Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw

Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door Jan en Simonne »

Dat klopt Bob.
De zon is lekker, maar er staat een koude wind uit de bergen.
Omgeving Benidorm.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: :thumbup: jij bent nu 1 v,d eerste die dit ook zegt cq toegeeft :bow:
Iedereen roept steeds de zon
Maar die vaak ijskoude wind, daar hebben ze het (ook op tv) nooit over
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door LMC591A28JTD »

Niet helemaal waar, wij komen veel in de Provence en daar is de bekende noordenwind de Mistral. En die wordt heel vaak genoemd, ook op de Franse tv.
Het zusje daarvan is de Föhn, die in de Alpenlanden het tegenovergestelde is: de warme wind uit het zuiden.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door Bob Diesel »

Eh eh SP en PT :roll: mn ih zuiden ,
Mistral in FR die kennen we id allemaal, en tramontana al minder, de Levante, word al lastig
En id ,het topic is Z,FR
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door LMC591A28JTD »

inderdaad, weer een topic dat gekaapt is, ik houd me daarom liever bij het oorspronkelijke topic en dat ging over Zuid-Frankrijk :cheers:
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door tomdejong »

Wij gaan nu voor het 4de jaar naar Zuid Frankrijk, rijden op vrijdag en zaterdag eind van de middag zijn we in Saintes marie du mer. Prima start voor 2 weken vakantie, rustig afzakken langs de kunst richting Spanje. Altijd nog een lekker zonnetje gehad. En inderdaad soms een koude harde wind. Op de fiets kun je je daar op kleden en bij de camper is het soms een kwestie van de camper even verzetten als de wind draait ;)
Na 2 weken rijden we weer in 3 dragen naar huis, ook weer rustig aan want hoe noordelijker hoe meer het kan spoken qua sneeuw en gladheid. We zorgen dat we dan niet te lang hoeven te rijden. Ooit eens op nieuwjaarsdag in dichte mist vanaf Trier naar huis moeten rijden, is geen pretje.

Kortom Er is een kans op harde koude wind, maar het is altijd nog warmer dan in Nederland, meer zon en langer licht, daar doen we het voor.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door gjvonk »

Jan en Simonne schreef:Dat klopt Bob.
De zon is lekker, maar er staat een koude wind uit de bergen.
Omgeving Benidorm.
Benidorm is inderdaad de afgelopen 4 jaar tussen Kerst en Oud en Nieuw vaak kouder dan de omgeving van Valencia. Waar het ook weer lekkerder wordt is vanaf Sevilla naar het noordwesten, maar je moet beschutte plekjes zoeken. Vol in de wind is het zeker niet lekker.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door tomdejong »

Vandaag weer terug gekomen van 2 weken heerlijke vakantie. de route was als volgt:Thuis, Bulgeneville, Santes-marie-du-Mer, Leucate, Barcelona, Palamos, Girona, Leucate Plage, Narbonne, Pont-A-Mousson, Stokkum, Thuis.

Heerlijk weer gehad, soms harde wind maar goed te doen, 2 dagen zelfs een warme wind, 18 gr. De kinderen hebben zich prima vermaakt, safaripark in Sigean bezocht, op de fiets door Barcelona. Heerllijk gegeten en goed uitgerust. Nu weer even werken tot de volgende vakantie.

Volgend jaar gaan we met kerst zeker weer die kant op.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door masterknauser »

wij hebben een rondje france gedaan met kerst en oud en nieuw heerlijk rust en bij frans passion gestaan.
dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door Aagje »

Wij ook een kleine ronde Zuid Frankrijk met de feestdagen, is ons ontzettend goed bevallen, ook qua weer. Camarque, Gard, Vaucluse en sinds gisteren gaan we langzaam weer wat noordelijker. Wel viel ons op dat het overal best druk was, w.s omdat het hier ook schoolvakantie was.
Joop de Cat
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:37
Locatie: Millingen a/d Rijn

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door Joop de Cat »

Ik ben een beetje aan het terug lezen over Zuid-Frankrijk tijdens kerst en oud en nieuw.
We zijn aan het vooruitdenken 2018/2019 om dan via Clermond Ferrand en de A75 verder af te zakken.
Nu gaat deze weg verderop toch ook nog naar dacht ik 1100/1200 meter hoogte, en de vraag is zijn daar omstreeks die tijd normaal gesproken nog
slechte rijdomstandigheden te verwachten zoals sneeuw ?

Groet Joop.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door Kroppie »

rond de kerst kun je overal, zelfs in nederland op zeeniveau slechte rijomstandigheden verwachten, dus daar zeker ook .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door gjvonk »

Dag Joop, ja, daar moet je rekening houden met mogelijke sneeuwval. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de a75 zelf dicht is, maar we hebben daar in die periode meer dan eens met links en rechts van de weg sneeuw gereden. De weg zelf was altijd schoon en sneeuwvrij gemaakt. Ik weet niet hoe dat tijdens sneeuwbuien is. Overigens levert Meteo France behoorlijk accurate weerberichten, ook voor een smartphone.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
EssieKaa
Berichten: 3
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 6:19
Locatie: West-Brabant

Re: Zuid-Frankrijk: kerst en oud en nieuw



Bericht door EssieKaa »

tomdejong schreef:
zo 07 jan 2018, 19:22
Vandaag weer terug gekomen van 2 weken heerlijke vakantie. de route was als volgt:Thuis, Bulgeneville, Santes-marie-du-Mer, Leucate, Barcelona, Palamos, Girona, Leucate Plage, Narbonne, Pont-A-Mousson
Zoiets hebben wij ook in gedachten over enkele weken voor onze eerste buitenland campertrip. Een vraagje: is het makkelijk camperplaatsen/campings te vinden (zonder reservering)? Ik zag dat er niet veel open zijn in die periode. Voor stroom en toilet gaat onze voorkeur uit naar een betaalde cp/camping.

Dank!
Groet,
Esther

-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-
‘Later’ is nog ver weg. Nu genieten.
Plaats reactie