Met de camper op vakantie

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

Camperen... wat kost het.



Bericht door Wesselsjan »

Was dit jaar tot nu toe zo'n 500 euro kwijt voor diesel en ruim 700 euro voor overige vakantiekosten, zoals overnachten, museums, e.d.
Rijd met de camper ook door de week naar mijn werk. Daardoor worden de kosten gespreid. Dat kan omdat het geen grote camper is: VW California.

Maar wat de meesten al constateren: het plezier dat we er aan beleven mag wat kosten...
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80416
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Als ik in mijn bus rij, rij ik niet in mijn auto. Dus die kosten streep ik weg. Ik heb hierdoor altijd heel goedkoop vakantie :wink:
Afbeelding
roma
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45



Bericht door roma »

ghelsendoorn schreef:een verbruik van
nog geen 9 liter per 100 km gewoon lekker met de vrachtwagen oprijden
90 a 95 km/p uur dit scheeld veel
Mag ik dit effe heel superstom vinden. En als die vrachtwagen effe stug op de rem moet? Dan zit je er lekker relaxed bovenop. En als je het dan na kan vertellen, gewoon effe Apeldoorn bellen.

Als je zo wilt bezuinigen op het rijden, dan is dit wel de verkeerde manier.
opstapkip
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 09 aug 2006, 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:



Bericht door opstapkip »

Er is al voldoende gezegd zodat jullie inmiddels wel inzicht hebben in de vaste kosten. Het gaat inderdaad meer om het gevoel wat je met een camper allemaal kan, dan om de berekening. Als je het wilt zoek je een weg.
Om toch een indruk te geven: we waren in 2004 zes weken (43 nachten) op reis naar de Noordkaap (zie mijn website voor het verslag). Het kostte ons (2 pers) net 2500 euro. Maar daarbij is dan inbegrepen: 500 Euro aan veerbootkosten (die gebruik je in Noorwegen veel). Ook alle extra investeringen die we deden voor we op weg gingen (nog even dit kopen, wat kleding, gasflessen etc. etc, alles wat je maar denken kan). Verder natuurlijk all-in, met diesel, levensmiddelen etc. Trek dan je huishoudgeld er af wat je normaal thuis opmaakt en je ziet wat het kost.
Aan die kosten denk ik trouwens nooit meer, wel aan de onuitroeibare beelden die het op ons netvlies en op foto's heeft achtergelaten.
groeten, Marius
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

roma schreef:
ghelsendoorn schreef:een verbruik van
nog geen 9 liter per 100 km gewoon lekker met de vrachtwagen oprijden
90 a 95 km/p uur dit scheeld veel
Mag ik dit effe heel superstom vinden. En als die vrachtwagen effe stug op de rem moet? Dan zit je er lekker relaxed bovenop. En als je het dan na kan vertellen, gewoon effe Apeldoorn bellen.

Als je zo wilt bezuinigen op het rijden, dan is dit wel de verkeerde manier.
weet wel zeker dat hij bedoeld dat hij de vrachtwagen snelheden aanhoud in plaats van plankgas de 130 proberen te halen.
90 a 95 rijden of 110 a 120 dat scheelt je wel zo een enorme bult brandstof.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Ans en herman
Berichten: 12
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 17:03
Locatie: Nunspeet

Met de camper op vakantie



Bericht door Ans en herman »

Er is al heel veel gezegd over de vaste kosten. Dat kun je ook zelf uit rekenen. Of je rente en afschrijving steeds mee teld om uit te rekenen wat hij kost is een persoonlijke zaak. Als je een dure TV koopt is dat allemaal geen discusie.
Ook de optie om de camper dan maar meer te gebruiken minderkost per km of per dag is wel leuk aan de borreltafelom.
Maar per saldo ben je dan wel meer geld kwijt. Daarnaast gaat een vergelijking met aandersoortige vakantie vaak mank omdat de gemiddelde camperaar vaker en/of langer met vakantie gaat. Ook vul je zelf in hoe lux je het wilt hebben en koop je een hele dure of goedkopere camper . Als je het zelfde aantal dagen e.d. zou doen met andersoortige vakanties wordt het verschil al een stuk kleiner. Dus zijn al die dingen niet echt te vergelijken. Uiteindelijk hoef je maar enkel vragen voor je zelf te beantwoorden.
1. spreekt deze manier van vakantie vieren je aan
2. kun je het financieel rond krijgen.
3. Kan het je eigenlijk wat schelen of die andere het duur vinden.
Als punt 1 en twee ja zijn en punt drie nee dan is er geen enkel probleen
en is het nooit te duur.

Veel plezier met jullie camperhoby,
Hermans
Aardappel....
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 23 okt 2006, 20:01
Locatie: Hemrik



Bericht door Aardappel.... »

Camperen is nou eenmaal niet de goedkoopste tak van sport. Maar... genieten doe je met tafeltennissen duidelijk miner!!!!.
Wij gaan er van uit dat een vakantie dag 100 euries kost. Vandaag grotendeels aan een tank dieel, morgen aan een restaurantje, overmorgen aan een leuk presemtje voor de (klein)kinderen..... OK... best een poep duiten, maar het ontbreekt ons dan ook helemaal aan NIETS!!!! heerlijk toch....
Beter één ouwe camper van jezelf dan tien gloednieuwe bij de dealer....
Plaats reactie