noord Holland mooie fietstochten maken.
Nog een tip als je op het vaste land blijft (Den Helder), is het vermoedelijk ook goedkoper.
Voor hen die gaan veel plezier en waai lekker uit.
Gegroet van ergens of nergens,
Will

KREKWAKWOU
De camper,
Hymer/Eriba Style.
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: camperplaats Texel?



Bericht door c.westerman »

Dinsdag t/m donderdag goedkoper tarief op de veerboot. Op camping de Krim op de camperplaats 16 euro incl. alle voorzieningen en gebruik zwembad ed, grt Casper
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Plaats reactie