Mono Control vraag
Re: Mono Control vraag
Hier een afbeelding van de CS
Deze heb ik open geslepen omdat er geen filter was gebruikt en niet meer werkte
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Deze heb ik open geslepen omdat er geen filter was gebruikt en niet meer werkte
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Mono Control vraag
Ok, mooie foto´s weer!
Dus toch maar weer een verwijzende link naar een eerder topic over problemen bij beveiligigen op basis van "het drijvende bal principe".
Ze worden immers zelfs ogenschijnlijk nieuw, aangeboden op marktplaats (ts)!
viewtopic.php?f=3&t=8461133&hilit=magneetklep&start=14
Heb je soms een commercieele belangen, om je nu nog steeds zo positief over dit achterhaalde systeem uit te laten ?
Dus toch maar weer een verwijzende link naar een eerder topic over problemen bij beveiligigen op basis van "het drijvende bal principe".
Ze worden immers zelfs ogenschijnlijk nieuw, aangeboden op marktplaats (ts)!
viewtopic.php?f=3&t=8461133&hilit=magneetklep&start=14
Heb je soms een commercieele belangen, om je nu nog steeds zo positief over dit achterhaalde systeem uit te laten ?
Paul.
Mono Control vraag
Net als in die topic nog maar eens de vraag het drijvende bal principe???
Wat een elektrische afsluiter in gasgebruik tijdens rijden kan betekenen ontgaat mij.
Die topic ging over een secumotion en die is niet te vergelijken met een duo/monocontrol CS
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een elektrische afsluiter in gasgebruik tijdens rijden kan betekenen ontgaat mij.
Die topic ging over een secumotion en die is niet te vergelijken met een duo/monocontrol CS
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Zwerfsteen
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
- Locatie: gemeente Albrandswaard
Re: Mono Control vraag
Verwar de secumotion niet met een mono- of duo control.
De eerste gaf alleen maar problemen.
De eerste gaf alleen maar problemen.
Groet,
Leny en Pieter
Leny en Pieter
- WoutvanAken
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00
Re: Mono Control vraag
Berry, ik kan nog niets testen omdat er nog geen gas in de lpg fles zit. Ik ga deze pas vullen tegen de tijd dat ik de camper ga gebruiken. Hij is nu nog geschorst.
Wout.
Wout.
Re: Mono Control vraag
Als je (hard)schud, schud je de kogel los.
Die 'denkt' dat er een botsing heeft plaatsgevonden.
Die 'denkt' dat er een botsing heeft plaatsgevonden.
Vriendelijke groet, Berry
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Mono Control vraag
Een mechanisch crash beveiliging voor gas kan eenvoudig worden overgenomen door de magneetafsluiter van de gastank 1).
Voor volgende oplossingen geldt dat als de motor uitvalt, ook de gasafsluiter automatisch afsluit:
A) Geen gas tijdens een rit: Je sluit de spoel van de magneetklep electrisch ook aan op de bekende (gesimuleerde) D+ aansluiting van de dynamo.
B) Wel gas tijdens een rit: Je sluit die spoel dan aan op het elektrische circuit van de voertuig eigen crash beveiliging 2).
Ga je er liever uit van een mechanische crash sensor die niet gecontroleerd wordt of gebruik je een magneetafsluiter die jezelf iedere keer controleerd wordt als je gas wil gebruiken (magneetklep stuk => geen gas)
1) Zorg ervoor dat je de spanning over die spoel verlaagt ná het inschakelen waardoor het stroomverbruik daalt tot 0,12A.
2) In sommige landen is dit wettelijk verboden (zoals frankrijk).
Voor volgende oplossingen geldt dat als de motor uitvalt, ook de gasafsluiter automatisch afsluit:
A) Geen gas tijdens een rit: Je sluit de spoel van de magneetklep electrisch ook aan op de bekende (gesimuleerde) D+ aansluiting van de dynamo.
B) Wel gas tijdens een rit: Je sluit die spoel dan aan op het elektrische circuit van de voertuig eigen crash beveiliging 2).
Ga je er liever uit van een mechanische crash sensor die niet gecontroleerd wordt of gebruik je een magneetafsluiter die jezelf iedere keer controleerd wordt als je gas wil gebruiken (magneetklep stuk => geen gas)
1) Zorg ervoor dat je de spanning over die spoel verlaagt ná het inschakelen waardoor het stroomverbruik daalt tot 0,12A.
2) In sommige landen is dit wettelijk verboden (zoals frankrijk).
Paul.
Re: Mono Control vraag
Ja heel mooi een oplossing met verschillende relais en gebruik maken van de voertuig eigen crash beveiliging, die overigens niet in elk voertuig aanwezig is.
O ja, drijvende bal???
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
O ja, drijvende bal???
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Mono Control vraag
Wat je maar wilt, Myway!
Zolang je mede-forummers hier maar niet aanraadt,
om dure veiligheidsproducten te kopen waarvan een langdurende werking, helemaal niet zo zeker is.
Zolang je mede-forummers hier maar niet aanraadt,
om dure veiligheidsproducten te kopen waarvan een langdurende werking, helemaal niet zo zeker is.
Paul.