Met die ingesteldheid , moet je zeker géén transportbedrijf starten, want dan ben je binnen de twee maand faillietAudiofiel schreef:Als je de maximumsnelheid nodig hebt om op tijd te kunnen rijden, heb je iets verkeerd gedaan met je planning. En teveel haast.
Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Precies wat de Jonkheer schrijft. Bedrijven (bussen voor personenvervoer en transportbedrijven en koeriersdiensten) rijden op tijd en rijschema. Dat je daar als recreatieve weggebruiker geen boodschap aan hebt, doet niets af aan het feit dat de chauffeurs van die vracht- en bestelwagens en bussen er op afgerekend worden dat ze op tijd van A naar B moeten. Als ze te laat zijn, kost dat de chauffeur zijn pauze (recht op rust) en levert gedoe op de zaak op. Als je dat niet wilt of kunt begrijpen, doet niets af aan die feiten.de Jonckheer schreef:Nou, het vrachtverkeer (personenbussen trouwens ook) rijden op tijd. Op tijd bij de klant en/of de rij- en rusttijd waar je als chauffeur ernstig rekening mee te houden hebt. Wat je daarbij kunt missen is een iemand die als een dood vogeltje precies op zijn teller 80, dus in werkelijkheid misschien net 75 rijd.
Is het nu ietsje duidelijker?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Oh, ik denk dat de schrijvers hierboven dat allemaal best begrijpen hoor. Alleen vragen ze zich, net als ik, af waarom moeten wij dat dan 'oplossen' door ook harder/sneller te gaan rijden. Die beroepschauffeurs zullen door de reageerders hierboven echt niet expres vertraagd worden denk ik zo.
Kees.
Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Er wordt jou niet gevraagd iets op te lossen !
Alleen een beetje begrip en empathie voor jou medeweggebruiker is reeds voldoende.
Alleen een beetje begrip en empathie voor jou medeweggebruiker is reeds voldoende.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
- seth_space
- Berichten: 8662
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Als iemand netjes volgens zijn teller 80 km/u doet ( op een 80Km weg) dan is er helemaal geen reden om daar over te klagen. Daar mag en moet je jezelf nooit "schuldig" om voelen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Ik denk dat de helft van de chauffeurs de maximumsnelheid verwart met een verplichte minimumsnelheid. Met alle frustratie die daar bij hoort, bumperkleven etcetera.
Zolang je geen gevaarzetting veroorzaakt, mag je de snelheid rijden die je zelf wilt. De minimumsnelheid van 70 km/u op de snelweg is bij de nieuwe Wegenverkeerswet in 1994 al afgeschaft. En iemand die afgerekend wordt op tijd, moet dus realistischer plannen. We hebben in Nederland geen wegen die (bijna) leeg zijn, dus je hebt te maken met het overige verkeer. Van al dat gejakker komen alleen maar ongelukken. En dat zie je helaas dagelijks op de weg.
Zolang je geen gevaarzetting veroorzaakt, mag je de snelheid rijden die je zelf wilt. De minimumsnelheid van 70 km/u op de snelweg is bij de nieuwe Wegenverkeerswet in 1994 al afgeschaft. En iemand die afgerekend wordt op tijd, moet dus realistischer plannen. We hebben in Nederland geen wegen die (bijna) leeg zijn, dus je hebt te maken met het overige verkeer. Van al dat gejakker komen alleen maar ongelukken. En dat zie je helaas dagelijks op de weg.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Je verteld het leuk maar de praktijk is toch echt anders.
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Dus iedereen moet te hard rijden omdat anders de vrachtwagen niet op tijd is? Over instelling gesproken.
Denk niet dat je met je camper met opzet het vrachtverkeer in de weg gaat zitten.
Andersom lijkt me ook niet. Dus waar hebben we het weer over. Rekening houden met elkaar en klaar.
Voordat de lege winkels weer voorbij komen, het gaat hier niet specifiek om het vrachtverkeer.
Denk niet dat je met je camper met opzet het vrachtverkeer in de weg gaat zitten.
Andersom lijkt me ook niet. Dus waar hebben we het weer over. Rekening houden met elkaar en klaar.
Voordat de lege winkels weer voorbij komen, het gaat hier niet specifiek om het vrachtverkeer.
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
aanpassen !!! rijdt de meute 85 op je teller gewoon meegaan. rijden ze , voor wat voor oorzaak ook 70, aanpassen naar 70. Wat is tijd met een camper???
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Het enig nadeel is misschien dat vrachtwagens in treinen rijden, iedereen zal immers 80 rijden maar het zal in de praktijk wel meevallen.
Nu rijden we alleen 's zomers over N en D wegen, in de winter nemen we de autoroute du soleil.
Daar maar eens even de lofzang over steken, we zijn in 2,5 dagen naar Spanje gereden en dan hebben we ook nog eens de tijd daarvoor genomen.
De 1ste dag 580km, 2e dag 420km en vandaag 410km.
105km op de teller, 100 op de TomTom en je rijdt over de grotendeels 3 rijstroken tellende tolweg vrolijk alle al dan niet appende vrachtauto's voorbij.
We hebben gisterenmiddag de regen en somberheid achter ons gelaten en vandaag is het ook stralend weer.
Hoe anders was het vorig jaar, over N en D wegen. Niet alleen tureluurs van de rotondes , de mist maakte dat je 1,5 dag niets zag. Daarna regen, dit doen we niet weer in de winter hebben we ons toen voorgenomen, in de zomer is een ander verhaal.
Het enige nadeel is de prijs, € 113,80 van Toul tot de Spaanse grens, per 1 jan weer duurder geworden evenals de dieselaccijns die ook met €0,11 gestegen is zodat de diesel bij Leclerc in Tournon €1,36 kostte.
Nu rijden we alleen 's zomers over N en D wegen, in de winter nemen we de autoroute du soleil.
Daar maar eens even de lofzang over steken, we zijn in 2,5 dagen naar Spanje gereden en dan hebben we ook nog eens de tijd daarvoor genomen.
De 1ste dag 580km, 2e dag 420km en vandaag 410km.
105km op de teller, 100 op de TomTom en je rijdt over de grotendeels 3 rijstroken tellende tolweg vrolijk alle al dan niet appende vrachtauto's voorbij.
We hebben gisterenmiddag de regen en somberheid achter ons gelaten en vandaag is het ook stralend weer.
Hoe anders was het vorig jaar, over N en D wegen. Niet alleen tureluurs van de rotondes , de mist maakte dat je 1,5 dag niets zag. Daarna regen, dit doen we niet weer in de winter hebben we ons toen voorgenomen, in de zomer is een ander verhaal.
Het enige nadeel is de prijs, € 113,80 van Toul tot de Spaanse grens, per 1 jan weer duurder geworden evenals de dieselaccijns die ook met €0,11 gestegen is zodat de diesel bij Leclerc in Tournon €1,36 kostte.
Groeten, Thole
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.
http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Re: Snelheidsverlaging op Franse binnenwegen
Gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Als wij lekker aan het toeren zijn op een provinciale weg en er komt een (vracht)wagen achter me dan kijk ik meestal even waar ik even aan de kant kan. Kan de "snelle" rijder erlangs en toeren we vervolgens heerlijk verder zonder dat er iemand in de achterkant "hangt".
Groeten Abe