Als de compressor draait loopt er naar onze koelkast (65L) circa 4,5A aan stroom. Wanneer de compressorcampercamper schreef:Het lijkt mij juist ideaal lekker alles op 12v, tijdens het rijden, en bij stilstand op de huishoudaccu.
Door het verbruik houd je het ook nog wel even vol
afslaat loopt er 0A aan stroom. Dat ding loopt dus gewoon altijd op de huishoudaccu, daar is ie immers op
aangesloten.
Wanneer we rijden wordt die huishoudaccu door de motor bijgeladen. Afhankelijk van hoe leeg die accu is
loopt er tussen de 1A (één of minder, bij volle accu) en 40 tot 50A aan laadstroom. De koelkast draait nog
steeds gewoon op de huishoudaccu.
Staan we aan de paal, dan wordt de huishoudaccu bijgeladen door de ingebouwde acculader. Maximaal 20A
per uur. De koelkast draait nog steeds gewoon op de huishoudaccu. Is de huishoudaccu vol, dan loopt er van
de lader minder dan 1A stroom naar de huishoudaccu.
Springt nu de compressor van de koelkast aan, dan gaat de lader meteen circa 5Ah laden, om het stroom-
gebruik door de koelkast te compenseren.
Vanwaar dit verhaal? Ik lees steeds dat mensen hun compressorkoelkast willen "omschakelen". Dan weer
aan de startaccu, dan weer naar de paal. Nergens voor nodig. Mijn compressorkoelkast 'hangt' altijd aan de
huishoudaccu en is (alleen wanneer ie draait) slechts een relatief kleine gebruiker.
Vergelijkbaar met (voorheen) 5 halogeen lampjes.