Elektrische sloten veilig?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk Pauwels
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 0:25
Locatie: Sint-Niklaas België

Elektrische sloten veilig?



Bericht door Dirk Pauwels »

Ik kan mijn deuren niet met een sleutel openen. Alleen met een afstandbediening. Is dit nu veiliger dan met een sleutel of juist niet. Is het raadzaam om tussen de zekering van de deursloten nog een verborgen schakelaartje te plaatsen? Bij mijn vorige bus heb ik geen centrale vergrendeling gewild omdat er toen verhalen liepen dat het signaal kon gekopiëerd worden. Maar ondertussen hebben ze die ook al opengekregen. Vermoedelijk met een loper want sindsdien gaat het slot niet meer goed.
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Elektrische sloten veilig?



Bericht door jurgenc »

Het is eenvoudiger om het signaal van de afstandbediening te storen, te blokkeren, zodat je de auto niet op slot doet als je op de knop duwt. Daarom dat je kijken of horen dat je daadwerkelijk de auto afsluit.
H20
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8955
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Elektrische sloten veilig?



Bericht door kampo »

Enkel afstandbediening ?
En zit daar geen noodsleutel in ?

https://www.google.be/search?q=afstands ... 65&bih=607
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Elektrische sloten veilig?



Bericht door Peter LMC »

Ik snap je verhaal niet goed Dirk.
Het is een beetje verwarrend.
Is van je voertuig het linkerdeur slot defect?
Heb je geen afstandsbediening met zg klapsleutel?
Zit op die afstandsbediening geen knopje waardoor je er een sleutel uit laat kantelen.
Als je alleen maar met de afstandsbediening kunt openen dan is het wachten tot dat
je voertuig spanningsloos is en dan gaan de deuren niet open met de afstandsbediening.
En dan kom je niet in je voertuig.
Normaal kun je altijd minimaal de linker portier met een sleutel openen.
Gebruikersavatar
Dirk Pauwels
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 0:25
Locatie: Sint-Niklaas België

Re: Elektrische sloten veilig?



Bericht door Dirk Pauwels »

Nu zie ik pas (aan de reservesleutel) dat je uit de afstandsbediening nog een sleuteltje kunt halen.
Bij de gebruikelijke sleutel moet dat al lang verloren gegaan zijn. Enfin dan heb ik ook weer twee mogelijkheden tot inbraak. Met een loper en met nagebootste signalen.

[attachment=1]IMG_3277[1].JPG[/attachment]

[attachment=0]IMG_3278[1].JPG[/attachment]
Bijlagen
IMG_3278[1].JPG
IMG_3278[1].JPG (41.21 KiB) 640 keer bekeken
IMG_3277[1].JPG
IMG_3277[1].JPG (42.95 KiB) 640 keer bekeken
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Elektrische sloten veilig?



Bericht door Atoz »

Waar een forum vraag zoal goed voor is :-B
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische sloten veilig?



Bericht door Kroppie »

Dirk Pauwels schreef:Nu zie ik pas (aan de reservesleutel) dat je uit de afstandsbediening nog een sleuteltje kunt halen.
Bij de gebruikelijke sleutel moet dat al lang verloren gegaan zijn. Enfin dan heb ik ook weer twee mogelijkheden tot inbraak. Met een loper en met nagebootste signalen.
maakt niet uit als ze erin in willen zijn er nog veel meer mogelijkheden, de meeste dieven kijken niet naar optische problemen na de inbraak, als het niet via het sslot gaat of via signalen nemen ze meer drastische maatregelen, laat je niet bang maken .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie