Uitnemen linker koplamp Ducato 250

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Uitnemen linker koplamp Ducato 250



Bericht door Going »

Mijn water afvoerslang vanaf het voorraam was om een of andere reden omhoog gekomen en met een knik zichzelf afgesloten. Wagen stond linksvoor het laagste. Met de hevige stortbuien is het water uit de voorraam watergoot overgelopen. Gelukkig niet op de zekering doosjes daar, die al afgedekt zijn tegen inwateren. Helaas het is over de koplamp achterzijde gelopen. Ergens daar rond de lampjes of de inserts is water in de koplamp gekomen. Met warme lucht inblazen heb ik het meeste doen verdampen. Jammer genoeg niet alles. Ik wil nu de lampunit uitnemen om te proberen al het water er uit te krijgen en proberen het weer dicht te krijgen.
Wie kan hier kort uitleggen welke bouten los te schroeven en waar ze zitten?. Ik ben vergeten mijn werkplaats cd ik heb mee te nemen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Uitnemen linker voorlamp Ducato 250



Bericht door Dick-B »

Motorkap omhoog,
Dan zie je 4 kruiskop schroeven,deze eruit halen en de kapjes verwijderen,
deze zijn uitschuifbaar,dan zie je vanzelf de bouten van de koplamp los draaien en de lampunit
naar voren halen,gaat ook zo als je een lamp moet verwisselen,
succes,Gr Dick.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Uitnemen linker voorlamp Ducato 250



Bericht door Going »

Dank u wel Dick
Ik heb 3 kruiskopschroeven gevonden en de kapjes kunnen kunnen afhalen. Was wel bang dat ik ze zou breken. Maar ging goed. 3 bouten kop 10 mm kunnen vinden welke mij lijkt de bevestiging te zijn. Nu de kapjes weer teruggezet. Als ik morgen op tijd stop de boel weer losmaken en kijken wat ik kan doen om het weer droog en schoon te krijgen. Ik laat het weten.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Uitnemen linker voorlamp Ducato 250



Bericht door Going »

Vandaag de klus geklaard. Heb het uitgenomen en door warme lucht een lange tijd doorblazen weer geheel watervrij. Ook de mogelijke oorzaak van niet afsluitende o ring in beschermkap verholpen. Ik hoop dat het niet opnieuw gebeurt. Direct ook de H7 lamp verwisseld, was wat zwart.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Joske
Berichten: 2509
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Uitnemen linker voorlamp Ducato 250



Bericht door Joske »

Going schreef:Vandaag de klus geklaard. ...... Direct ook de H7 lamp verwisseld, was wat zwart.
Dan ook eens de andere kant bekijken! Want die lamp heeft even lang gebrand.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie