als de lamellen grotendeels zijn weggeoxideerd hebben de kanaaltjes ook geen steun meer en door trillingen gaan deze door gebrek aan onderlinge steun iets vibreren en duurt het niet lang voor hij wel lek is, en sleutelen kun je beter thuis doen dan onderweg, en voor die prijs zou ik voor zekerheid kiezen, en dan VOOR montage met een anticorrosie middel behandelen, want dat spul oxideerd alsof het er voor betaald word, maar ieder zijn keus.
jos
Radiateur airco stuk
Re: Radiateur airco stuk
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: wo 25 jun 2008, 20:37
- Locatie: Dronten
Re: Radiateur airco stuk
Jos,
Als ik deze behandel met bijvoorbeeld zink spray gaat dat dan niet ten koste van de koeling? Iets wat blank is neemt meer koude op dan iets waar verf of iets dergelijks op zit. Heb jij een alternatief?
Gr Dirk
Als ik deze behandel met bijvoorbeeld zink spray gaat dat dan niet ten koste van de koeling? Iets wat blank is neemt meer koude op dan iets waar verf of iets dergelijks op zit. Heb jij een alternatief?
Gr Dirk
- ducati 900
- Berichten: 7470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Radiateur airco stuk
Hoe wil je dat behandelen Jos, met TectyL?
Volgens mij werkt dat niet hoor.
Je kunt het hooguit wat vet houden met WD 40 oid.maar dan kleeft er weer van alles aan.
Goed schonhouden is het enige dat effectief is, vooral in de winter geregeld schoonspuiten met water .
Ben
Volgens mij werkt dat niet hoor.
Je kunt het hooguit wat vet houden met WD 40 oid.maar dan kleeft er weer van alles aan.
Goed schonhouden is het enige dat effectief is, vooral in de winter geregeld schoonspuiten met water .
Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Radiateur airco stuk
ik spuit er een dun laagje bijenwas op , verhitten in een oude frituurpan tot 120 gr word het waterdun en dan met een drukspuit met 8 bar verspuiten, plakt bijna niet.
en waarom bijenwas?, wel voor mij heeeel goedkoop aantekomen en al jaaaren heel goede ervaring mee,(airco en gewone radiator van de personen auto al 13 jaar corrosie vrij) ook voor het chassis en onderkant van de camper(27jr) en personenauto(13jaar) (allebei nog roestvrij)gebruik ik het en ik vind het miljeu vriendelijk
maar ik denk dat een dun laagje zwarte verf ook helpt, allicht meer dan niets, en minder koelen? nog nooit wat gemerkt.
jos
en waarom bijenwas?, wel voor mij heeeel goedkoop aantekomen en al jaaaren heel goede ervaring mee,(airco en gewone radiator van de personen auto al 13 jaar corrosie vrij) ook voor het chassis en onderkant van de camper(27jr) en personenauto(13jaar) (allebei nog roestvrij)gebruik ik het en ik vind het miljeu vriendelijk
maar ik denk dat een dun laagje zwarte verf ook helpt, allicht meer dan niets, en minder koelen? nog nooit wat gemerkt.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything