Elektrische schuiftrede Thule

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door gjvonk »

Loopt niet lekker. Bij het uitschuiven 'wiebelt' hij heen en weer
Bij het inschuiven blokkeert de motor en moet ik het treetje handmatig het laatste stukje naar binnen duwen. Wie heeft er tips?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische schuif trede Thule



Bericht door Kroppie »

geleidingen reinigen en met siliconespray inspuiten wel EERST reinigen, daarna kijken of je ze na kan stellen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elektrische schuif trede Thule



Bericht door AadenAnke »

Controleer of de bevestigingen wel goed vast zitten? Van de zomer gezien dat hij bij een ander niet heen of weer ging. Bleek dat de bevestigingsbouten van de tree waren los getrild en er stuk waren uit gelopen! Meneer u hebt een oudje dan heeft u waarschijnlijk ook wel wat gereedschap? Ja hoor en daar kwam de tas weer tevoorschijn. 5 minuten later werkte het weer als vanouds.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Elektrische schuif trede Thule



Bericht door gjvonk »

Ik weet niet hoe ik bij de zij geleidingen moet komen, er zit een plaat onder.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door gjvonk »

@Jos: is wd40 niet beter?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door Kroppie »

misschien , ik gebruik siliconen, is minder vet dan wd40 zodat er minder aan plakt, gewoon proberen, want wat heet beter, het smeren, of het minder plakken, e.d.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische schuif trede Thule



Bericht door Kroppie »

gjvonk schreef:Ik weet niet hoe ik bij de zij geleidingen moet komen, er zit een plaat onder.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
die plaat zal toch wel op een of andere manier vast zitten, goed kijken hoe en demonteren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door gjvonk »

Ik geloof met popnagels, maar ik ga zo kijken, dank voor de tips.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door AadenAnke »

Bij diegene waar ik het eerder over had zat de tree met inbus bouten aan de geleider gemonteerd. Deze waren er een stukje uitgelopen en drukte zo de geleiders wat uit. Dus even tree helemaal naar buiten en even controleren of alle bouten vast zitten.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door gjvonk »

Dag Aad en Jos, dank voor de tips. Op de foto het opstapje. De schroeven van de geleiders zitten vast. Het hele mechanische is een gesloten doos waar je niet zo in komt. Dan moet de hele opstap er onder uit. Ik heb Jos' advies opgevolgd en flink wat siliconen spray gebruikt. Nu gaat het in ieder geval beter. Dank voor het meedenken. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door Frank1954 »

Hi GJvonk

Hebben het zelfde trapje op onze camper
Bij rijden in de regen...een bron waar alle vervuiling in achterblijft :roll:
De onderzijde van de trede is een soepele plastic plaat.
Als ik me niet vergis....bij de kunststof kader rondom én vooraan rond de trede zitten links en rechts 2 kleine schroefjes aan de achterzijde
Ik "vermoed" dat wanneer je deze verwijderd de kader los komt en je ook de plastic bodemplaat kan verwijderen
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door joske501 »

Beste,

Om de traptrede open te krijgen moet je de ophangstukken aan de voorzijde verwijderen, pas daarna kan je nog meer schroeven demonteren aan de voorzijde waarbij je 2 hoekprofielen kan demonteren, pas daarna kan je de onderste pvc plaat verwijderen (uitschuiven naar voor toe). Bij sommige uitvoeringen van camperbussen waar een extra dorpel is gemonteerd kan je niet bij die ophangstukken en schroeven aan de voorzijde komen.
Bij mijn Trigano Eurocamper 2 heb ik de zwarte PVC plaat er met de slijptol uit moeten slopen en heb er achteraf een alu plaat tegen geschroefd van onder uit.
Een traptrede nooit smeren, enkel met water schoon spuiten, anders gaat er vuil in het vet gaan kleven en is het niet meer te doen. De kunststof geleiders van de traptrede zijn zelfsmerend.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door gjvonk »

Dank voor de laatste adviezen. Het inspuiten met siliconen spray zorgt er in ieder geval voor dat de trede weer makkelijker uit- en in schuift. Mijn ervaring met siconenspray is dat vuil er niet aan blijft plakken....

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Elektrische schuiftrede Thule



Bericht door joske501 »

Beste,

Onlangs heb ik nog een trap van een collega goed gangbaar gemaakt. De kunststokken geleiders waren opgezet door het gebruik van allerlei spray's en ik heb deze met de Dremel bij moeten werken om terug voldoende speling te verkrijgen.
Ook het inwendig tandwielkastje kan soms heel schroef gaan lopen, er zit dan niets anders op dan dit te demonteren, het elektromotortje er uit te nemen en het wormwielkastje met een boormachine goed gangbaar maken terwijl je dit overvloedig met olie smeert, anders loopt de kunststof warm en gaat smelten.
Het zijn gevoelige dingen die traptreden.
Van in het begin heb ik een beschermplaat aan gebracht zodat er geen opspattend vuil van het voorwiel op de trede kan vliegen en na 8 jaar heb ik tot nu toe geen last gehad van de trede.

Afbeelding

Afbeelding

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Plaats reactie