Dolomietenstrasse

Plaats reactie
Omars
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 9:59

Dolomietenstrasse



Bericht door Omars »

Zijn er mensen die met een camper( 7.50 x 2.30 x 2.80 150 PK) de Dolomietenstrasse hebben gereden ?
Het lijkt me een hele mooie route, maar ik weet niet of de wegen goed berijdbaar en breed ( tunnels) genoeg zijn om deze te rijden.
Graag reacties.

groetjes
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door Meine »

Is dat vanaf het Gardameer de Dolomieten in? Daar rijden ze met ook met 14 meter bussen. :wink: Met onze 100 pk camper van 6,30 meter met aanhanger ging dat probleemloos.

Alle passen in de hele Dolomieten behalve de Stelvio en de pas in het verlengde daarvan, de Cavia pas ten zuid oosten van Bormeo zijn probleemloos te rijden. Met wat goede wil en een groot hart zijn die twee echter ook wel te doen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door hurktoilet »

Zou niet weten waarom de Stelvio een probleem zou zijn. En ze is onvoorstelbaar mooi, dus vooral doen!
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door Hermes »

Dit wordt niet gevraagd heeft niets met de Dolomitenstrasse te maken.
Gebruikersavatar
pschreur
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 18:22
Locatie: Apeldoorn

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door pschreur »

Wel even een opmerking over de Stelvio. Deze is zeker niet van beide zijdes aan te raden. Ik heb hem met de motor gereden, en deze is vanuit het oosten niet aan te raden met een redelijke camper. Erg korte bochten die erg steil omhoog lopen. Vanaf de andere zijde is hij wel goed te doen. Met onze camper zou ik het niet aandurven, dan zou ik bij elke bocht de achterkant aan de grond rijden en in veel bochten moeten steken.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

LMC Liberty 6400sa
Omars
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 9:59

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door Omars »

Jammerrrrr
Kennelijk is er niemand die de route heeft gereden. Misschien een voorteken om het ook maar niet te doen ............
Volgens mijn gegevens gaat de route vanaf Bolzano via 3 passen waaronder de Passo Falzarego vervolgens via Cortina
d'Ampezzo naar Toblach. Of natuurlijk omgekeerd :-B
Het is nog lang geen zomer, dus ik wacht nog maar rustig af of er nog meer reacties komen.
Voor de gegevens reacties Hartelijk dank !
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door Bob Diesel »

Ik weet niet hoe je duits is
Hier een 2015 foto verslag van duitser


http://antonsganzewelt.de/der-weg-ist-d ... wohnmobil/

Fazit: Die Runde über die große Dolomitenstraße hat sich mehr als gelohnt. Die Ausblicke sind wirklich beeindruckend und wir beschließen irgendwann auch im Sommer mal wieder zu kommen, wenn auch die Wiesen der Dolomiten grün sind. Vielleicht auch mit dem Motorrad – was für eine Traumstrecke!


En vriendje Google helpt e nog met meer :mrgreen:

http://www.promobil.de/ratgeber/wohnmob ... 23487.html
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op ma 09 nov 2015, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door Meine »

Dat is dus de Dolomietenstrasse. Vanuit Bozen heb ik het eerste driekwart stuk wel gereden, zowel met de camper als op de motor en ik heb jaren terug op de Karerpas in een hotel gezeten, van waaruit ik de wijde omgeving per motor verkend heb. Alle passen in dat gebied -ik heb dat eerder aangekaart- zijn probleemloos. Dat laatste stukje heb ik niet gereden maar deze zomer heb ik de nabij gelegen GrossGlockner Hochstrasse (vlakbij) en alles daarom heen inclusief Toblach gereden, en daar zijn eigenlijk geen moeilijke wegen. Kortom, ik zou het wel aandurven.
In het hele gebied kom je touringcars tegen die daar zonder enig probleem alle passen nemen. met een campertje mag het dus geen probleem zijn. Het eerste stuk vanuit Bolzano is wat krapper met een tunneltje en een wat smallere weg langs een wild stromend riviertje en steile rotswanden maar ook daar kom je probleemloos langs.
Nogmaals, de enige plekken in de Dolomieten waarvan je kunt overwegen om juist daar maar niet met een camper te komen zijn de Stelvio en de Cavia pas. Vooral bij de laatste kun je bij tegenliggers hier en daar gedwongen worden minstens 500 meter achteruit te rijden langs een afgrond zonder afscheiding of vangrail.
Omars
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 04 nov 2015, 9:59

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door Omars »

Wederom bedankt !
Mijn Duits is uitstekend en ik kan dus moeiteloos het verslag lezen.
We hebben reeds meerdere passen met onze mobil gereden, waaronder de Oberalp, de Furka ( waar het sneeuwde)en de Grimsel in Zwitserland.
De Grossglockner hebben we ook gereden met de vorige camper die een metertje korter was, maar dat was ook geen enkel probleem.
Angst kan je grootste vijand zijn, maar ik ben toch graag een klein beetje voor bereid.
In Kuens (SÚd Tirol) is een Porsche tractoren museum. Ungerichthof genaamd. Aanbevolen voor de liefhebbers!
Om er te komen moet je wel een klim( tevens daling) van 21 % overwinnen. Ook dat was geen probleem.
Alhoewel de weg er naartoe wel erg smal is.
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, We hebben jl oktober alle passen gereden met onze 2.5tdi 1993 Ducato. Geen centje pijn, de wegen zijn momenteel allemaal goed in dat gebied. Route Grödner Joch, Sella Joch, Passo Pordoi, Campalongo Pass, Valparola Pass, Falzarego Pass, Karer Pass, Fedaia Pass, Penser Joch, Jaufen Pass. Wij zijn vanuit Oostenrijk via de Timmelsjoch Italië binnengekomen en via Passo Gavia, Stilfersjoch, Umbrail pass, Ofenpass Zwitserland binnengereden. Een tip: ga niet te vroeg in het voorjaar. Wij wilden deze tocht eind April maken maar toen waren er noch veel passen gesloten. Groet, Eric
Hymscanhuub
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 15 nov 2006, 22:28
Locatie: Nijmegen

Re: Dolomietenstrasse



Bericht door Hymscanhuub »

Dit allemaal gezegd en geschreven. We zijn 25april 2015 via de Dolomieten naar Triest gereden zonder problemen.
Maar ik had wel het vermoeden dat alles net weer open was voor alle verkeer, dus let daar op.
Wat de Stelvio pas betreft voor een camper van 7,5 mrt is het niet aan te raden onderaan gaat het nog maar de laatste 15 bochten daar moet je wel een keer naar achter want anders haal je de bocht niet. In het weekend en mooi weer helemaal niet doen. Dan gaan de lokaaltjes ritjes maken over deze mooie pas.
Plaats reactie