die 18ampere zal de ebl leveren als je aan de paal staat, tijdens het rijden verbindt het scheidings relais de start en de hh accu waardoor de dynamo het laden verzorgd,
nu kan het zijn dat het scheidingsrelais IN de ebl zit en dat de inwendige verbindingen en de uitwendige stekkers meer dan 18 ampere niet leuk vinden , maar daar kan ik je geen antwoord op geven, ik weet (gelukkig) niets van de diverse ebl,s.
jos
Stroomverbruik
Re: Stroomverbruik
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Stroomverbruik
Bij onze EBL101 zit het scheidingsrelais erin. De hoge laadstroom tijdens rijden gaat niet via de connectoren aan de voorkant maar via forse schroefaansluitingen aan de achterkant. Deze schroefaansluitingen kunnen een behoorlijke grote kabeldiameter aan. Daaraan kun je zien of het scheidingsrelais in de EBL zit.
- rijschoollucassen
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Stroomverbruik
Metor,
Dank je, ik ga kijken.
Jaap
Dank je, ik ga kijken.
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
- rijschoollucassen
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Stroomverbruik
Zoek de verschillen....
Was even klussen, maar zo moet het er weer een poosje tegen kunnen.
Allemaal bedankt voor de feedback.
Jaap
De gel-accu's zijn tegengesteld geplaatst, waardoor en nu geen draden-wir-war meer gelijk achter het deurtje zit. Dat deurtje is de voetensteun bij gebruik van de 5e zitplaats. Ik wilde daar sowieso de bundel plus-draden al weg hebben, maar de massadraden bleken te kort om alles gewoon om te draaien. De verbindingen tussen de accu's zijn nu ook flink dikker. De accu's staan nu ook vast, weliswaar met een riem, maar de ondergrond is ook niet meer dan een stukje triplex wat met een paar schroefjes vast zit. Om daar nu ijzeren beugels aan te bevestigen.....Was even klussen, maar zo moet het er weer een poosje tegen kunnen.
Allemaal bedankt voor de feedback.
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Re: Stroomverbruik
ziet er goed uit
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Stroomverbruik
Kijk dat zijn een stuk dikkere kabels.
Ik zie wel een rood draadje lopen van een behoorlijke lengte waar geen zekering bij zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zie wel een rood draadje lopen van een behoorlijke lengte waar geen zekering bij zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Stroomverbruik
En de accupolen afdekken. Die onderste twee past een standaard kunststof dingetje op. Op die andere twee kerstbomen moet je even wat verzinnen...
Re: Stroomverbruik
Ziet er redelijk goed uit
Ik schrijf even vanop afstand wat je nog zou kunne verbeteren
- transporthandvaten mogen er nu af (leg ze ernaast)
- die rode riem weet dat die altijd loskomt. Dus minstens 3 colson bandjes/tie rips
- rechts boven zou ik een houten blokje schroeven in de houten wand
- ik kan niet zien of er onderaan aan alle kanten een houten stootblokje zit
- er ontbreken zo een 20 à 30 tie rips op het kabelgedeelte dat we kunnen zien.
Je weet waar precies de kabelproblemen door trillingen gaan komen na verloop van jaren. Daarom is het nodig.
- kabels leggen is mooier als alles recht loopt dus 90°/180°/270° is goed, de rest is minder mooi
- Goed is ook de datumvermelding, misschien is ook Ah van boven afleesbaar ? Bij mij staat er met de dymo nog het gewicht naast.
andere opmerkingen werden al gemaakt behalve dat de afwerking bij iedere klus het meeste tijd vergt
Ik schrijf even vanop afstand wat je nog zou kunne verbeteren
- transporthandvaten mogen er nu af (leg ze ernaast)
- die rode riem weet dat die altijd loskomt. Dus minstens 3 colson bandjes/tie rips
- rechts boven zou ik een houten blokje schroeven in de houten wand
- ik kan niet zien of er onderaan aan alle kanten een houten stootblokje zit
- er ontbreken zo een 20 à 30 tie rips op het kabelgedeelte dat we kunnen zien.
Je weet waar precies de kabelproblemen door trillingen gaan komen na verloop van jaren. Daarom is het nodig.
- kabels leggen is mooier als alles recht loopt dus 90°/180°/270° is goed, de rest is minder mooi
- Goed is ook de datumvermelding, misschien is ook Ah van boven afleesbaar ? Bij mij staat er met de dymo nog het gewicht naast.
andere opmerkingen werden al gemaakt behalve dat de afwerking bij iedere klus het meeste tijd vergt
Groeten Kampo