Trapje naar het dak: Sikaflex 522?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
colly
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 17:41
Locatie: Voornamelijk in Zuid Amerika

Trapje naar het dak: Sikaflex 522?



Bericht door colly »

Bij mijn Laika Ecovip Integraal op Iveco heb ik vorig jaar het trapje naar het dak gedemonteerd. Dat zat vast met op elke bevestigings plaats een flinke (40 a 50 mm) schroef. Bovendien met kit totaal ingekapseld, waarschijnlijk Sikaflex.
Het heeft me veel moeite gekost om het met een stanlymes te bevrijden.... Al de reterende kit heb ik laten zitten, wel een afdekkingstape er over gedaan. Nu wil ik weer de trap aanbrengen. Kan ik op het resterende kit weer een dunne laag Sikalflex aanbrengen na het wassen van de contactvlakken met bv Thinner? Met andere woorden is de hechting op oudere lagen kit ook goed? De vraag is dus eigenlijk: hecht sikaflex ook op vorige sikaflex applicaties? De oude hechting is zeer vast en nagenoeg NIET verwijderbaar......

Dank voor ervaringen....

Colly
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Trapje naar het dak: Sikaflex 522?



Bericht door cobes »

waarschijnlijk zal het wel hechten, maar mijn voorkeur zou toch wezen de oude hap te verwijderen, het wordt anders zo rommelig.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Trapje naar het dak: Sikaflex 522?



Bericht door Hoofdnoorman »

Als er nog een laag op zit, dan daar nog wat van afsnijden. Daarna kan de nieuwe kit gewoon op de oude.
Beslist niet met een oplosmiddel er op. Doe je dit wel, dan moet je alles verwijderen en helemaal schoonmaken. Dat is wel het beste.
Na het afsnijden van een dun laagje, meteen plakken en niet een dag open laten staan.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
colly
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 17:41
Locatie: Voornamelijk in Zuid Amerika

Re: Trapje naar het dak: Sikaflex 522?



Bericht door colly »

Hoofdnoorman schreef:Als er nog een laag op zit, dan daar nog wat van afsnijden. Daarna kan de nieuwe kit
Na het afsnijden van een dun laagje, meteen plakken en niet een dag open laten staan.
Dank je Rudi, maar het afsnijden heeft wel een heel rafelig patroon achtergelaten. Stevig spul laat zich niet in mooie plakjes zoals goudse kaas afsnijden. Meer een miniateur maanlandschap. Dit landschap was het laatste jaar niet in contact met de buitenlucht, (Met tape afgedekt) Al die rafeltjes vallen natuurlijk weer precies op hun plaats. Je krijgt dus in feite een veel groter hecht oppervlak. Dat was mijn idee tenminste... En de schroeven natuurlijk weer erin....Dat sikaflex hecht als een gek, maar kennelijk op zich zelf minder?
isoplus
Berichten: 6376
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Trapje naar het dak: Sikaflex 522?



Bericht door isoplus »

Als de schroeven sterk genoeg zijn zou ik mij er niet druk over maken, de kit dient dan slechts ter afdichting dus...
Plaats reactie