Camper op de trein?

Plaats reactie
heidak
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 17 aug 2015, 11:54
Locatie: Hoogland

Camper op de trein?



Bericht door heidak »

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om mijn camper op de trein te zetten naar het zuiden. Italie of eventueel Spanje. Ik weet dat veel vrachtvervoerders dit ook gebruiken voor grote vrachtwagens en dit lijkt me een aantrekkelijke optie. Ik kan hier echter helemala niets over vinden. Als ik ga Googelen da vind ik alleen maar autotrienen voor personenauto's met een hoogtebeperking die nooit gaat werken voor een camper.

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Camper op de trein



Bericht door Peter LMC »

Hier vind je wat info over deze manier van vervoeren.

http://www.railcargo.nl/railgoederenver ... andstrasse

Er zijn 2 manieren van vervoeren met de trein. Bij mijn weten, Heb ik het fout dan hoor ik het wel.

Bij de eerste rijdt de trekker met oplegger samen op de trein en gaat de chauffeur in een aparte
wagon met deze trein ook mee. Met zijn alle in dezelfde wagon(s). Dus niet in je voertuig.

Bij de andere mogelijkheid wordt de trailer en/of de opzet/afzet contrainer er met een speciale kraan
op de trein wagon gezet . Hierbij gaat deze trailer/container alleen.

Aangezien ik zelf een paar keer met een trekker met oplegger meegegaan ben heb ik er een klein
beetje ervaring mee.
Een keer Munchen naar Zagreb en een paar keer Zahony (Hongarije) naar Tsjop (Ukraine).
Ik kan het je ten zeerste niet aanbevelen met de camper.

Of en mogelijke heden naar Spanje zijn weet ik niet.
Wel voor losse opleggers en containers maar ik weet niet of je zelf mee kunt.
Als je zelf meegaat heet dit ,begeleid transport op de trein,,

Doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Camper op de trein



Bericht door KTManiac »

Heb er hier nog nooit iets over gelezen. Waarschijnlijk omdat voor de meesten (mezelf inclusief) niet de bestemming, maar de reis het doel is.
Maar goed, dat was je vraag niet. Ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft....
heidak
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 17 aug 2015, 11:54
Locatie: Hoogland

Re: Camper op de trein



Bericht door heidak »

Peter, bedankt voor je aanwijzingen. Dit zet mij in ieder geval op het juiste spoor. Ik kon gewoon helemala niets vinden met mijn manier van zoeken.

Ik begrijp dat je de reis zelf belangrijker vind dan de bestemming. Dat geldt normal gesporkken ook voor ons maar we hebben nu maar een beperkt aantal weken en kijken of er ene optie is om die tijd meer in het land van bestemming door te brengen dan in een reis daar naartoe. :-)

We reizen met het hele gezin en hebben normala een ritme van een paar uur rijden en dan een camperplaats opzoeken zodat de kids zich kunnen vermaken. Als we dan 1500km heen en 1500km terug reizen dan blijft er zo weining tijd over om in Zuid-Europa rond te trekken.

Daarom was ik op zoek naar deze optie.
Uitgeschreven

Re: Camper op de trein



Bericht door Uitgeschreven »

Die 1500 km kun je doen in 2 dagen.Ik weet niet of je met de trein rapper zult zijn.Met inladen afladen papieren etc.
Tip,(off topic )misschien dichtere plaats zoeken voor verlof ?
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Camper op de trein



Bericht door Rotec 590 »

heidak schreef:maar we hebben nu maar een beperkt aantal weken Als we dan 1500km heen en 1500km terug reizen dan blijft er zo weining tijd over om in Zuid-Europa rond te trekken.
.
Wij hebben 3,5 week met twee kids van 6 jaar en komen tot Madrid, rijden in Spanje alleen in de ochtend van 8 uur tot 12.30 uur maximaal met een uurtje koffie stop. 4000 a 5000km ongeveer en rijden over de mooiste spannendste C weggetjes van Spanje.

Wij gaan in de avond al rijden en overnachten in Noord Frankrijk. Van die 3,5 weken zijn wij 12 a 14 dagen in Spanje.
Onderweg doen we altijd leuke dingen met de kids. Meteen de eerste ochtend in Frankrijk al Pony rijden 50.119632, 4.141004 dan doorrijden tot bij Laon. Dan vanaf 8 uur tot 15,30 uur tot Gien. Volgende dag via Vierzon, Limoges naar Agen. Van Agen naar het eerste adres in Spanje. Dit zijn wel afstanden en lange dagen, maar daarna in Spanje alleen de ochtenden rijden en s 'middags zwemmen of bootje varen. Van die 12 of 14 dagen staan we 3 dagen stil. Dus 3 dagen uitslapen :lol:
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Camper op de trein



Bericht door bertkuip »

De vraagsteller wil toch informatie over het per trein vervoeren van zijn camper?
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Camper op de trein



Bericht door mama »

Vroeger waren er auto-slaaptreinen , daar werden ook wagons aangekoppeld voor auto's , daar konden ook hogere voertuigen op als je vertrok vanuit het belgische luik , gewoonlijk gingen die richting zuid .spanje >zwitserland>italie
Maar ik heb eens gehoord dat die niet rendabel meer waren wegens te lage bezettingsgraad , en het hele slaaptrein vervoer opgehouden heeft te bestaan .
Misschien door de komst van tgv en andere vlugge treinen ?
http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnen ... -nederland
Ik heb er zelf vroeger veel gebruik van gemaakt .
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camper op de trein



Bericht door PaulBng »

Maar je trok steeds weer wit weg wanneer je het prijskaartje zag..
Ik gok dat daarom de bezettingsgraad zo laag werd
heidak
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 17 aug 2015, 11:54
Locatie: Hoogland

Re: Camper op de trein?



Bericht door heidak »

Ook de trein voor de vrachtwagens is niet goedkoop. Nu besloten om gewoon te gaan rijden en te zien hoever we komen. Andere optie zou zijn om een camper te huren in zuid Europa maar in schoolvakanties is dat ook erg duur.
Iedereen bedankt voor de hulp en de ideeën.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Camper op de trein?



Bericht door kampo »

Ja bij ons in BE zijn die autotreinen al vele jaren geleden afgeschaft wegens niet rendabel.
Je zou toch ook de hoogte en type van camper moeten opgeven bij deze vraagstelling...
Een dubbeldek camper is niet zo eenvoudig te vervoeren als een California busje.

Een veel gebruikte techniek om ver te reizen in korte tijd is een andere chauffeur je voertuig laten brengen en zelf invliegen.
Je kan dat doen met een vriend of met een beroepschauffeur. Er bestaat ook de mogelijkheid om je camper op transport mee te geven.
Vraag daarvoor eens na bij je lokale depannagedienst. Die kennen wel iemand.
Soms kan je het op een akkoordje gooien want ze rijden meestal leeg heen naar het zuiden en in het seizoen.

Nog iets.
Wat mij opvalt in zo een verlof situatie waar je nog met 2 gaat werken.
Het duurste is dan niet die reis of de péage maar wel, het aantal dagen niet kunnen gaan werken...
Groeten Kampo
Plaats reactie