Trekhaak voor DAF MB200

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Trekhaak voor DAF MB200



Bericht door Kroppie »

35 euro voor een bevestiging vind ik niet zo erg moeilijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
c.dekker
Berichten: 403
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Trekhaak voor DAF MB200



Bericht door c.dekker »

Je zou bij de DAF dealer kunnen informeren die kunnen een kopie maken van trekbalk tekening waar een type keuring opzit Of even schrijven naar DAF N.L
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Trekhaak voor DAF MB200



Bericht door de Jonckheer »

c.dekker schreef:Jonckheer , Als hij nu een trekhaak bevestiging maakt zo als ik het aan geef en op de juiste hoogte van het wegdek en dan een goedgekeurde kogelkoppeling monteert op die trekbalk dan is hij gereed .

Matriaal , gaan naar een truck sloper haal daar een het achterste gedeelte DAF FA 1600 of FA 13/1500 van een chassis c.a 1,3 meter lang en een breedte buiten zijde van 79 cm (breedte chassis DAF ) met een trekbalk met een kleine steek ,
Monteren , Plaats aan de buitenzijde van het links en rechts een stuk chassis loodrecht naar beneden de lengte moet je bepalen hoe hoog de kogel moet komen i.v.b aanhanger , plaats de trekbalk bevestiging met met 4 vulplaten tussen stukje chassis en de trekbalk , want de trekbalk is 2 x 7 mm smaller en die moet je opvullen want de afstand breedte chassis is 79 cm .
Ps de DAF FA 13-15 en 1600 hebben een kleine steek D waarde 9 ton ? en daar is een kogelkoppeling voor te koop
Koppeling monteren met borgmoeren en trekbalk bevestiging M16 10 . 9 bouten met borgmoeren .
Maar natuurlijk is dat helemaal prima, er is alleen één maar en dat is dat die trekhaak aan die bus nimmer door de RDW zal worden goedgekeurd om reden (alweer) dat er voor die bus geen trekgewichten bestaan. Dat kun je raar vinden en dat is het ook maar zo zit het en niet anders. Vroeger was het inderdaad betrekkelijk eenvoudig om op een willekeurig voertuig een trekhaak goedgekeurd te krijgen maar dat is verleden tijd zoals ik zelf twee maal heb ondervonden. Uiteraard kan hij het proberen want niet geschoten is altijd mis. Wil hij toch persé die trekhaak op kenteken hebben zal hij een typegoedkeuring voor zijn bus moeten zien te krijgen en dat kan maar kost veel geld.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Trekhaak voor DAF MB200



Bericht door iSonic »

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5525678
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=37513

Spreken beide over een keuring bij de rdw net als ik. Het zal dus wel mogelijk zijn alleen wel duur.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Trekhaak voor DAF MB200



Bericht door Dafluc »

Denk niet dat we met welles/nietes verder hoeven te gaan. Is wel duidelijk zo.
TS (die nog nergens op heeft kunnen reageren) kan zich informeren bij de RDW en ons dan laten weten wat de reactie is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Trekhaak voor DAF MB200



Bericht door cobes »

Kroppie schreef:35 euro voor een bevestiging vind ik niet zo erg moeilijk.

jos
trekhaak zat er al 5 jaar onder Jos de garage eigenaar bukt achter de camper ziet dat ook meteen en dat moest 35 euri kosten , ik heb geen probleem met het fijt dat iemand werkt en daarvoor beloond word, maar trekhaak zat er al 5 jaar onder origineel alko en dan moet je een certificaat zien te regelen en een controle door een garage ( ik dacht dat daar de keuring voor was ) en zo gaat het hier ook vaak met de banden die er onder zitten de meeste keurstation willen er alleen maar die banden onder zien die er onder horen bij verkoop. keurstations in Spanje zijn eigenlijk kleine zelfstandige ondernemers die vaak regels zelf bepalen.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Trekhaak voor DAF MB200



Bericht door AadenAnke »

TS zoek eens op http://www.lijnenstadbussencampers en http://www.touringcarcampers misschien dat je daar iets van info vind voor jouw bus.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Trekhaak voor DAF MB200



Bericht door Bob Diesel »

Beide linken werken niet ::S
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie