Wij wonen in de camper

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31981
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door Bob Diesel »

Dat zeg ik :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Tyros 4
Berichten: 169
Lid geworden op: za 14 jun 2014, 0:49

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door Tyros 4 »

Ik heb ook geinformeerd naar een chalet op meedere chalet/camping parken.
En daarbij mijn wensen omtrent een briefadres kenbaar gemaakt.

Ik krijg echter geen absolute zekerheid hoe een en ander juridisch is/word geregeld.
Je praat namelijk niet alleen over een chalet maar ook over de grond. Toch ?

Weet iemand hoe dit wettelijk is geregeld ?

Groet van Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Gebruikersavatar
yvonne van den berg
Berichten: 279
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 19:46
Locatie: Bakel
Contacteer:

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door yvonne van den berg »

Wij hebben een recreatiebungalow in Bakel en wonen daar al sinds 1994. We zijn gedoogd door de gemeente. Op ons park wonen veel mensen die altijd een waarschuwing krijgen van de gemeente dat er niet gewoont mag worden maar ze schrijven je wel in! Nog nooit echt nooit is er iemand van het park verwijdert door gemeente of overheid......ze dreigen altijd maar is nog nooit gebeurt. Er worden veel huisjes verhuurd en daar wonen ook al jaren mensen uit Polen in die direct bij de huiseigenaren huren dus niet via een uitzendbureau. Toen wij voor enkele jaren ons huis verhuurde om in Amerika te gaan rondreizen hebben wij een briefadres aangevraagd bij de gemeente. Onze huurders moesten voor onze post zorgen. We behielden onze gedoogstatis ! Daar waren we erg bang voor dat we die kwijt zouden raken. Dit is officieel bij de gemeente aangevraagd en goedgekeurd. Sinds 2 jaar wonen we weer op het park en is alles weer teruggedraaid. :-B (wij staan op eigen grond dus niet op een camping).

( als je een gedoogbeschikking hebt wil niet zeggen dat je een woonbeschikking hebt de gemeente kunnen altijd de plannen veranderen....)
leave no trace take only pictures.....

http://www.bloggen.be/silenyvonvdberg/
ruttentuttels2
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 21:33
Locatie: Erm (Drenthe)

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door ruttentuttels2 »

Corrigeer me als ik het fout heb maar van wat ik nu weet:

Het bestemmingsplan van de grond/kavel/eigendom geeft aan of je er mag wonen (bewoning) of dat het een recreatief plan is (geen permanente bewoning mogelijk).
Indien het bestemmingsplan voor de kavel bewoning is, mag je er 24/7 wonen en indien de gemeente bepaald dat het bestemmingsplan gewijzigd wordt, dienen ze je uit te kopen.
Dit is bij recreatief niet het geval, dan kun je gewoon je spullen pakken, zoals al bij diverse campings in het verleden is gebeurt.

Het bezitten van een pacht kavel, eigendom etc, bepaald dus niet of je er permanent mag wonen, alleen het bestemmingsplan doet dat.

Het feit dat je je kunt inschrijven bij een gemeente wordt toegestaan indien je voor een bepaalde tijd op een plek doorbrengt. Maar dat betekent dus niet dat je er dan ook permanent mag wonen. Het gaat om de plek waar je het meest je tijd doorbrengt.
Is dat heel divers doordat je constant aan het reizen bent, heb je een brief adres nodig. Je bent dan ingezetene zonder vaste woon en verblijf plaats. Echter voor veel zaken zoals verzekeringen e.d. heb je een vast adres nodig. Hier blijkt dat de overheid wel enigszins met een brief adres overweg kan maar dat andere instanties je min of meer dwingen een vast adres te hebben.

Ik zie jullie aanvullingen graag tegemoet! Wie weet kunnen wij onze plannen dan nog bijstellen.

Rick.
Gebruikersavatar
yvonne van den berg
Berichten: 279
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 19:46
Locatie: Bakel
Contacteer:

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door yvonne van den berg »

We wonen dus op een recreatiepark en zijn met 351 personen eigenaren van dit park dus geen camping, in 1994 hebben we er een woning op laten zetten met alle bouwvergunningen verstrekt door de gemeente. In die tijd mocht je er 365 dagen recreeren......in 1996 werden we toegevoegd bij een andere gemeente die de regels wilde veranderen maar dit niet meer konden doen omdat ze het jaren toelieten. In 2001 hebben alle oude eigenaren een gedoogstatis gekregen en de nieuwe kregen bericht dat ze niet op het park mochten wonen. Hier is nooit tegen opgetreden omdat de toenmalige ministers van VROM het niet aandurfde om hier een duidelijke uitspraak over te geven. De opvolgende ministers deden dit ook niet en de laatste riep (volgens mij uit totale wanhoop) we laten het aan de gemeente over. Dus het is nu aan de gemeente om actie te ondernemen.....omdat die er ook niets van bakken en ze tegen iedere eigenaar een proces aan moeten spannen gebeurt er niks. (Sommige gemeente daargelaten waaronder Ermelo) in onze gemeente gebeurt er ook niets al dreigen ze al jaren maar de eigenaren van na 2001 zijn er allemaal nog.....in de tussentijd zijn er de seizoenarbeiders gekomen en die wonen er nu ook al jaren. Niks seizoenarbeiders ......die wonen er al jaren en staan ingeschreven bij de gemeente en woningcorperatie's en wachten geduldig op een huis. Hun kinderen gaan hier naar school.
De gemeente zegt dat ze hier niet tegen op kunnen treden omdat ze niet weten wie er nu eigenlijk in de huizen wonen?!?!?! En zo blijft alles zoals het al jaren is.
Inderdaad als je op eigen grond staat wil niet zeggen dat je dan ook automatie's mag blijven wonen en een woonvergunning hebt. Bij een bestemmingsplan verandering moeten we weg.
Maar of dit ooit zal gebeuren? Het grootste nadeel is dat je als je van plan bent een recreatie woning te kopen je die nooit meer kunt verkopen! Daar word niet over gesproken bij de aankoop en op progamma's op tv zoals housevision. Ons huis heeft geen enkele waarde meer omdat de volgende bewoner er ook niet mag wonen en dezelfde dreigbrieven krijgt van de gemeente. Mijn advies in deze is huren! Zodat je geen enkel risico loopt.....

Toen wij ons huis hebben verhuurd voor een aantal jaren stonden onze huurders gewoon bij de gemeente ingeschreven zogenaamd wachtend op een huurhuis......wij moesten toen onze huurders vragen of wij hun (ons eigen) adres mochten gebruiken als briefadres.......dit moest officieel bij de gemeente ingediend worden.
leave no trace take only pictures.....

http://www.bloggen.be/silenyvonvdberg/
ruttentuttels2
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 21:33
Locatie: Erm (Drenthe)

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door ruttentuttels2 »

yvonne van den berg schreef:...Het grootste nadeel is dat je als je van plan bent een recreatie woning te kopen je die nooit meer kunt verkopen! Daar word niet over gesproken bij de aankoop en op progamma's op tv zoals housevision. Ons huis heeft geen enkele waarde meer omdat de volgende bewoner er ook niet mag wonen en dezelfde dreigbrieven krijgt van de gemeente. Mijn advies in deze is huren! Zodat je geen enkel risico loopt...
Precies, dat is onze conclusie ook en daarom hebben wij van ons plan afgezien en gaan we ons richten op een huisje of appartement dat tegen een redelijke prijs te huur of te koop is. Zo'n chalet is een investering die gelijk is aan een hele redelijke woning en het zou zonde zijn als die niets meer waard blijkt te zijn indien iemand binnen de gemeente ineens anders denkt over een gedoog situatie.

Bedankt Yvonne voor je verhaal en uitleg, Rick.
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door Camperco »

En zo wordt de tekst van dit topic vanzelf "wij wonen in een gehuurde omgeving" (chaletjes, appartementje o.i.d.) zijn veel op pad en wonen eigenlijk het grootste deel van de tijd in de camper. ;;-) ;;-) Want daar hebben we dat ding uiteindelijk voor.
Wij laten het wel weten als ons huis verkocht is.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Gebruikersavatar
vandijkf
Berichten: 706
Lid geworden op: vr 19 apr 2013, 20:37
Locatie: In de camper

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door vandijkf »

:clap: :clap: Daar had ik ook al eens een opmerking over gemaakt.
Fred
http://trailerprojekt.blogspot.nl/
Filmpje over de sloop en restauratie
https://www.youtube.com/watch?v=onW_MVj2-qw
Filmpje over de inbouw van de oplegger
https://www.youtube.com/watch?v=tO2WEwNCyHw
ruttentuttels2
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 21:33
Locatie: Erm (Drenthe)

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door ruttentuttels2 »

On topic, off topic, als het maar duidelijk is en iedereen die belangstellend is zijn of haar voordeel er mee kan doen!
Gebruikersavatar
yvonne van den berg
Berichten: 279
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 19:46
Locatie: Bakel
Contacteer:

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door yvonne van den berg »

Zelf heben we wel eens voorgesteld om ons huis samen met iemand te delen omdat ons huis van eind november tot eind mei leeg staat zodat een ieder maar 6 maanden hoeft te betalen aan huur gas water en elect maar er is jammer genoeg nooit op gereageert.....je zou je dan in kunnen schrijven wachtend op een huurhuis wat soms jaren kan duren....... :D
leave no trace take only pictures.....

http://www.bloggen.be/silenyvonvdberg/
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door gitana »

Nou Yvonne, ik denk niet dat dat op vandaag nog zo simpel is.
Je uitkering wordt nu ook aangepast als je met meerderen in 1 huis woont.
Hoe je het ook wendt of keert, je word gekort.

En ieder een half jaar erin wonen?
Hoe doe je het dan met de inboedel etc.
Of er is iets kapot of aan vernieuwing toe???
Of eentje word ziek..of..of..
Ja oke, er zijn er die leven bij de dag en zich nergens druk over maken.
Maar vooral als je ouder wordt / bent........
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
Gebruikersavatar
yvonne van den berg
Berichten: 279
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 19:46
Locatie: Bakel
Contacteer:

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door yvonne van den berg »

Een heleboel als......als je ziek word als je naar huis moet als er iets gebeurt als......
Gelukkig is er niets in ons leven zeker alleen .....
Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren maar dan zou er overleg kunnen zijn tussen beide partijen.
Wij hadden onze inboedel 5 jaar opgeslagen in een verwarmde ruimte, als er iets kapot gaat van je eigen inboedel moet je dat ook repareren toch?
Wij zijn gepensioneerd dus hebben geen uitkering die gekort word. En ja wij leven bij de dag als je dat zo bedoelt omdat ik 60 jaar op de andere manier heb geleefd en mijn leven heb laten leven....
leave no trace take only pictures.....

http://www.bloggen.be/silenyvonvdberg/
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door gitana »

Ik ben dus een "als-mens" en erg blij dat we verleden jaar toch weer een " eigen" woning hebben gehuurd. Gelukkig mogen we kiezen.
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
Gebruikersavatar
vandijkf
Berichten: 706
Lid geworden op: vr 19 apr 2013, 20:37
Locatie: In de camper

Re: Wij wonen in de camper



Bericht door vandijkf »

Vandaag telefonisch contact gehad met de gemeente.
De termijn is gewoon weer verlengd. :)
Fred
http://trailerprojekt.blogspot.nl/
Filmpje over de sloop en restauratie
https://www.youtube.com/watch?v=onW_MVj2-qw
Filmpje over de inbouw van de oplegger
https://www.youtube.com/watch?v=tO2WEwNCyHw
Plaats reactie