Eerste ervaring met een camper

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
hymerxxx
Berichten: 11
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 15:17

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door hymerxxx »

Ik ben niet actief op het forum, alleen af en toe rondneuzen om tips etc. op te doen, maar wat leuk om jullie ervaringen hier te lezen zeg ! Ook wij hebben een jaar of 3 geleden een tweedehands camper(tje) gekocht. Is 4-persoons, maar ik zou gek worden als we er ook echt met vieren in zouden moeten bivakkeren ! Gelukkig zijn de kinderen oud genoeg om alleen thuis te blijven, dus zodra het weer het toelaat, gaan manlief en ik erop uit. Omdat we een bedrijf hebben waar ook 's zaterdags nog gewerkt moet worden, kunnen we vaak pas zaterdagsmiddags vertrekken, en we zorgen meestal dat we 's zondags voor vijven weer thuis zijn. Maar wat is het genieten zeg ; zodra ik de camper instap en onze typische "camperlucht" ruik, heb ik al een vakantiegevoel. We hebben ook nog nooit zoveel van Nederland gezien als sinds we met de camper erop uit gaan. Leuk om zoveel "lotgenoten" hier te treffen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door Jan en Simonne »

:thumbup:
Leuk hé?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
ezila
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 13:37
Locatie: 1 van de kleinere elfsteden

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door ezila »

leuk te lezen dat de camper een minivakantie gevoel geeft. dat ervaren wij ook. de een in ploegen 2-2-2 en dan 4 vrij de ander in de zorg en kan het rooster aanpassen. dus ons camper seizoen is 7 nachten thuis en 3 in de camper. "kindvrij" instappen hond mee en genieten met ons 2tjes. Wij noemen het partime pre pensioen.
Gebruikersavatar
bas_noord
Berichten: 510
Lid geworden op: di 27 dec 2011, 9:20

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door bas_noord »

Toen ik nog ploegendienst liep (werktuigkundige in een electriciteits centrale) zat er in mijn rooster bijna een hele week vrij in het rooster: late dienst t/m donderdag avond en dan de week er op pas weer vrijdag vroege dienst. Ik nam dan de camper vast mee, mijn wederhelft kwam dan met openbaar vervoer naar mijn werk om 11 uur reden we dan vast een eind op, rond 1 uur plekje zoeken en dan de volgende dag verder. Zo hebben er heel wat mini vakanties van een week gehad naar ondermeer Normandie en het moezel gebied. We doen nu eigenlijk hetzelfde op vrijdag. Na het werk rond 15:00 uur rijden en zondag avond weer thuis. Camper op maandag terug naar de stalling . Gemiddeld minimaal 1 keer per maand weg
Iveco Clou
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:04

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door Iveco Clou »

Ik heb samen met mijn vriendin 1 maand geleden een camper gekocht en we zijn er nog niet mee weg geweest maar we hebben nu al voorpret met het bedenken van de vakantie bestemming en met wat we er allemaal mee kunnen en wanneer en hoeveel!

Meestal had ik werk vakantie,s op boerderijen en bij loonwerkers in het buitenland maar afgelopen jaar was ik het zat...ik wou een camper!!
Ik denk dat de vrijheid die een camper bied ons zeer gaat bevallen!! :D
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door freddorr »

Toen wij, inmiddels twee jaar geleden, onze camper kochten zei mijn evenknie: "Maar ik ga niet elk weekend met de camper weg hoor".
Inmiddels is het zo dat zij elke vrijdagmiddag met haar nek in het laatste gaatje zit te wachten tot ik thuis kom om maar zo snel mogelijk weg te kunnen gaan.

Daarom staat onze camper zomer en winter in de "lanceerpositie", Wij kunnen door slechts weinig mee te nemen snel vertrekken vanuit de stalling.
Alle basisbehoeften, inclusief ondergoed en kleding, zijn standaard aanwezig. De camper is uitgevoerd met 4 seizoenen banden dus we kunnen altijd rijden.

Wij gebruiken hem (of haar) ook voor verjaardagen van onze (klein)kinderen zodat wij 's avonds niet naar huis hoeven te rijden en lekker een borreltje kunnen drinken. Met onze 6 kleinkinderen en kinderen zijn al weer 10 weekeinden gevuld.

Het enige wat wij in de gaten houden is de buiten temperatuur zodat we bij vorst op tijd kunnen droogleggen om bevriezing te voorkomen.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door hurktoilet »

Wij betrappen onszelf er op dat we al weer een weekeindje weg gaan, terwijl we eigenlijk nog zo veel in huis hadden willen doen...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door freddorr »

Iveco Clou schreef:Ik heb samen met mijn vriendin 1 maand geleden een camper gekocht en we zijn er nog niet mee weg geweest maar we hebben nu al voorpret met het bedenken van de vakantie bestemming en met wat we er allemaal mee kunnen en wanneer en hoeveel!
Vind je het niet een beetje zonde om je mooie bezit alleen voor vakanties in te zetten.
Er zijn in NL en ook de omringende landen zo veel leuke dingen te doen op berijdbare afstanden, waar je met je camper naar toe kunt gaan. Dat varieert van visserijdagen tot wijn- en oktober feesten en alles wat er tussen in te bedenken is.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door hurktoilet »

Helemaal eens met Fred. Wij houden nogal van saunabezoek en combineren dat dan met bezoek aan een andere streek.
Voordeel 1: er zijn nogal wat sauna's waar je na je bezoek op de parkeerplaats gratis mag overnachten. Niets lekkerder als na een heerlijke saunadag zo je bed in stappen
Voordeel 2: er is een groep van tien sauna's die een zwerfkaart aanbiedt, bezoek ze alle tien voor 100 euro pp. Normaal is dat niet zo interessant, want wie gaat er vanuit de Randstad naar Groningen alleen voor de sauna, maar als je daar met de camper kunt overnachten en daar dan ook nog andere leuke dingen doet, dan is het ineens een geweldige aanbieding.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door freddorr »

Jouw puntje 2 vind ik ook heel interessant. Kan je daarvan een linkje plaatsen?
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door ariedekreij »

Wij zijn nu voor de twede keer met ons hympie in Amerika en al komen we hier nog duizend keer het blijft geweldig.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door freddorr »

Amerika?
Welk Amerika bedoel je?
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Knippel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 21:52

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door Knippel »

Geweldig om hier alle ervaringen te lezen.
Wij gaan ook regelmatig weekendjes weg. Stapeltje kleding en wat eten naar binnen en gaan!

Vrijdagavond weg, zondagmiddag terug, je hebt het gevoel alsof je een week vakantie hebt gehad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Eerste ervaring met een camper



Bericht door de Jonckheer »

Toen wij nog een caravan hadden (t/m 2007) gingen we buiten de vakanties regelmatig lange weekenden weg naar, meestal, boerencampings, een stuk relaxter dan die grote lawaai campings. Door mijn onregelmatige diensten kon dat makkelijk en konden we zelfs af en toe acht dagen weg.
Nu wonen we de laatste acht jaar op een camping in een chalet, is de behoefte van een weekend weg er eigenlijk niet meer zo en pakken we de camper alleen voor langere trips. Dit komt mede door het verdwijnen van vrije plaatsen zoals de strekdam bij Lelystad, waar we met veel plezier gestaan hebben, maar helaas . .
Bij ons is het dus een beetje andersom dan bij bij vele camperaars die, als het even kan, op weg gaan met de camper. Ook het rondtrekken is bij ons wat veranderd naar: een goede plek vinden voor de camper en daarna met de auto er op uit.
Zo hebben we dit de afgelopen twee weken gedaan aan de Moezel. De camper op een geweldige plek aan de rivier in Klusserath en wij verschillende dagen weg naar o.a.: Trier, Bernkastel, Wittlich en Daun.
Plaats reactie