Reisgenoten? geen interesse??

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Hans en Bets
Berichten: 421
Lid geworden op: di 18 nov 2003, 15:36
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Reisgenoten? geen interesse??



Bericht door Hans en Bets »

Het valt me op dat wanneer mensen een oproep doen om samen met anderen een reis te ondernemen dat hier bijna niet op wordt gereageerd.

Kennelijk is de belangstelling niet echt groot voor dit soort dingen.
Of durven mensen niet?
Het moet natuurlijk ook maar klikken - en dat is iets wat je van tevoren niet weet.
Het leven is een feest maar je moet wel zelf de slingers ophangen.


Kijk ook eens op onze weblog: http://lexbuddy.spaces.msn.com/
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Dat is mij ook al opgevallen. Toen we dit forum nog niet hadden kreeg
ik toch vrij regelmatig mailtjes van mensen die met elkaar op reis
wilden. Daarom heb ik toen dit speciale forum geopend onder de kop
"contact". En daarna werd het stil...

Ook zijn er de nodige "solo's", mensen die er in hun uppie met de camper
op uittrekken. Mijn moeder deed dat tussen haar 69e en 73e jaar, na
het overlijden van mijn vader. Die solo's reizen ook vaak met meerdere
campers. Maar je komt ze hier niet tegen, helaas... :roll:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
humok



Bericht door humok »

Is dat wel zo. Als ik interesse had zou ik direkt contact opnemen en niet verder via dit forum (met alle respect)Ik geloof dat dat de juiste weg is, want je krijgt allerlei heen en weer wat de anderen niet te intereseren hoeft.Dus ik vraag me af of er geen belangsteling
is. bij deze aan de mensen die zoiets gedaan hebben.
Hebben jullie positieve reakties gehad.??? :?:
Hans en Bets
Berichten: 421
Lid geworden op: di 18 nov 2003, 15:36
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:



Bericht door Hans en Bets »

Ja Humok - je zou hier gelijk in kunnen hebben.
Ben inderdaad ook heel benieuwd naar de reakties.

Kom mensen laat eens wat horen en hoe dit bevallen is.
Het leven is een feest maar je moet wel zelf de slingers ophangen.


Kijk ook eens op onze weblog: http://lexbuddy.spaces.msn.com/
sjefke
Berichten: 19
Lid geworden op: do 22 jan 2004, 17:52
Locatie: bergen op zoom

samen reizen



Bericht door sjefke »

Ik denk dat mensen bang zijn gebonden te zijn.als camperaar ben je snel gewend vrij te zijn en hoeft het geen probleem te zijn als je iemand tegenkomt onderweg om daar een aantal dagen mee op te trekken, dat geeft je de vrijheid van het zelf te kunnen bepalen om weer alleen verder te gaan en kan het gezelschap hebben net zo lang duren als je zelf wild. :roll:
beter te vroeg dan te laat.
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden

Samen reizen



Bericht door Anneke F »

Zou het ook niet iets te maken hebben met de tijd waarin we leven?
Alles is veel individueler en vaak ook egoistischer geworden.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Samen reizen



Bericht door MonRoe »

Anneke F schreef:Zou het ook niet iets te maken hebben met de tijd waarin we leven?
Alles is veel individueler en vaak ook egoistischer geworden.
Egoistischer wil ik niet zeggen, maar men is meer op zichzelf.

Als ik nu naar ons zelf kijk, doordeweeks allebei een drukke baan, waar je de hele dag met mensen te maken hebt, 's avonds vaak ook nog een hobby erbij. Wij vinden het heerlijk om dan op vakantie gewoon lekker met z'n tweeën te zijn. Met niemand rekening houden alleen met je partner en die denkt/wil/doet vaak toch hetzelfde omdat je al jaren bij elkaar bent.

Af en toe zoeken wij de mensen wel op bij bijv. een campertreffen of een georganiseerd weekend. Wij zijn zeker niet mensenschuw maar zijn erg graag op onszelf en zullen daarom ook altijd alleen op vakantie gaan.

En zo zullen er wel meer zijn denk ik!
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Anne Kef

Re: Samen reizen



Bericht door Anne Kef »

MonRoe schreef:
Anneke F schreef:Zou het ook niet iets te maken hebben met de tijd waarin we leven?
Alles is veel individueler en vaak ook egoistischer geworden.
Egoistischer wil ik niet zeggen, maar men is meer op zichzelf.

Als ik nu naar ons zelf kijk, doordeweeks allebei een drukke baan, waar je de hele dag met mensen te maken hebt, 's avonds vaak ook nog een hobby erbij. Wij vinden het heerlijk om dan op vakantie gewoon lekker met z'n tweeën te zijn. Met niemand rekening houden alleen met je partner en die denkt/wil/doet vaak toch hetzelfde omdat je al jaren bij elkaar bent.

Af en toe zoeken wij de mensen wel op bij bijv. een campertreffen of een georganiseerd weekend. Wij zijn zeker niet mensenschuw maar zijn erg graag op onszelf en zullen daarom ook altijd alleen op vakantie gaan.

En zo zullen er wel meer zijn denk ik!
Inloggen wil niet.
Ik bedoelde niet dat wij het anders doen, maar ik vergelijk het met hoe ik/wij 25 jaar geleden campeerden.
Dat heeft inderdaad met onze samenleving van nu te doen. Begrijpelijk, maar............
Rinus
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 13:41
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

reisgenoten?



Bericht door Rinus »

Ja MonRoe ben ik het helemaal mee eens.
Wij hebben het zelfde probleem(als je het als een probleem ziet)beiden een drukke baan, en er komt nog bij dat ik van maandag tot en met vrijdag van huis ben.
Dus zijn de weekenden mij heilig en dat geld ook voor de vacantie,s
Maar evenementen zoals campertreffen of korte georganiseerde reizen met meerdere camperaars is toch iets wat wij wel eens zullen doen.
Wat ook een idee is dat forumgebruikers een sticker van campersite op hun camper doen, dat geeft weer een extra stimulans om contact te leggen als je elkaar tegen komt.
Ik heb ze er ook niet op zitten en ga ze dus bij deze bestellen bij Aloys
Groeten
Rinus
humok



Bericht door humok »

toch is het een manier om nieuwe vrienden te maken in dezelfde sociale omgeving waarin je graag verkeert.Vrienden komen en gaan door welke
reden dan ook en ik kan mij zeer goed voorstellen dat het leuk is om een lange reis te ondernemen met een paar anderen waarbij je uiteraard je vrijheid houdt. Anders zou je geen camper gekocht hebben maar een caravan, dan kan je 3 weken of een heel seizoen naar mekaar koekeloeren op dezelfde camping :( k .Niemand is een eiland en in je vrije tijd mensen ontmoeten is heel anders dan omgaan met je collega's of klanten.
Door onze drukke werkzaamheden hebben wij een stuk sociaal leven moeten inleveren en dmv van de camper hebben wij veel nieuwe kennissen waaronder misschien een paar nieuwe vrienden.
Hugo
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Hugo, ook wij hebben nieuwe kennissen gekregen door de camper. Maar meer van weekenden als bijv. het campertreffen en van de chat. Als je regelmatig op de chat komt dan leer je mensen kennen en dan is op een campertreffen of ander weekend al heel gauw contact gelegd en je hebt gelijk al een soort van band met elkaar.

Wij zijn zeker niet mensenschuw, maar op vakantie met anderen, of je elkaar nu wel of niet vrij laat, doen wij niet meer. Zijn een paar keer op vakantie geweest met anderen en het was heel erg leuk, maar hebben niet de dingen gedaan (kunnen doen) die we anders hadden gedaan als we maar met z'n 2 waren. Dus toch aanpassen. Aanpassen doen we al 48 weken in een jaar en in de 4 weken vakantie die we hebben willen we ons aan niemand hoeven aan te passen en gewoon ons eigen ding doen.

Ook wij maken contact met mensen als we op vakantie zijn of een weekend weg, heel erg leuk, maar het moet niet als een verplichting worden gezien.

Op het campertreffen is iedereen welkom om een praatje te maken. Gezellig een weekend mensen ontmoeten. Maar dat weten we van te voren en vinden we dan ook zeker heeeeeeel erg leuk!

Tot dan!!!!!
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Rima
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 jan 2004, 20:00
Locatie: Enschede



Bericht door Rima »

Hallo
FF vertellen dat we een reaktie hebben op ons oproepje ZOEKEN !!
Ik vind het ook jammer dat er zo weinig reakties op komen.
Maar als het klikt, hebben we aan een stel ook wel genoeg.!!
En ik zal jullie het ook vertellen als we dat stel gevonden hebben.
Groetjes RIMA. :D
Zon ,Zee,Strand,Fietsen,Shoppen,Terrasjes,maar ook met een drankje lekker rustig voor de camper zitten.Dat is wat wij het liefste doen.
Ben van Ede
Berichten: 226
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:49
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Samen reizen



Bericht door Ben van Ede »

Anneke F schreef:Zou het ook niet iets te maken hebben met de tijd waarin we leven?
Alles is veel individueler en vaak ook egoistischer geworden.
Hoi Anneke en andere medecamperaars,
wij zijn zo'n jaar of 4 met andere stellen op vakantie geweest.We maakte geen plannen waar we heen zouden gaan,gewoon goed weer opzoeken :lol: .Dat ging altijd prima we blijven meestal maar 2 of 3 dagen ergens staan en gaan dan weer verder.Vorig jaar zijn we ivm mijn hartoperatie niet op vakantie kunnen gaan maar nadat ik weer wat opgeknapt was zijn we een paar lange weekenenden weg geweest.Dan merk je toch dat je veel meer aansluiting krijgt bij andere.Of dit nu op een camping is of een camperplaats.De mensen gaan sneller een praatje met je maken enz.Zo heeft alles zijn voor en tegens.Wij (mijn vrouw en ik)gaan volgende in ieder geval weer met z'n tweetjes.Maar het heeft bij ons niets met egoischme te maken.
groetjes en veel camperplezier.
Ben :wink:
__________________________
Onze camper is een Frankia Alkoof 600
Groetjes Ria en Ben PA1BU
Plannen doe je voor de toekomst.
Leven doe je nu.
Anne Kef

Re: Samen reizen



Bericht door Anne Kef »

Ben van Ede schreef:
Anneke F schreef:Zou het ook niet iets te maken hebben met de tijd waarin we leven?
Alles is veel individueler en vaak ook egoistischer geworden.
Hoi Anneke en andere medecamperaars,
wij zijn zo'n jaar of 4 met andere stellen op vakantie geweest.We maakte geen plannen waar we heen zouden gaan,gewoon goed weer opzoeken :lol: .Dat ging altijd prima we blijven meestal maar 2 of 3 dagen ergens staan en gaan dan weer verder.Vorig jaar zijn we ivm mijn hartoperatie niet op vakantie kunnen gaan maar nadat ik weer wat opgeknapt was zijn we een paar lange weekenenden weg geweest.Dan merk je toch dat je veel meer aansluiting krijgt bij andere.Of dit nu op een camping is of een camperplaats.De mensen gaan sneller een praatje met je maken enz.Zo heeft alles zijn voor en tegens.Wij (mijn vrouw en ik)gaan volgende in ieder geval weer met z'n tweetjes.Maar het heeft bij ons niets met egoischme te maken.
groetjes en veel camperplezier.
Ben :wink:
Zo bedoelde ik dat ook niet! Wat ik bedoelde is dat we in een andere tijd leven, die hectisch is. Kijk maar naar clubs en verenigingen.
We hebben het vaak druk met ons eigen leven (omdat de tijd zo is)
Het was dus geen verwijt, maar een constatering.
Plaats reactie