Hoi,
Heb al jaren een ducato 280 uit 1985 met 2.5 d motor. Nu kan ik aan een complete motor komen van een 2.8tdi incl. bak, assen, intercooler etc. Nu twijfel ik of deze ook in mijn 280 past en of ik nog zaken moet aanpassen. Heeft iemand advies, tips of ervaring hiermee.
mvg,
Marcel
Motor 2.8TDi in Ducato 280
Re: Motor 2.8 tdi in ducato 280
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Motor 2.8TDi in Ducato 280
Welkom, heb je een beetje sleutelervaring?
Niet helemaal hetzelfde maar toch aardig om eem idee te krijgen:
http://www.ducatoforum-wohnmobile.de/fo ... dID=116940
Niet helemaal hetzelfde maar toch aardig om eem idee te krijgen:
http://www.ducatoforum-wohnmobile.de/fo ... dID=116940
Paul.
Re: Motor 2.8TDi in Ducato 280
Sleutelen is geen probleem. Heb het gelezen maar denk dat ik een 2.5 td of tdi ga zoeken. iets simpeler en minder werk.
Maar bedankt voor de info.
mvg,
Marcel
Maar bedankt voor de info.
mvg,
Marcel
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
- Locatie: In The Middle Off Nowhere
Re: Motor 2.8TDi in Ducato 280
Een 2,5tdi is goed te doen die heb ik zelf ook in mijn vorige camper gebouwd dat was ook een 280
Je moet enkel de oliekoeler van je oude motor over bouwen dat is heel simpel want de bevestiging is van beide motoren gelijk
Omdat ik de versnellingsbak van een td heb gebruikt moest het vliegwiel aangepast worden en je moet de starterkrans overzetten.
Ik heb ook het remsysteem van een 290 maxi gemonteerd met grote wielen dit is eigenlijk een must want de remmen van een standaard 280 zijn minimaal
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Je moet enkel de oliekoeler van je oude motor over bouwen dat is heel simpel want de bevestiging is van beide motoren gelijk
Omdat ik de versnellingsbak van een td heb gebruikt moest het vliegwiel aangepast worden en je moet de starterkrans overzetten.
Ik heb ook het remsysteem van een 290 maxi gemonteerd met grote wielen dit is eigenlijk een must want de remmen van een standaard 280 zijn minimaal
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk