Accu stuk of niet?
Re: Accu stuk of niet?
Tiesman , u accu zit onder de vloer van de chauffeursstoel , hoe kom je daar bij . Open de linkerportier en vewijder de instap met een torck sleutel , de boeten kunt u vinden 2 x onder op de portier stijl dan 2 x in de ronding voor en achter van de instap en 2 x boven op , dan even zoeken hoe je hem naar buiten kan verwijderen . Dan zie je de accu staan . Succes .
Re: Accu stuk of niet?
Tiesman , nog even over de juiste aansluiting , ik verneem dat u 2 x huishoud accu's heeft en een aparte startaccu de aansluiting die ik omschreef is voor de huishoud accu's , want u schreef auto start goed en daar hebben de HH accu'natuurlijk niets mee van doen .
Re: Accu stuk of niet?
Probleem nog steeds aanwezig. Ik heb EBL 226ovp. Wie weet waar OVP voor staat?
- WdePundert
- Berichten: 716
- Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
- Locatie: Papendrecht.
Re: Accu stuk of niet?
Staat dat niet voor overspanningsrelais?
Groet,
Wim.
Verba volant scripta manent.
Wim.
Verba volant scripta manent.
- Paul Willem
- Berichten: 602
- Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
- Locatie: Amsterdam
Re: Accu stuk of niet?
OVP staat voor bewaking tegen overladen.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
- WdePundert
- Berichten: 716
- Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
- Locatie: Papendrecht.
- Paul Willem
- Berichten: 602
- Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
- Locatie: Amsterdam
Re: Accu stuk of niet?
Wim, we zeggen hetzelfde. Berichten hebben elkaar net gekruist.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
- WdePundert
- Berichten: 716
- Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
- Locatie: Papendrecht.
Re: Accu stuk of niet?
Ok heren bedankt. Blijkt dat ik AGM accu's heb. EBL 226 OVP kan geen AGM aan alleen GEL. Op advies van Schaudt LAS 1218 Bus besteld. Deze kan aangesloten op EBL 226 OVP wel AGM laden ook als EBL op GEL stand staat.
Dan eerst maar eens goed laden en anders volgend voorjaar 2 nieuwe accu's van 90 Amp of 1 grote.
Met dan voor ieders hulp. Laat weten hoe het afloopt.
Dan eerst maar eens goed laden en anders volgend voorjaar 2 nieuwe accu's van 90 Amp of 1 grote.
Met dan voor ieders hulp. Laat weten hoe het afloopt.
Re: Accu stuk of niet?
Heren , O V P is heel iets anders . Overspannings bescherming O V P
Het elektroblok is geschikt voor toepassing waarbij het gevaar voor overspanning bijzonder groot is . Dit kunnen bijv. bliksem
inslagen zijn op het openbare net , generatorbedrijf , slechte elektrische installaties , of reizen naar verre landen
Hier toe is het elektroblok intern een overspanningsbescherming tussen net aansluiting en de laadmodule opgenomen .
Dit is dus anders als oplaad ( accu ) bescherming .
Het elektroblok is geschikt voor toepassing waarbij het gevaar voor overspanning bijzonder groot is . Dit kunnen bijv. bliksem
inslagen zijn op het openbare net , generatorbedrijf , slechte elektrische installaties , of reizen naar verre landen
Hier toe is het elektroblok intern een overspanningsbescherming tussen net aansluiting en de laadmodule opgenomen .
Dit is dus anders als oplaad ( accu ) bescherming .
Re: Accu stuk of niet?
Schaudt LAS 1218 BUS ingebouwd. Aangesloten op de EBL en temperatuur controle op 1 van de accus. Staat nu te laden in AGM stand.
Geeft aan dat hij aan het Hoofd/Vol laden is. Afwachten wanneer lampje onderhouds lading gaat branden. Dan testen hoelang het duurt voor accu's ontladen zijn. Wordt vervolgd.
Geeft aan dat hij aan het Hoofd/Vol laden is. Afwachten wanneer lampje onderhouds lading gaat branden. Dan testen hoelang het duurt voor accu's ontladen zijn. Wordt vervolgd.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Accu stuk of niet?
Die temperatuur controle is voor een AGM inderdaad ideaal.
Aansluiten op de - pool met een beetje warmtegeleidende pasta (eventeel frituurvet).
Want AGM´s worden nogal eens overladen en overlijden daardoor vroegtijdig (heerlijk dat nederlands).
Door warmte ontwikkeling trekken immers de dunne platen veelvuldig krom.
Zonder dat dit direct sluiting tussen de platen onderling veroorzaakt.
Na verloop van tijd slijt echter de glasvlies-mat tussen die platen, waardoor er toch sluiting gaat ontstaan.
Daardoor stort weer de capaciteit in, etc.etc.
Belangrijk is dus dat warm worden, wordt voorkomen.
Middels een temperatuur sensor, kan het laadproces geoptimaliseerd worden.
Aansluiten op de - pool met een beetje warmtegeleidende pasta (eventeel frituurvet).
Want AGM´s worden nogal eens overladen en overlijden daardoor vroegtijdig (heerlijk dat nederlands).
Door warmte ontwikkeling trekken immers de dunne platen veelvuldig krom.
Zonder dat dit direct sluiting tussen de platen onderling veroorzaakt.
Na verloop van tijd slijt echter de glasvlies-mat tussen die platen, waardoor er toch sluiting gaat ontstaan.
Daardoor stort weer de capaciteit in, etc.etc.
Belangrijk is dus dat warm worden, wordt voorkomen.
Middels een temperatuur sensor, kan het laadproces geoptimaliseerd worden.
Paul.
Re: Accu stuk of niet?
Lader is nu over gegaan op onderhouds lading. Spanning is nu 14.76 V en accu's zouden dus vol moeten zijn. Laat hem nog 24 uur aan de onderhouds lading staan en dan maar eens testen. Vraag me alleen af wat de beste manier is om te testen ALDE kachel aan op gas dan zou hij ongeveer 1 amp stroom moeten gebruiken voor de circulatie pomp en dus ongeveer 90 uur moeten kunnen draaien tot 50 procent ontlading. Klopt deze redenering?