Maxxfan lekkage?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Maxxfan lekkage?



Bericht door Pilha »

Het onderdeks aan 1 kant (camper staat iets scheef) rond de Maxxfan vond ik nat vanmorgen.Het vocht is afgelopen tot achter onderin. Ik kan niet ontdekken of de fan onvoldoende afgekit is op het dak, of dat de regen naar onder het luik geblazen danwel opgespat is.
Iemand de ervaring met regeninfiltratie door de Maxxfan zelf?
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Maxxfan lekkage?



Bericht door mama »

Nog nooit water of druppels of dergelijks binnen gekregen langs de normale opening .
En zelf geplaatst , en géén lekken .
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Maxxfan lekkage?



Bericht door Pilha »

Ik heb gedurende de dag de kachel hoog gezet, en het onderdeks rond de Maxxfan werd droog. Een uurtje geleden begon het behoorlijk te waaien en te regenen Ik zie het water van de bekleding naast het achterportierschanier naar beneden druppelen. Rondom de fan is het nog droog, maar de nattigheid begint ergens boven de langskastjes.
Het enige wat in nu kan bedenken is dat het water door een van de bevestingingsgaten van de luifel binnenkomt. Die zitten in de goten aan weerszijden van het dak (Sprinter buscamper) met een stukje koker naar binnen waar, als je het goed doet, de bouten met pakking aan de binnenzijde moet vastzetten. Dus voordat de binnenbetimmering erin komt. Doe je het van bovenaf met vleugel- of expansiebouten dan kun je alleen maar hopen dat de kit in het gat blijft zitten tijdens het aandraaien want later kun je er niet meer bij.
Dat mag de dealer uitzoeken a.s. zaterdag.
Welnu, wat te doen? De dealer nu reeds aansprakelijk stellen voor eventuele schade? Het plafond bestaat uit met stof bekleed multiplex, van de lichte soort. Ook aan de achterkant loopt het water langs met folie bekleed hout.
Of wachten tot de afspraak en het bespreken, en daarna evengoed de dealer dus de fabrikant aanprakelijk stellen voor eventuele vervolgschade?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Maxxfan lekkage?



Bericht door Bob Diesel »

Met deze weersomstandigheden ,ook nog vorst er over :roll:
Naar binnen die wagen om schade te voorkomenen onmiddelijk schriftelijk/mail de klacht melden
Bij je dealer
Je schrijft ook fabrikant :?: Is de wagen nieuw :?:

Als het binnen regent net als buiten moet je nergens mee wachten
Maar doen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Maxxfan lekkage?



Bericht door Pilha »

Ja, 4mnd. Welnu, de zuidwester op en er een kleed overheen trekken want een afdak of binnen is er niet.
Zonder teveel toestanden gebeurt. Het steekt dat ik daar zelf niet aan denk/dacht. Groet.
Plaats reactie