Camper is niet te zwaar maar te licht!

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Camper is niet te zwaar maar te licht!



Bericht door Audiofiel »

Nee, helaas niet. Ik heb aangegeven dat het gewicht onjuist is. Maar daar doen ze niets mee. Het overeenstemmingsdocument is leidend. Zo schijnt het Europees afgesproken te zijn. Is hij zwaarder, dan heb je geluk. Is hij lichter, dan heb je pech. Zo is mij letterlijk door de keurmeester verteld. Zijn collega zei hetzelfde en daarmee was ik uitgepraat.

Afijn, voor de MRB maakt het niet zo veel uit: 3 euro per maand verschil. Hoeveel het bij de verzekering scheelt weet ik niet.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6319
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camper is niet te zwaar maar te licht!



Bericht door Bas vd laar »

Dan zou je dus bij een ander rdw-punt langs moeten gaan om hem opnieuw te laten wegen? Klinkt als willekeur
Dat is het ook wel een beetje.

Andersom kan trouwens ook: Ik heb een Chevy Van die voorheen geel kenteken personenautokenteken was, omdat ik hem op grijs kenteken wilde hebben heb ik de bank, de tafel en 2 captainschairs verwijderd.
Ook toen werd hij gewogen en hij was zelfs 200 kg zwaarder dan voorheen, daar is dus niks meer aan te doen.

Als je echt het gewicht omlaag wil gaat dat wel lukken, alleen moet je dan bij een ander station zijn helaas.
Plaats reactie