Camperen in Parijs: bijzondere ervaring

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door hurktoilet »

Nu mijn raad-plaat elders op dit forum geraden is (de volgende nog niet, dus ga je gang), kan ik het hier aankaarten.
We stonden twee weken gelden op Parking Wurtz, niet ver van de Place d'Italie. We wilden in Parijs zijn voor een mooie lichtshow (Dame de Coeur, was inderdaad fenomenaal) en Wurtz was de meisjesnaam van mijn oma, dus alleen al om die reden wilden we ereen keer gestaan hebben. En dat hebben we! Maar hoe...
Vanwege de negatieve verhalen over de beheerder op CC vooraf gecheckt of we daar inderdaad mochten overnachten. Dat mocht. Reserveren verplicht, en we moesten er rekening mee houden dat het alleen een parking was, dus geen loosput, toilet, of stromend water. Voor ons geen probleem.
De qr-code (in het Frans: flash-code) op onze reservering werkte niet bij entree. Via de intercom werd gemeld dat we maar kaartje moesten trekken om binnen te komen, bij vertrek zou alles goed komen. We konden een willekeurig plekje uitzoeken. Op één verschrikkelijk scheef plekje na waren alle vrije plekjes afgezet met pilonnetjes. Beheerder was uur lang in geen velden of wegen te bekennen, dus toch maar pilonnetje weggehaald van een vlakke plek. Lekkerde stad in gegaan.
Bij terugkomst 's avonds laat groot plakkaat op onze voorruit: we stonden op een gereserveerde plek en moesten ergens anders gaan staan. Dat was die verschrikkelijk scheve plek. Toen we die innnamen en met keggen probeerden njog enigszins recht te staan, verscheen plots eeen woedende beheerder. Hoe we het in ons hoofd haalden keggen te plaatsen, dat was streng verboden. En trouwens: overnachten mocht ook niet.
Hij voerde de discussie eerst met mijn vrouw (want zij stond met de keggen, ik zat achter het stuur), die weinig Frans spreekt en het in het Engels probeerde. Daarna begon ik in het Frans te vertellen dat we gereserveerd hadden en dat de eigenaar gezegd had dat overnachten wel degelijk mocht. Het duurde even, maar plots draaide de man om als een blad aan een boom. Ik moest maar lekker op de plek gaan staan die ik in eerste instantie zelf uitgekozen had, en als ik daar drie dagen lang wilde overnachten was dat geen enkel probleem. Ik begrijp nog altijd niet waarom de man ineens veranderde van mening (Volgens CC heeft hij 's avonds laat ook wel eens mensen weggestuurd), maar ik was al lang blij. Bij ons vertrek kwam hij nog even naar ons toe en gaf me een hand. Of we goed geslapen hadden...
Conclusie: meer hartje Parijs kun je niet staan met je camper, maar deze plek is tricky. IK was in elk geval dolblij dat ik behoorlijk Frans spreek en kon zwaaien met resering en mail van de eigenaar...
Tot slot. Wij betaalden 80 euro voor drie nachten. Dat is redelijk vergelijkbaar met het tarief van de camping in het Bois de Boulogne. Je hebt minder ruimte om je heen (maar hé, je kwam om Parijs te zien, niet voor de camping), maar staat wel in het hart van de stad. Bus 21 brengt je naar Jardin de Luxembourg, Notre-Dame en Louvre.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door Johny_Boy »

Wow wat een verhaal zeg! en wat een geluk (must) dat je de taal goed spreekt ... :clap:

Fijn dat jullie ... Toch nog op een goede plek konden/mochten staan en volop van Parijs hebben genoten.

Dank voor het delen van deze ervaring .. :bow:
Vriendelijke groet,
John en Indy
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door Jan en Simonne »

Dank voor het delen. :thumbup:

Ik weet niet, of ik daar zou gaan staan...
Ik dat dat wel missen geloof ik, dat gedoe met zo'n beheerder.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door tomdejong »

Wij zijn deze zomer ook in Parijs geweest en hebben toen gekozen voor de camping in Bois de Boulogne. Was erg prijzig met een gezin. dacht iets van 70 eur per nacht inc. reserveringskosten. Een 20 minuten fietsen naar de eiffeltoren door het Bos (zoon 9 jaar: "papa waarom staan al die vrouwen aan de kant van de weg?"). Camping was druk en groot, niet iets waar we vaker gaan staan....

Camping was erg internationaal, er was zelfs een camper uit China!

gr Tom
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door Jan en Simonne »

O, wat apart, China...

Ik zou het zelf bij de P van Euro Disney houden, dat beviel ons een aantal jaren geleden heel goed.
Maar ik meen gelezen te hebben, dat dat niet meer mag of kan?
#klokenklepel
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door Joske »

Ooit heb ik een keer zo gestaan. Het kon/mocht toen nog.
Dat vond ik toen ook een bijzondere ervaring.
Ook in 2011 heb ik daar overnacht.

Afbeelding
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Frankia FF2

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door Frankia FF2 »

hurktoilet schreef: Parking Wurtz, niet ver van de Place d'Italie.
Prettig, zo'n plek bij het centrum van Parijs.
(Bij de zoekfunctie hier is nog zo'n plek bij het centrum te vinden.)

http://www.interparking-france.com/fr-F ... ing/Wurtz/

(Onderstaand is een Google vertaling.)

De parkeerplaats van Wurtz is 24/7 toegankelijk en ligt dicht bij het Ste Anne-ziekenhuis . Je kunt je auto of motor een paar uur of een dag parkeren, en we bieden ook het hele jaar door abonnementen.

Voor uw nutsbedrijf, uw vrachtwagen of uw camper, klik hier om het voor u gereserveerde deel van het parkeerterrein te raadplegen.

Bespaar geld en reserveer uw parkeerplaats op onze website! Profiteer van goedkope pakketten als u online boekt: klik op Reserveer een parkeerplaats om onze aanbiedingen te ontdekken.

De parkeerplaats bestaat uit twee ruimtes: in de kelder, voor auto's en motorfietsen , kan uw voertuig worden ondergebracht tot een maximale hoogte van 1,90 meter. Op het terras, buiten, is de parkeerplaats gereserveerd voor grote voertuigen (vrachtwagens en nutsvoorzieningen) omdat deze niet beperkt is in hoogte.

De parkeerplaats is 24/7 voorzien van een videobewakingssysteem en een hulpdienst op afstand (via de intercom) is dag en nacht beschikbaar.

Groet Lia
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door hurktoilet »

Rond de Eiffeltoren geldt voor campers en caravans niet alleen een overnachtingsverbod, maar ook een parkerverbod.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Frankia FF2

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door Frankia FF2 »

Unieke foto dus van Joske, en super romantisch. :)

Groet Lia
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Wij staan al jaren tijdens ons bezoek aan Parijs op de parkeerplaats achter Chateau de Vincennes. De cour van 't Chateau oversteken en in 10 minuten lopen sta je bij de metrohalte: Chateau de Vincennes. Groet, Eric
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door tomdejong »

Ik zie daar heel veel campers staan. Goed idee!

https://www.google.com/maps/@48.839775, ... 312!8i6656
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperen in Parijs: bijzondere ervaring



Bericht door AadenAnke »

Wat een eikel die vent! Je zou de taal niet redelijk/goed beheersen, wordt je door zo'een ... Wel even uit gekafferd! Beter dat ik daar maar niet heen ga. Kan niet zo goed tegen dat soort gedrag. Maak je gelukkig ook niet zo vaak mee.

Gr. Aad
Plaats reactie