Parkeren

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
Brutnz

Parkeren



Bericht door Brutnz »

Hallo lieve mensen

Bij toeval ben ik op deze site verzeild geraakt, en meteen vroeg ik mij het volgende af. Het is iets wat ik me al langer af en toe afvraag, maar waar ik nooit een antwoord op heb gezocht of op ben tegengekomen:

Is het zo dat je in Nederland niet op een parkeerplaats of langs de weg mag aan slapen in een Camper?

Zo nee waarom niet

En mag dat in andere landen wel?

En in welke landen dan?
ccnklets
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 nov 2003, 10:25

Overnachten op parkeer terrein.



Bericht door ccnklets »

Hallo,

Overnachten in een camper op de openbare weg is bij de Nederlandse wet verboden. U mag wel gebruik maken van camperplaatsen die door diverse gemeenten en of particulieren worden aangeboden.
U kunt deze camperplaatsen vinden op de volgende website http://www.campervriendelijk.nl Op deze website kunt u ook de WOR inzien. (Wet op de openluchtrecreatie )
Zover ik weet is het in Duitsland en Frankrijk wel toegestaan om 1 nacht te overnachten op openbare plaatsen.
Laatst gewijzigd door ccnklets op za 10 apr 2004, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

dit leidt waarschijnlijk tot een mooie discusie
als ik van zeg maar Asten [daar woon ik toevallig] naar friesland wil rij ik bv s'middags aan met de camper ben in de avond in friesland en krijg slaap moet ik dan doorrijden of gewoon op een parkeerplaats gaan staan en slapen tot de volgende ochtend
volgens de wet mag je dus niet in een camper overnachten op een parkeerplaats maar je mag ook niet rijden als je slaap hebt
hoe moet dat dan
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Ricky
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Ricky »

Daar gaan we weer...........
Er is op dit forum al veel over gezegd. Nederland is qua campers niet het meest vriendelijke land. In Belgie, Duitsland en Frankrijk is het wat makkelijker.
Maar het schijnt..... :roll: zo te zijn dat er wel mensen zijn, die, ondanks dat het niet mag, toch wel eens een nachtje......ergens.....zomaar ....gaan slapen :!:
Denk ik. :D
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
Henk
Berichten: 433
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:00
Locatie: Heerenveen
Contacteer:



Bericht door Henk »

Toon schreef:dit leidt waarschijnlijk tot een mooie discusie
als ik van zeg maar Asten [daar woon ik toevallig] naar friesland wil rij ik bv s'middags aan met de camper ben in de avond in friesland en krijg slaap moet ik dan doorrijden of gewoon op een parkeerplaats gaan staan en slapen tot de volgende ochtend
volgens de wet mag je dus niet in een camper overnachten op een parkeerplaats maar je mag ook niet rijden als je slaap hebt
hoe moet dat dan
Eerst een kwartier rijden met het rechter oog dicht en daarna een kwartier met het linker oog dicht........
:wink:

groeten Henk
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

:lol: is Friesland dan zo uitgestrekt dat je verder geen risico loopt [rijdt] :lol:
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

En hoe zit dat dan met vrachtwagenchauffeurs?? Die slapen toch ook op de openbare weg? Het is dan wel in hun vrachtwagen, maar die zijn tegenwoordig ook zo uitgerust dat het net campers zijn.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Sietse
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 16:04
Locatie: Het warme hart van SudWestFryslan

Parkeren (speciaal voor Toon als hij in Friesland komt).



Bericht door Sietse »

Volgens mij mag je bij tankstations wel overnachten. Wij overnachten ook vaak op drukke plekjes in plaatsen, gaan nooit acteraf op een rustig plekje staan. Wanneer ik geklopt wordt door politie, ga ik nooit in verweer, zeg gelijk dat ik niet weet dat ik hier niet mag staan, en vraag dan of wij direcht moeten vertrekken of dat wij hier nog even mogen blijven en dan vroeg op de dag weggaan. Ik heb nog nooit een boete gehad op deze manier. Echter in Zeeland doe ik dit niet, daar hebben ze iets minder geduld en is het heeeel duidelijk dat ze dit niet toleren.

Enne Toon, als je in Friesland "wild" kameert en je wordt geklopt, zeg dan gelijk ik u niet verstaan in ben een slimme hollander, 9 van de 10 keer laten ze je wel staan :lol:

Succes allemaal.
Met vriendelijke groet,
Sietse
---------------------------
Mogelijk is niet wat je kunt, maar wat je wilt.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Parkeren (speciaal voor Toon als hij in Friesland komt).



Bericht door Toon »

Sietse schreef:
Enne Toon, als je in Friesland "wild" kameert en je wordt geklopt, zeg dan gelijk ik u niet verstaan in ben een slimme hollander, 9 van de 10 keer laten ze je wel staan :lol:

Succes allemaal.
ben bang dat er dan wat ijzere staven tussen oom agent en mij rijzen :lol:
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Ricky
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Ricky »

MonRoe schreef:En hoe zit dat dan met vrachtwagenchauffeurs?? Die slapen toch ook op de openbare weg? Het is dan wel in hun vrachtwagen, maar die zijn tegenwoordig ook zo uitgerust dat het net campers zijn.
Ja, maar dat is beroepsvervoer, Werk...... En dat is in ons land nog niet zo'n vies woord als Recreatie!
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

Ricky schreef:
MonRoe schreef:En hoe zit dat dan met vrachtwagenchauffeurs?? Die slapen toch ook op de openbare weg? Het is dan wel in hun vrachtwagen, maar die zijn tegenwoordig ook zo uitgerust dat het net campers zijn.
Ja, maar dat is beroepsvervoer, Werk...... En dat is in ons land nog niet zo'n vies woord als Recreatie!
Heeft ook meer te maken de Rijtijdenwet, chauffeurs mogen maar 9 uur per dag rijden, (2x in de week 10 uur) en dan dienen ze een aaneengesloten rust van minimaal 9 uur te maken, zie je ze al zoeken met 40 ton treingewicht naar de dichtsbijzijnde Camping??? komt niet goed denk, maar inderdaad beroepschauffeurs mogen overal (indien geen parkeer of stopverbod) gaan staan om te slapen.

ja ja, zelfs in Zeeland!! :D :D :D :D

groeten Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Joyce



Bericht door Joyce »

Het is nu eenmaal verboden....maar het is zo gemakkelijk en leuk! :D

En uhh, wij zijn nog nooit weggestuurd. Onze enige ervaring, op een parkeerplaats achter een horecalokatie, na een feestavond. Midden in de nacht komt een auto zachtjes langs rijden, we worden beide wakker. Even 'gegluurd' door de gordijntjes, inderdaad oom agent. Ze hebben er een tijdje gestaan, waarschijnlijk een en ander nagetrokken en zijn later weggereden. Op het moment dat ze aangeklopt hadden, doen we de deur open en leggen uit dat we de volgende ochtend vroeg en fris weer verder rijden. :wink: Wij gaan er altijd nog van uit, de politie is je beste vriend, je kan hoogstens weggestuurd worden. Enne, er mag zoveel niet een beetje stout ach...

Met vriendelijke groeten, een zwerver is onderweg thuis.
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland



Bericht door Antje »

Joyce schreef:Het is nu eenmaal verboden....maar het is zo gemakkelijk en leuk! :D

En uhh, wij zijn nog nooit weggestuurd. Onze enige ervaring, op een parkeerplaats achter een horecalokatie, na een feestavond. Midden in de nacht komt een auto zachtjes langs rijden, we worden beide wakker. Even 'gegluurd' door de gordijntjes, inderdaad oom agent. Ze hebben er een tijdje gestaan, waarschijnlijk een en ander nagetrokken en zijn later weggereden. Op het moment dat ze aangeklopt hadden, doen we de deur open en leggen uit dat we de volgende ochtend vroeg en fris weer verder rijden. :wink: Wij gaan er altijd nog van uit, de politie is je beste vriend, je kan hoogstens weggestuurd worden. Enne, er mag zoveel niet een beetje stout ach...

Met vriendelijke groeten, een zwerver is onderweg thuis.
Stout is beter dan bitter!!

Anneke.
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Plaats reactie