Lang gezocht en een DUC gevonden

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

@ Peter LMC:

Het is een middenslaper dus tafel laten zakken, bestuurdersstoel en passagiersstoel naar voren en de kussens plat leggen. Er is ook een toilet ruimte met toilet en wasbakje, geen does.

@ de Jonckheer:

DUCATO of DUCATI voor mij zijn de beide DUC :lol3:
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door leftlanebandit »

Geweldig mooie bus en de inbouw is buitengewoon mooi gezien de leeftijd van de camper
Hier kun je nog jaren plezier van hebben.


Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Peter LMC »

Bedankt Henk. :thumbup:
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

Omdat ik de camper beter wil verzekeren dan alleen WA en naar een WA + casco wil gaan, wil de verzekering een expert langs sturen om te bepalen wat ongeveer de nieuwwaarde was van de Ducato. Heeft iemand een idee wat zo'n camper nieuw heeft gekost?

Het lijkt mij dat de wagen als bedrijfswagen af Fiat is geleverd en door een professioneel bedrijf is ingebouwd, wat koste de Ducato ongeveer nieuw in 1991 en wat heeft een volledige inbouw in die tijd ongeveer gekost. Ik wil een beetje beslagen ten ijs komen en niet dat de "expert" gaat vergelijken met een camper uit deze tijd.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door seth_space »

Veel camperverzekeringen verzekeren tegen de huidige waarde die dan vastgesteld is door een expert. Die zal niet zo geintresseerd zijn in de nieuwwaarde vermoed ik.
Maar je kunt natuurlijk de vorige eigenaar vragen waar en tegen welke voorwaarden die een verzekering had. Heb je in ieder geval vergelijk materiaal.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Bas vd laar »

Ik denk dat hij de camper gewoon komt taxeren, dus wat hij nu waard is en niet komt om te bepalen wat de nieuwwaarde ooit was.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

De camper is verzekerd op een camperverzekering met 20.000 kilometer max per jaar en de nieuwwaarde is volgens de polis € 21.500,00. Hoe ze aan deze waarde komen is mij niet duidelijk maar de nieuwprijs van de wagen in 1991 lijkt mij nooit rond de Fl. 47.000 te hebben gezeten?

Bij Unive gaat men voor de premie uit van wat ooit de nieuwwaarde was.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Bas vd laar »

Een vergelijkbare camper kampeerbus van Hymer ( de Hymercar Family 2.5D ) kostte in 1991 FL 72.250
Ik denk dat jouw camper dan eerder rond de 55.000 zou moeten zitten.
Maar goed, het gaat er om wat je terug krijgt bij verlies, als dat maar naar je zin is.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door bupozaanstad »

Of het normaal is weet ik niet maar omdat ik de camper WA + casco wil verzekeren eist de verzekering een waardebepaling, zojuist ben ik benaderd door DEKRA Automotive uit Alkmaar die dit moet gaan bepalen, er komt een taxateur langs?

Is dit een normale gang van zaken bij een camper want voor mij is dit geheel nieuw?
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Kroppie »

wat mij verbaasd is dat een maatschappij die waardes niet heeft.

en nu in 2017 de toenmalige nieuwwaarde bepalen van een camper uit 1991?????, ik zou eens een andere maatschappij zoeken die meer verstand heeft van (camper)verzekeren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door seth_space »

Ja het is normaal dat bij onbekende waar de maatschappij wil verzekeren tegen de taxatie waarde.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Kroppie »

taxatie waarde ja, maar nieuwwaarde van 26 jaar geleden ??, maar kennelijk zijn de wonderen de wereld nog niet uit
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door EasyBee »

bupozaanstad schreef:Of het normaal is weet ik niet maar omdat ik de camper WA + casco wil verzekeren eist de verzekering een waardebepaling, zojuist ben ik benaderd door DEKRA Automotive uit Alkmaar die dit moet gaan bepalen, er komt een taxateur langs?

Is dit een normale gang van zaken bij een camper want voor mij is dit geheel nieuw?
Uit wat je hierboven schrijft, blijkt dat de betreffende taxateur niet de waarde van de wagen in 1991 wil weten/bepalen, maar dat die taxateur de waarde van de wagen nu moet gaan bepalen. Dat is bij WA + Casco een heel normale werkwijze. Als er iets gebeurt, moet de verzekering betalen. Maar wat is het juiste bedrag? Heb je hem bij een bedrijf gekocht dan zou de aanschafprijs een indicatie kunnen zijn, maar van een particulier, zeker niet. Dus wat is nu het probleem? Jij wilt bij total loss er niet bij inschieten door een te lage vergoeding. De verzekering wil niet te veel betalen bij total loss.
Je schrijft zelf : "omdat ik de camper WA + casco wil verzekeren eist de verzekering een waardebepaling".
Dat is de staat (=waarde) waarin de camper nu verkeert.
Toen wij de camper in 2009 kochten bij een bedrijf, volstond de prijs van de aankoop bij dat bedrijf, en dat was 3 jaar geldig. Sindsdien is hij 2 x getaxeerd ivm WA + casco verzekering. Ik vind het wel prettig dat ik bij total loss weet wat de uit te betalen waarde is van onze camper.
Laatst gewijzigd door EasyBee op wo 25 okt 2017, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Lang gezocht en een DUC gevonden



Bericht door Bas vd laar »

Ja , die nieuwwaarde doet er niet toe, het gaat om de taxatiewaarde, daar wordt de premie bij zulke oude campers over berekend.

Ik denk dat de medewerker van de maatschappij er niks van weet, die is gewend naar de nieuwwaarde te informeren om de premie te berekenen, die kunnen ze dan niet vinden en dan is er paniek.

Straks heb je je taxatierapport en dan kun je hem (bijna overal) verzekeren.
Shoppen loont, de ene maatschappij is 2x zo duur als de ander
Plaats reactie