Kun je fatsoenlijk fietsen in en rond Betera en Villajoyosa?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Kun je fatsoenlijk fietsen in en rond Betera en Villajoyosa?



Bericht door bertkuip »

We verblijven in het zuiden van Spanje en willen eigenlijk via Villajoyosa en la Betera naar het Noorden (nieuwe campings Alicante Imperium, el Torres en camperplaats/camping Camperpark Valencia in Betera). We vroegen ons af of je daar fatsoenlijk, (lees veilig) kunt fietsen. Voor wat klimmetjes zijn we niet bang (elektrische ondersteuning), maar we fietsen liever niet tussen druk autoverkeer. Kent iemand deze omgeving en/of de campings? Alle informatie is welkom.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
trotamundos
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 9:53

Re: Kun je fatsoenlijk fietsen in en rond Betera en Villajoy



Bericht door trotamundos »

Wij zijn er vorig jaar wezen kijken prachtige camperplaats maar verder niet veel te beleven rondom de cp kun je fatsoenlijk fietsen maar als je bv naar Benidorm wil dan kom je de 332 tegen wat ik best wel een gevaarlijke weg vind. Dus niet echt een fiets gebied.
Groetjes de Trottertjes
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Kun je fatsoenlijk fietsen in en rond Betera en Villajoy



Bericht door Autocaravana »

Je kunt overal in Spanje fietsen, dus ook bij Villajoyosa en Betera. Rond beide plaatsen vind je ook betrekkelijk rustige wegen, kan ik uit ervaring melden.
Van belang is dat je een goede routeplanner hebt voor de fiets. Zelf gebruik ik geregeld mijn iPhone met de gratis app maps.me. Die biedt de mogelijkheid om routes per fiets te maken.
Je kunt ook gebruik maken van de website Wikiloc.com die een ongelooflijke hoeveelheid routes heeft voor Spanje. Het is mogelijk om de bijbehorende app aan te schaffen voor een bescheiden bedrag en dan onbeperkt gebruik maken van deze routes.
Als alternatief kun je ook een Garmin op je fiets monteren en daarop gedownloade routes van bijv. Wikiloc zetten. Dat laatste is een stuk ingewikkelder en je moet natuurlijk zo'n Garmin hebben, bijv. een eTrex 30.

Overigens vind ik de camperplaats bij El Saler een beter uitgangspunt voor fietstochten, als je iets in de buurt van Valencia zoekt. O.a. een fietspad naar de stad Valencia. En alles vlak daar.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
obbs
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 12:41
Locatie: lichtenvoorde
Contacteer:

Re: Kun je fatsoenlijk fietsen in en rond Betera en Villajoy



Bericht door obbs »

Van Bétera naar Valencia (vv) is een leuk fietstochtje. Al een paar keer gedaan, ook zonder helmpje.
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kun je fatsoenlijk fietsen in en rond Betera en Villajoy



Bericht door freddorr »

Eh, buiten de bebouwde kom is een helm verplicht in Spanje.

En ik heb gehoord, uit niet officiele bron dat fietsen met ondersteuning alleen bereden mogen worden met een helm op, ook binnen de bebouwde kom.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Kun je fatsoenlijk fietsen in en rond Betera en Villajoy



Bericht door twente1946 »

freddorr schreef:Eh, buiten de bebouwde kom is een helm verplicht in Spanje.

En ik heb gehoord, uit niet officiele bron dat fietsen met ondersteuning alleen bereden mogen worden met een helm op, ook binnen de bebouwde kom.
dat geldt niet voor de meeste Nederlanders (onder en boven de wet)
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Kun je fatsoenlijk fietsen in en rond Betera en Villajoy



Bericht door HeraAres »

Tussen Cambrils en Salou ligt een aardige fietspad netwerk zijn allemaal rode fietspaden en de Spanjaarden stoppen eerder voor je als je wilt oversteken met de fiets.

Verstuurd vanaf mijn SM-T560 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Kun je fatsoenlijk fietsen in en rond Betera en Villajoy



Bericht door Bob Diesel »

ZO weet ik er nog wel een paar x:S
die liggen ook niet in de buurt van TS zijn vraaggebied
Betera en Villajoyosa?
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie