Draaiplateau’s en vervangen stoel

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Frank Knotter
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 dec 2017, 11:52

Draaiplateau’s en vervangen stoel



Bericht door Frank Knotter »

Ik ben een Fiat Ducato L3H2 (2012) aan het ombouwen. Dit is er eentje met 2 passegiersstoelen. Deze heb ik verwijderd en hier wil ik een enkelvoudige stoel plaatsen en allebei de stoelen voorzien van een draaiplateau. Nu komen mijn vragen.
- Waar komt het plateau te zitten. Direct onder de stoel of onder het verstelmechanisme?
- Iemand een goede suggestie waar ik een goede gebruikte stoel kan vinden?
- Hoe plaats ik deze stoel? Op de huidige bevstiging of een andere?
- Hoe om te gaan met gordelmelder in de stoel?
m.gerits
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 11:31
Locatie: Elsloo

Re: Draaiplateau’s en vervangen stoel.



Bericht door m.gerits »

Zelf gedaan voor de beide voorstoelen. Antwoord op de vragen vanuit mijn ervaring.
1. Het draaiplateaux wordt gemonteerd tussen de stoelconsole en de stoel zelf. Dus alle verstellingen van de stoel blijven gewoon onder de stoel zitten en kunnen gewoon gebruikt worden aangezien de stoel op dezelfde wijze op het draaiplteaux gemonteerd wordt als op de console waarna het draaiplateaux vervolgens op de console wordt gemonteerd. Met een beetje geluk zijn alle benodigde gaten op het draaiplateux passend.
2.Op internet zijn diverse aanbieders van tweedehands stoelen te vinden. Ook op marktplaats zijn deze te vinden. Men kan natuurlijk ook voor nieuw gaan'
3. Dat hangt ervan af. Door het draaiplateaux komt de stoel ongeveer 5 cm hoger. Is dit teveel dan kan men bij de dealer verlaagde consoles krijgen of ook via internet Ook is het mogelijk de bestaande console te verlagen. Gaat men voor een vreemde stoel dan is het zaak de console zodanig te kiezen dat de stoelhoogte oke is. In mijn geval waren de nieuwe stoelen dusdanig hoger dat ik zelf nieuwe consoles heb gemaat uit een u-profiel.
4.Gordelverlengers zijn gewoon in de handel te verkrijgen.
Ter verduidelijking :
Ik heb van de nieuw aangeschafte stoelen de rails enz gedemonteerd en de oorspronkelijke rails enz onder de nieuwe stoelen gezet.
Er zijn vele mogelijkheden en naar mijn mening is dit geen moeilijke klus.
Plaats reactie