LPG buitenvulling

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: LPG buitenvulling



Bericht door myway »

Is de vulaansluiting op de fles niet verdraaid bij het demonteren van de oude vulaansluiting?
Dan kan het dat de 80% afsluiter verbogen is en sluit hij de fles af.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: LPG buitenvulling



Bericht door LMC591A28JTD »

Dat moet het haast wel zijn. Er zit een streepje (waarschijnlijk gewoon met een zwarte merkstift) op de knie waarop de vulslang geschroefd is en op de fles zelf. Die knie moet exact uitgelijnd zijn met het streepje. Als je die knie verdraait zodat hij niet meer met het streepje overeenkomt, dan zit de 80% vulbeveiliging vast en dan sluit hij direct af.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
rabt
Berichten: 179
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 22:03
Locatie: Lage Mierde

Re: LPG buitenvulling



Bericht door rabt »

Klink allemaal eenvoudig maar ik heb het nog steeds niet opgelost.

Geen knik in de slang en de slang is niet verstopt. Bij de aansluiting op de fles ook niets te vinden. Is ook maar gewoon een moer op de aansluiting. Er zit niets in of tussen.

Ra ra pindakaas.
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: LPG buitenvulling



Bericht door JAN60 »

Misschien even de lpg fles ontluchten?
Gr Jan
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: LPG buitenvulling



Bericht door Peter LMC »

Pardon :?: :?:
Gebruikersavatar
rabt
Berichten: 179
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 22:03
Locatie: Lage Mierde

Re: LPG buitenvulling



Bericht door rabt »

De aansluiting kan eigenlijk niet verdraaid zijn. Ik zie geen markeringen.

Al zou hij verdraaid zijn hoe kan dan dat ik hem met de vaste aansluiting wel gevuld krijg?
Bijlagen
IMG_4634.JPG
IMG_4634.JPG (157.83 KiB) 633 keer bekeken
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: LPG buitenvulling



Bericht door Cee Pee »

Als TS de vulnippel rechtstreeks op de fles zet is vullen wel mogelijk dus vanaf daar zit alles goed.
Een verdraaide 80% vulsfsluiter is dus uitgesloten.
Een lpg fles ontluchten heb ik nog nooit van gehoord en is ook nergens voor nodig.
Er moet dus ergens een blokkade zitten vanaf de nieuwe buitenvuller tot en met de slang.
Zit er misschien nog ergens een stofkapje in een aansluiting die vergeten is te verwijderen voor montage?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
rabt
Berichten: 179
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 22:03
Locatie: Lage Mierde

Re: LPG buitenvulling



Bericht door rabt »

Cee Pee schreef:Als TS de vulnippel rechtstreeks op de fles zet is vullen wel mogelijk dus vanaf daar zit alles goed.
Een verdraaide 80% vulsfsluiter is dus uitgesloten.
Een lpg fles ontluchten heb ik nog nooit van gehoord en is ook nergens voor nodig.
Er moet dus ergens een blokkade zitten vanaf de nieuwe buitenvuller tot en met de slang.
Zit er misschien nog ergens een stofkapje in een aansluiting die vergeten is te verwijderen voor montage?

Dat dacht ik ook. Dus alles losgedraaid. Niets te vinden ::S
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: LPG buitenvulling



Bericht door Cee Pee »

rabt schreef:......Nu blijkt het toch niet te liggen aan de buitenklep maar bij de fles houdt het op. Als ik de slang losdraai en er weer de vulnippel op schroef kan ik wel vullen.....
Heb je toen de fles gevuld en is die nu dus vol en is dat de oorzaak dat er niets meer in wil.
Of is er ondertussen weer verbruik geweest en weer een flinke hoeveelheid gas er uit gegaan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
rabt
Berichten: 179
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 22:03
Locatie: Lage Mierde

Re: LPG buitenvulling



Bericht door rabt »

Cee Pee schreef:
rabt schreef:......Nu blijkt het toch niet te liggen aan de buitenklep maar bij de fles houdt het op. Als ik de slang losdraai en er weer de vulnippel op schroef kan ik wel vullen.....
Heb je toen de fles gevuld en is die nu dus vol en is dat de oorzaak dat er niets meer in wil.
Of is er ondertussen weer verbruik geweest en weer een flinke hoeveelheid gas er uit gegaan.

Volgens de meter is hij half vol. Net de klep bij de buitenaansluiting ingedrukt. Kan dan gewoon de slang doorblazen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: LPG buitenvulling



Bericht door Peter LMC »

Gekke gedachte maar;
Kun je de fles wegen op bv een personenweegschaal.
Dit om vast te stellen dat de fles inderdaad wel/niet half vol is.
Heel misschien is de meter niet correct.
ja er moet een oorzaak zijn voor je probleem.
Gebruikersavatar
rabt
Berichten: 179
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 22:03
Locatie: Lage Mierde

Re: LPG buitenvulling



Bericht door rabt »

Peter LMC schreef:Gekke gedachte maar;
Kun je de fles wegen op bv een personenweegschaal.
Dit om vast te stellen dat de fles inderdaad wel/niet half vol is.
Heel misschien is de meter niet correct.
ja er moet een oorzaak zijn voor je probleem.

Helaas nu geen weegschaal bij maar in april getankt. Pasen de verwarming aangehad, zomervakantie in Oostenrijk ook en in croatien regelmatig de bbq op gas gebruikt.

Dus vol kan hij zeker niet zijn.

Net het bedrijf gesproken die de buitenmontage heeft gedaan. Hij geeft aan dat het toch aan de 80% vulling of de terugslagklep kan liggen.

Bij het gebruik van de slang kan de druk iets lager zijn waardoor de klep gesloten blijft.

Nu eens kijken of we aan een andere klep kunnen komen. Anders wordt het een andere fles.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: LPG buitenvulling



Bericht door Cee Pee »

Je schrijft net zelf dat je de fles wel kunt vullen als je de vulnippel rechtstreeks op de fles zet, dit geeft al aan dat de 80% afsluiter en de terugslagklep op de fles de zaak niet blokkeren dus daar zit de storing niet.
En een bedrijf zal altijd eerst iets anders aanduiden als de oorzaak voor ze zullen toegeven dat er bij hun iets is fout gegaan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
c.dekker
Berichten: 403
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: LPG buitenvulling



Bericht door c.dekker »

Waarom 2 kleppen , bij mij buitenvulling zit er allen maar een klep in de flessen . Volgens mij doet zich het volgende voort u zet druk op de buitenvulling en komt er ook druk in de slang dus ook aan de achterkant van de klep nu is er een moment dat de drukken gelijk zijn en de veer de klep dicht drukt , en dan wordt de 2e klep in de fles die misschien een wat hoger veerdruk heeft niet geopend .

Advies andere buitenvulling plaatsen .
Plaats reactie