Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
kwatz
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 8:40

Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door kwatz »

Hallo,

Wie is er al eens met de camper in Auswitsch geweest ?
Ik vind hier wel wat opmerkingen maar die zijn al jaaaren oud.
Wie heeft er nog wat tips voor campings in de buurt.

Ik lees over een camping in het centrum, maar dat is nogal een vaag geval bij een hotel.
Er is op internet niets of heel weinig van terug te vinden.

En wie heeft er nog toptips ?

Ik ben van plan in mei te gaan.

Tnx, Gerrit
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door Vertrokken4 »

Hoezo jaren oud, laatste posts van zomer dit jaar:

http://www.camperforum.nl/search.php?ke ... mit=Zoeken

Ik denk dat er niet veel aan toe te voegen is.

Groetjes,

Jeroen
Toedeledoki

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door Toedeledoki »

Wij zijn daar wel eens geweest. Ik vond het niet echt gepast om daar op de parkeerplaats te overnachten. Alhoewel dat volgens mij prima kan. Auschwitz is heel indrukwekkend, en had ik zeker niet willen missen. Maar als je het gezien hebt ben je wel blij dat je weer een stukje verder kunt.

Zakopane is erg leuk en ligt op een uur rijden. Daar is wel een camping voor weinig.

Krakau is ook een prachtige stad. Hier is ook een camping met een prima busverbinding naar het oude centrum.

Persoonlijk zou ik Auschwitz gaan bezoeken en dan een plekje ergens anders zoeken. Ik ben heel nuchter, maar de sfeer die daar hangt...
kwatz
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 8:40

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door kwatz »

Ok bedankt allemaal
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door jepebe »

Wij hebben wel op de parkeerplaats gecamperd. Dat mag, er is een permanente bewaking, en meer campers deden dit.

Ik heb er wel even over moeten denken. Ik heb er uiteindelijk voor besloten, omdat ik meen dat ik auschwitz bezoek om me beter op de hoogte te laten brengen van de gruwelen, en daarmee niet wil vergeten dat dit gebeurd is. Daar overnachten is imho niet een belediging van de slachtoffers van toen, en ik hecht niet zoveel aan de geografische locatie waar dergelijke gruwelen gebeurd zij, maar meer aan wat die gruwelen zijn en vooral waarom. Als wij in Oost-Europa rondreizen dan bezoek ik elk jaar wel een of ander ' oorlogsding', omdat ik vind dat dit daarbij hoort,en omdat het mijn fascinatie heeft ( hoe is het toch mogelijk dat dit is gebeurd). Ik meen dat ik daardoor respect toon aan de gebeurtenissen en de mensen die het betrof, en daar overnachten is wel apart, maar ik vond het achteraf goed. We waren vanzelf wat ingetogen die avond, en er wel mee bezig.

Ieder moet natuurlijk zijn eigen keuze maken. Je kunt er goed staan.

Verder niet te licht opnemen. Ik ben wel eens eerder in een voormalig kamp geweest, dit is een tentoonstelling die wel een stuk heftiger is. ik heb Birkenau niet eens gehaald, de gruwelen die je ziet zijn heftig, en mensen komen er soms huilend uit......geen kids jonger dan 14 toegelaten meen ik. ( en dat lijkt me al heel erg jong om dit te doen.)
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
dominique1
Berichten: 94
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 18:56

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door dominique1 »

ook wij zijn er dit jaar geweest ,op de heenreis hebben we overnacht in Wroclaw ,op een camping ,vanaf hier zijn we dan naar Auschwitz gereden en de camper op de parkeerplaats tegenover het kamp geparkeerd , hier is ook stroom , met volgens mij 3 aansluitingen, denk wel om de juiste stekker ,in Polen zit de aarde niet aan de rand maar met een pennetje in de midden .
Bij aankomst zijn we met een gids door het kamp gegaan , ook nog naar Birkenau geweest met een stadsbus,
in de camper overnacht ,er waren meer campers aanwezig, de plaats is afgesloten met een slagboom ,betalen gaat nog met zloti , de volgende dag zijn we weer gegaan maar dan zonder gids , meer om dan nog op plaatsen of barakken te zien waar je met de gids niet komt .
Hierna zijn we in een stuk weer terug gereden naar Dresden ,wij hadden beide een gevoel van '" weg van hier ",
Het heeft een behoorlijke indruk op ons achtergelaten en zijn ook niet van plan om nog eens weer te gaan ,
Take it easy,don't let the sound of your own wheels
drive you crazy .
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door faalhaas »

Wij zijn er 2 zomers terug geweest, op de terugweg van een rondreis Hongarije - Slowakije. Wij wilden er beiden al heel lang een keer heen, en het bezoek was behoorlijk toeval.

De OmOm had een route gepland door Polen, wat wij even niet doorhadden; die grenspost was dus een verrassing. Eenmaal in Polen aangekomen hadden we zoiets van 'maar waar zijn we dan', en bleken we nog geen 30km van Auschwitz te zitten. Wij vonden het bijzonder indrukwekkend. Omdat het allemaal ongepland was beschikten we niet over Zloties of dergelijken. Ook hadden wij een 'direct weer hier weg gevoel'. Uiteindelijk hebben we overnacht op een CP in Gorlitz, net over de grens in Duitsland.
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door Frank »

paul snip schreef:.......
Persoonlijk zou ik Auschwitz gaan bezoeken en dan een plekje ergens anders zoeken. Ik ben heel nuchter, maar de sfeer die daar hangt...
Dat vonden wij ook, we hebben op een camping vlakbij geslapen (naam ben ik kwijt) en met openbaar vervoer naar Auswitch gegaan, was heel gemakkelijk.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door Starline 660 »

faalhaas schreef:Wij zijn er 2 zomers terug geweest, op de terugweg van een rondreis Hongarije - Slowakije. Wij wilden er beiden al heel lang een keer heen, en het bezoek was behoorlijk toeval.

De OmOm had een route gepland door Polen, wat wij even niet doorhadden; die grenspost was dus een verrassing. Eenmaal in Polen aangekomen hadden we zoiets van 'maar waar zijn we dan', en bleken we nog geen 30km van Auschwitz te zitten. Wij vonden het bijzonder indrukwekkend. Omdat het allemaal ongepland was beschikten we niet over Zloties of dergelijken. Ook hadden wij een 'direct weer hier weg gevoel'. Uiteindelijk hebben we overnacht op een CP in Gorlitz, net over de grens in Duitsland.
Dit vind ik toch wel heel suf maar wel van deze tijd met de moderne jeugd, geen idee waar we zijn maar Tommy weet de weg hopen we , hahaha :-B
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10



Bericht door faalhaas »

Ja en nee, wij plannen uberhaupt niet meer dan en paar uur vooruit. Behalve dan dat we een keer terug moeten.

We hadden in de de ochtend wat rond gedwaald. Daarna besloten een stukje richting huis te rijden. Dus ff de OmOm aangezet en die zouden we volgen tot en uur of 3 's middags. Net na de lunch gingen weer de Poolse grens over en rond 2 uur waren we bij Auswitch. Overigens zijn er alleen bij het 1e kamp geweest, dat was zo aangrijpend dat we Birkenau hebben overgeslagen.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door Starline 660 »

Wij zijn er twee keer geweest, eigenlijk moet je het verstand maar op nul zetten en het over je laten komen.
Het is heel indrukwekkend en het is helaas eenmaal gebeurd en je kunt de geschiedenis niet terug draaien.

Daarna gewoon wat leuke plaatsen in Polen bezoeken en die zijn er gelukkig genoeg :-B
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
bronsthomas2
Berichten: 7
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 9:29
Locatie: Groningen

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door bronsthomas2 »

Auschwitz staat nog steeds op mijn lijst van dingen die ik gezien moet hebben. Heb er genoeg over gelezen en dat hoofdstuk uit de Tweede Wereldoorlog grijpt mij ontzettend aan. Ik had geen idee dat je er zelfs kan overnachten. Voor mijn gevoel lijkt het me prettiger om elders te overnachten. Maar goed, snap ook goed dat je daar op de camperplaats kunt overnachten. Volgend jaar staat bij mij een lang stedenweekend gepland in Krakau. Dan gaat een bezoek aan Auschwitz niet uitblijven.
Gebruikersavatar
aartigg
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 17:14

Re: Wie is er al eens met de camper naar Auschwitz geweest?



Bericht door aartigg »

Ik ben 2x in Auschwitz geweest, erg indrukwekkend. Heb beide malen op een camping in Bibice overnacht. Dit is een mooie uitvalsbasis om Auswitsch, Krakow en Wieliczka te bezoeken

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Plaats reactie