Problemen Webasto Rapid Heat Boiler

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door johan1952 »

Mijn naam is johan en ik heb enkele weken geleden een nieuwe Webasto Rapid Heat Boiler gekocht.Op dit moment zit ik in Portugal.De boiler werkt op gas en 220 volt.Het probleem met gas is dat het vaak lang duurt voordat het groene lampje op de schakelaar aanslaat ,en je dan een harde plof hoort.Ook gebeurt het dat het groene lampje helemaal niet aan gaat,maar dan het rode lampje aan gaat,en de boiler het niet doet.Het rode lampje gaat alleeen maar uit als ik de rest knop op de boiler in druk.Aangezien de boiler onder mijn bed zit moet ik elke keer de matras weg halen om de reset knop in te drukken,en dat best nog wat werk is.Weet iemand misschien wat het kan zijn,of is er iemand die ook een Webasto Rapid Heat Boiler heeft,en er ook problemen mee heeft?Ik ben ook wel eens bang dat de boiler misschien ontploffen kan.bij voorbaat dank en mvg johan
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8959
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door kampo »

Enkele weken geleden gemonteerd ?
Is de installatie vakkundig gebeurd en heeft hij ooit goed gewerkt ?
Zijn de toevoer en afvoer van de verbranding en het gas volgens de inbouwhandleiding ?
Afmetingen, diameters, lengte, oriëntatie ?
Er zit toch geen lucht in het water ?
Rode en groene lampje wat staat daarover in de gebruiksaanwijzing ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door johan1952 »

Beste Kampo bedankt voor je reactie.De man die hem ingebouwd heeft is officieel dealer van Webasto en heeft een een eigen website waar je camper onderdelen kan bestellen.Ik wilde eigenlijk een Truma Boiler,maar hij vertelde dat de Webasto boiler er beter in paste.Ik heb hem direct van het probleem verteld,maar ik moest eerst op vakantie.Hij wist ook niet wat het was.Eind september ben ik weer thuis,en als het niet opgelost wordt ga ik bij hem langs ,want er zit 3 jaar garantie op.Ik het boekje kan ik niets vinden over de lampjes en alles staAt in het Engels .Lucht in het water lijkt mij niet.mvg johan
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door pethil72 »

misschien een raar antwoord maar...mijn buurman had het zelfde met zijn boyler ,hij had het lampje niet aangezet voor de stroom en dan werkt het niet, groet peter
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door johan1952 »

Bedankt voor je reactie.als je de schakelaar aanzet moet het lampje volgens mij na een paar seconde aan gaan en als de boiler na ongeveer 45 minuten heet is gaat het lampje automatisch uit.mvg johan
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door pethil72 »

maar ik bedoelde niet het lampje van de boyler maar het knopje op het display zodat er stroom op staat maar ik begrijp van jou dat het water al warm wordt dan is dat niet het probleem net als mijn buurman. sorry gr. peter
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door johan1952 »

Ik zou graag een foto van de schakelaar er op willen zetten ,maar ik weet niet hoe dat moet.er zetten bij mij 2 schakelaartjes naast elkaar.De linkse is voor gas.alleen stand uit en stand aan.De rechtse voor stroom 220 volt,die heeft 2 standen .1 voor 650 watt en 1 voor 1600 watt.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door Dafluc »

Onder het vak waarin je het antwoord typt staat een kleiner wit vlak met daarboven "Bijlage toevoegen"
Selecteer je foto op je computer of telefoon en klik op "kies bestand". Bevestigen via de knop net als bij het antwoorden en hij zou er moeten staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door johan1952 »

Sorry het moet 600watt en 1200watt zijn .Het groene lichtje is voor Gas LED en het rode lichtje is voor Diagnose LED.Als die brand moet de matras eruit en moet ik op de reset knop van de boiler drukken anders gaat hij niet uit.krijg net bericht van Dafluc (bedankt)En ik ga hetproberen,want vanmorgen lukte het steed Niet .Als ik de foto maakte kreeg ik de Keuze Opnieuw of Gebruiken.ik kon drukken wat ik wou maar Er gebeurde nilks.Ook kon ik Niet Meer naarhet menu en moest de Telefoon weer opstarten
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door johan1952 »

Dit is de schakelaar van de Webasto Rapid Heat boiler met dank aan dafluc .Gr johan
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door 't Busje »

Heb je wel een correcte drukregelaar op de gasfles zitten? Volgens je avatar is je camper vrij oud en heeft die misschien nog een 50 mB drukregelaar. Die Webasto werkt volgens de gebruiksaanwijzing op 30 mB.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
johan1952
Berichten: 247
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 11:31
Locatie: Noordwijk aan Zee

Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door johan1952 »

Bedankt voor je reactie maar er zit een 30 MB op .ook heb ik een Gasfilter er tussen gezet Maar zonder resultaat.op dit moment doet hij het helemaal niet .na meer da 1 minuut zet ik de schakelaar uit als het groene lampje niet brand, omdat ik bang dat de boiler ontploft.Maar ik ga nu ff uit eten want ik zit de hele dag te mailen Gr johan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31982
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Problemen Webasto Rapid Heat Boiler



Bericht door Bob Diesel »

Weet niet waar in PT je zit

Hier kunnen ze je waarschijnlijk helpen
http://www.camperserv.com/en/index.html
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie