Fietshoes

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Fietshoes



Bericht door Hymer572 »

Als ik de fietsen nu onder de afdek hoes plaats is alles smorgens nat van optrekkend vocht .
Als ik er geen hoes over doe is alles ook zeiknat smorgens .
Heb beetje idee dat ik het voor joker doe en de fietsen beter door de zon weer laat drogen.
Het gaat dus niet om de hoes tijdens rijden maar als je ergens staat.
Nog tips ?
Groet,

John uut Apeldoorn.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietshoes



Bericht door Kroppie »

hoes aan de onderzijde dichtmaken zal helpen tegen optrekkend vocht, bij zonder hoes en s,morgens alles zeiknat helpt maar 1 ding , niet meer tegen aan z..ken. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Fietshoes



Bericht door gjvonk »

Ik zou de hoes alleen gebruiken voor bescherming tijdens het rijden; een fiets smelt niet van wat regen of condens. Hoe sneller droog, hoe beter. Trek zelf maar eens een regenpak aan tijdens het fietsen: je wordt na verloop van tijd door je eigen zweet net zo nat als van fietsen in de regen... een fiets die eenmaal nat is, zal onder een hoes juist niet droog worden.
Buscamper fan
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Fietshoes



Bericht door Antje »

Ik weet van iemand dat hij zijn hoes had weggelaten vanwege geen goed beeld van de achteruitrijcamera, andere dag veel regen over de display's van de elektra fietsen, die gaf dus niets meer aan, na drogen in de zon kon het niet verder dan de 1e ondersteuning!
Wij hebben alleen last van optrekkend vocht als we op gras staan, dit misschien vermijden?
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Fietshoes



Bericht door gjvonk »

Ik heb geen ervaring met elektrische fietsen, maar dat de display en regel apparatuur niet tegen regen kan, valt me wel heel erg tegen. Terug on topic: gebruik je hoes tijdens rijden of maak een kleine hoes die alleen de bovenkant via zadel en stuur afdekt als je de fietsen bij de camper stalt....
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietshoes



Bericht door Kroppie »

plastic zakje over de display bij regen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Fietshoes



Bericht door Antje »

Kan ook, ik heb onlangs een speciaal hoesje gezien dat van de handvatten tot stuur gaat, een omgekeerd soort van fietsmof die je vroeger op vooral de herenfiets zag.

En inderdaad viel het me ook tegen dat de displays niet tegen regen konden, merk fiets .. geen idee! Er viel de hele dag en nacht wel erg veel regen :shock:
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Fietshoes



Bericht door Smurf »

wij hebben zo'n klein hoesje gebruikt voor over het zadel te trekken maar het zelfde probleem de zadel is nog steeds nat als ik 's morgens het hoesje er afhaalde, dus nu niets meer 's morgens even met een handdoek over de zadel en rijen maar.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Fietshoes



Bericht door Charles Franconi »

Hymer572 schreef:Als ik de fietsen nu onder de afdek hoes plaats is alles smorgens nat van optrekkend vocht .
Als ik er geen hoes over doe is alles ook zeiknat smorgens .
Heb beetje idee dat ik het voor joker doe en de fietsen beter door de zon weer laat drogen.
Het gaat dus niet om de hoes tijdens rijden maar als je ergens staat.
Nog tips ?
Op slot op de fietsendrager? Van de grond dus geen optrekkend vocht en minder kans op diefstal bij vastzetten aan drager.

Charles
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Fietshoes



Bericht door Autocaravana »

Waarom moet een fiets onder een hoes? Wat is het probleem van een natte fiets?

Je kunt blijkbaar van werkelijk alles wel een punt maken...
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Fietshoes



Bericht door Charles Franconi »

Autocaravana schreef:Waarom moet een fiets onder een hoes? Wat is het probleem van een natte fiets?

Je kunt blijkbaar van werkelijk alles wel een punt maken...
Ik heb ze er ook niet onder maar hij vraagt om een oplossing. Whats the problem?
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: Fietshoes



Bericht door Hymer572 »

Cautocaravana.
Het punt is dat ik nooit een hoes had .
Toen kocht ik voor 3000 eutjes elektrische fietsen en er eentje een hele vakantie niet kon gebruiken ,oorzaak vocht in het computertje .
Na de vakantie weliswaar keurig opgelost .
Dus vandaar de hoes enzo vandaar mijn punt .
Maar kennelijk heb jij Mtb achterop en dan is het natuurlijk geen punt .
Groet,

John uut Apeldoorn.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Fietshoes



Bericht door isoplus »

Bij veel elektrische fietsen is het display eenvoudig te verwijderen en ook de accu verwijderen is in een handomdraai gebeurd.
Zo'n hoes tenzij geheel gesloten is erger dan een buitje, omdat door de warmte van de zon onder de hoes een ongezonde atmosfeer ontstaat voor elektronica.
De fiets zelf moet toch wel tegen een beetje water kunnen, wij fietsen bij regen gewoon door met een stukkie plastic over het display.
We hebben in tien jaar twee displays moeten vernieuwen en dat is niet goedkoop, de fietsen zelf kunnen goed tegen regen.
Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 75
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 8:30
Locatie: Dirksland

Re: Fietshoes



Bericht door Brava »

Vorig jaar een Twinnyload hoes gekocht om bij regen en s’nachts over de fietsen te gooien.

Maar s’ochtends - al dan niet geregend- is de hoes aan de binnenzijde volledig nat van de condens en zijn fietsen op de raakplekken zoals zadel, stuur etc dus ook drijfnat. Maw paard achter de wagen gespannen en geen goede oplossing. Twinnyload geattenteerd op het condens probleem maar helaas pindakaas jammer dan. Verder gezocht en misschien oplossing gevonden die ze ook in de tentenindustrie gebruiken een anti condens opening in de boven/zijkant van de hoes maken. Dus opening van ongeveer een cm of 15 op 2 plaatsen met daaroverheen een regen afschermend kapje van een soortgelijke stof stikken. Eea kan dan doorluchten en minder condens.

Dat soort hoezen zie je ook voor motorfietsen dus met condens openingen eea is makkelijk zelf te maken. In het voorjaar zodra de camper weer uit de stalling is ga ik dat testen maar heb er goede hoop op dat het een verbetering is.

Dus heb je zo’n (condens) hoes zou dat de oplossing kunnen zijn.
Plaats reactie