Lang gezocht en een DUC gevonden
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Lang gezocht en een DUC gevonden
Hallo allemaal na 3 jaar rondgereden te hebben in een Volvo 850R die ik om gezondheidsreden moet verkopen ben ik van plan een buscamper aan te schaffen op basis van een Renault Master 3.3 TD met 114PK.
Ik ben erg benieuwd hoe deze blokken zijn, ik dacht dat dit een blok met een turbo is, is dit dan een hoge of lagedruk turbo en is er iets waar ik bij deze motor specifiek op moet letten? Wat het chassis betreft weet ik dat er vorig jaar laswerkzaamheden aan zijn gedaan wat op zich geen probleem hoeft te zijn mits dit goed is gebeurd en daar heb ik zelf wel een goed inzicht in. Het gaat mij dus meer om de motor en de bak.
Ik hoop wat info te mogen ontvangen betreffende deze motor.
Henk
Ik ben erg benieuwd hoe deze blokken zijn, ik dacht dat dit een blok met een turbo is, is dit dan een hoge of lagedruk turbo en is er iets waar ik bij deze motor specifiek op moet letten? Wat het chassis betreft weet ik dat er vorig jaar laswerkzaamheden aan zijn gedaan wat op zich geen probleem hoeft te zijn mits dit goed is gebeurd en daar heb ik zelf wel een goed inzicht in. Het gaat mij dus meer om de motor en de bak.
Ik hoop wat info te mogen ontvangen betreffende deze motor.
Henk
Laatst gewijzigd door bupozaanstad op wo 18 okt 2017, 9:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter LMC
- Berichten: 10098
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Master 3.3 TD
Ik heb geen idee wat voor motor er inligt.
Die 3.3 slaat op het maximale gewicht dacht ik en niet op de motor.
Kan er dus niet veel over vertellen.
Andere forum leden zullen er beslist meer van weten.
Die 3.3 slaat op het maximale gewicht dacht ik en niet op de motor.
Kan er dus niet veel over vertellen.
Andere forum leden zullen er beslist meer van weten.
Re: Master 3.3 TD
De 3 liter hdi heeft 140 pk.
Arie
Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
- seth_space
- Berichten: 8593
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Master 3.3 TD
Dit is te vinden over dit type Renaults.
Wiki:
volgens de databankMOTOR
Motorcode S9W-A7
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 2799 cc
Vermogen 84 kW (114 pk)
Dus niets speciaals verder over de motor. ( behalve de overmatige olielekkage dus;)Dit type auto wordt tijdens een APK het meest afgekeurd op de volgende punten:
1. Stuur- of fuseekogel met slijtagespeling<= 1.0 mm
2. Band met profieldiepte tussen 1.6 en 2.5 mm
3. Werking/toestand verplichte lichten/retroreflectoren
4. Overmatige olielekkage
5. Zichtbare mechanische delen remsysteem met verregane slijtag
Wiki:
he S engine was a cast-iron overhead camshaft inline-4 Diesel engine sourced from Italian engine manufacturer SOFIM. It has been used in the Trafic and Master utility van and the Safrane sedan since 1981:
S8U/S9U: 2445 cc
S9W: 2799 cc
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Master 3.3 TD
Finnik had ik ook gezien maar dat is niet echt wat ik wil weten, ik bedoel meer de betrouwbaarheid en of het een hoge of lage druk turbo is. Voordeel van een lage druk is veel power onderin. Ook erg benieuwd naar de betrouwbaarheid van dit type motor.
Henk
Henk
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 10 okt 2017, 0:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
- annoh
- Berichten: 1875
- Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
- Locatie: St. Jacobiparochie
- Contacteer:
Re: Master 3.3 TD
TS,
Waarom zoek je niet koppel kromme op? Dan weet je meteen of er voor jou genoeg power is.Voordeel van een lage druk is veel power onderin.
(mede) eigenaar van http://www.camperfixx.nl
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Mijn T5 ombouw project http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 13&t=50501
Re: Master 3.3 TD
Gezien de informatie die je wel verstrekt gaat het om de
Sofim S9W ook bekend als Iveco 8140.43, 2799 cc, 115 pk (=84 kw) bij 3600 rpm, 260 Nm (192 lb·ft) bij 1800 rpm,
Direct Inhection, turbocharged, intercooled, OHC/8 valves, Renault Master 1997-2000.
Iveco 8140.43 worden in Ducato als 2.8 idTD gebruikt.
Sofim S9W ook bekend als Iveco 8140.43, 2799 cc, 115 pk (=84 kw) bij 3600 rpm, 260 Nm (192 lb·ft) bij 1800 rpm,
Direct Inhection, turbocharged, intercooled, OHC/8 valves, Renault Master 1997-2000.
Iveco 8140.43 worden in Ducato als 2.8 idTD gebruikt.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Master 3.3 TD
Deze info klopt ik heb de verkoper even een bericht gestuurd en het is inderdaad de S9W motor.
Zijn deze motoren ook betrouwbaar bij hogere KM standen en dan bedoel ik 250.000 plus en dan uiteraard bij goed onderhoud. In het verleden heb ik Volvo gereden met een VAG diesel. 5 cilinder TDI en die draaien met goed onderhoud makkelijk 6 ton, is dit met de SW9 ook te doen?
Henk
Zijn deze motoren ook betrouwbaar bij hogere KM standen en dan bedoel ik 250.000 plus en dan uiteraard bij goed onderhoud. In het verleden heb ik Volvo gereden met een VAG diesel. 5 cilinder TDI en die draaien met goed onderhoud makkelijk 6 ton, is dit met de SW9 ook te doen?
Henk
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 10 okt 2017, 0:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Re: Master 3.3 TD
Een voertuig waar laswerkzaamheden aan gedaan zijn zal misschien een tijdje goed zijn maar hoe lang ??bupozaanstad schreef:Hallo allemaal na 3 jaar rondgereden te hebben in een Volvo 850R die ik om gezondheidsreden moet verkopen ben ik van plan een buscamper aan te schaffen op basis van een Renault Master 3.3 TD met 114PK.
...
is er iets waar ik bij deze motor specifiek op moet letten? Wat het chassis betreft weet ik dat er vorig jaar laswerkzaamheden aan zijn gedaan ...
Ik begrijp dat je een Volvo stationwagon wenst te vervangen door een bus.
Ga je daar dan ook in camperen ?
Groeten Kampo
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Master 3.3 TD
Laswerkzaamheden hoeft helemaal geen probleem te zijn en er zullen heel veel meer Ducato's, Peugeot's, Iveco's en Renault's rond rijden waar aan gelast is. Er is wel een verschil tussen lassen en lassen.
Ja het is de bedoeling dat we er mee gaan camperen, ook de Esterel klapcaravan gaat binnenkort in de verkoop.
Henk
Ja het is de bedoeling dat we er mee gaan camperen, ook de Esterel klapcaravan gaat binnenkort in de verkoop.
Henk
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
- JoopBrekken
- Berichten: 4251
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: Master 3.3 TD
Bij onze Master en ook bij anderen was er een probleem bij de aandrijfassen. Tripots oid?
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Master 3.3 TD
Natuurlijk is lassen geen probleem, daar weet ik als eigenaar van een 35 jaar oude touringcar alles van. Als het maar goed gebeurt.
Re: Master 3.3 TD
De 2.8 zit ook in de Ducato/Iveco Daily. Is een sterke motor, die zelfs zonder turbo al redelijk wat kracht heeft. Dus de motor met turbo zal voldoende zijn voor een buscamper.
Deze motor staat als betrouwbaar bekend.
Aandrijfassen (tripods) merk je wel als je optrekt of afremt. Schudt de bus dan met de neus, dan zijn ze versleten. Volgens mij moet de bak uitelkaar om de binnenste koppelingen te vervangen. Wel even iets om naar te kijken dus! Deze tripods was wel een kwaaltje van Franse auto's in die tijd. Ze kunnen er oud mee worden, maar het schudden, trillen of kloppen rijdt niet heel prettig.
Deze motor staat als betrouwbaar bekend.
Aandrijfassen (tripods) merk je wel als je optrekt of afremt. Schudt de bus dan met de neus, dan zijn ze versleten. Volgens mij moet de bak uitelkaar om de binnenste koppelingen te vervangen. Wel even iets om naar te kijken dus! Deze tripods was wel een kwaaltje van Franse auto's in die tijd. Ze kunnen er oud mee worden, maar het schudden, trillen of kloppen rijdt niet heel prettig.
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Master 3.3 TD
Zoals ik het begrijp is de motor meer dan voldoende, eerder een Ducato met een 2.8 motor gereden zonder turbo en dat blijkt dus het zelfde blok te zijn. We gaan de buscamper bekijken, rijden en dan hoop ik dat het positief is en we tot de koop over kunnen gaan.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.