Rechter buitenspiegel Hymer

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door ducati 900 »

Als je dat zo doet dan kun je aan de achterkant ook plaatjes aanbrengen en een kwartslag draaien
dan heb je daar ook stevigheid van.
Kan evt ook van 8 mm dikte dan kun je daar schroefdraad in tappen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door Eric »

Beste mensen,

bedankt allen weer voor jullie inbreng, fantastisch.

Dit weekend jammer genoeg te weinig tijd gehad om het probleem opgelost te krijgen.Ik heb vandaag vooral veel kit uit de bovenste gaten zitten peuteren. het blijkt nu toch dat er achter de aluminium buitenplaat een stalen verstevigingsplaat zit. Deze werd pas zichtbaar nadat de kit was verwijderd.

Tussen de 2 bovenste gaten is de verstevigingsplaat weg, door roest of uitgescheurd ik weet het niet. Daardoor bleven de 2 taptares natuurlijk ook niet zitten.

maar doordat die brug nu zeg maar weg is zou ik daar zoals lowieke voorstelde daar een plaatje naar binnen kunnen proberen te schuiven. Ik ben alleen bang dat ik dan wel veel isolatie weg moet halen.

Ook zou ik nu alsnog 2 holle wandpluggen in de gaten kunnen steken ( die zeg maar uitzetten als een kruis) maar dan moeten ze wel nog voldoende grip hebben. of misschien helicoils zoals Ron zei

Als laatste zou ik zoals isoplus opperde er aan de buitenzijde een overmaatse plaat op kunnen zetten. Dit lijkt mij ook zeer stevig alleen is het dan niet meer hetzelfde als aan de linker zijde.

We stoeien verder en alle inbreng is wederom welkom.

groetjes Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door Kroppie »

rechts niet hetzelfde als links is toch geen probleem , je ziet beide kanten nooit tegelijker tijd.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6395
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door isoplus »

Beter goed dicht en stevig.
Prutswerk heb je niets aan, het plaatje netjes afwerken en alleen jij ziet het.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door ducati 900 »

Als het je stoort dat rechts anders is dan links dan maak je daar ook zo´n plaatje overheen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door Eric »

Hallo Mensen,

Bedankt weer voor jullie adviezen. Ik heb de brug tussen de gaten in de buitenplaat eruit gesneden om ruimte te maken'

het bleek dus dat de verstevigingsplaat aan de binnenzijde ook een stukje was doorgeroest. Deze heb ik dus ook gedeeltelijk verwijderd. Het verhaal met hollewand pluggen etc gaat dus al niet meer werken gewoon omdat er niets meer zit. Een plaatje erachter schuiven ging ook al niet. Ik heb inmiddels dmv draadtappen in de verbinding met de carrosserie in de motorruimte er nu 2 draadeinden in zitten die behoorlijk vast zitten. Hieraan durf ik de spiegel wel aan vast te zetten evt met een overmaatse plaat erachter gekit.

Nu wil ik echter de ruimte in de wand,die ik heb vrij gemaakt van kit en isolatie gaan opvullen met vullende bruis- of epoxylijm maar welke is hiervoor nu echt geschikt??? Ik moet het er wel zo ik kunnen spuiten want eerst mengen en dan met een spateltje er in lepelen gaat niet werken.

Ik hoor het weer graag.

Groetjes Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7494
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door ducati 900 »

Ik zou er geen Pur, want dat bedoel je denk ik, inspuiten, een bron van roest.
Als je wat wilt dan zou ik kit nemen.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door Eric »

Hoi Ben,

Nee inderdaad geen pur maar wel iets dat goed uithard en makkelijk in te spuiten is. Maar vooral dus niet zacht blijft om de buitenplaat te ondersteunen.

groetjes Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door Kroppie »

beton. :D

nu ff serieus,

een 2 componenten metaal pasta als devcon of weicon, kun je na uitharding ook in boren en tappen, heb je als dikvloeibaar en als pasteuse pasta.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6395
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door isoplus »

Devcon is natuurlijk prima maar dat moet je er toch eerst ook in spatelen.
Op zich is dat ook geen probleem, het wordt hard en je kunt er later ook nog een draadje in tappen.
Wel moet je het gebied even afbakenen met wat stripjes opdat het niet wegzakt en ergens tussen valt waar je het niet wilt hebben.
Na het vullen werk je het glad af zodat je plaatje er netjes overheen past.
Wellicht is het goedkoper om het gat te vullen met een polyesterproduct dat zou je moeten vragen bij iemand die daar handig in is.
lowieke
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 20:33
Locatie: Blankenberge

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door lowieke »

Zoek even een winkel met Romar Voss of West epox producten .Spring even binnen en vraag advies.
Een mogelijke oplossing is het gat luchtig opvullen met glasvezel vezels (stukje polyestermat scheuren) voor de opening een stukje glad materiaal hout,ijzer plaatje of wat je liggen hebt na insmeren aan een zijde met officieel carnabauwas of gelijkaardig plaatsen met bovenaan een kleine opening.Eventueel een stukje keukenfollie tussenplaatsen en de zaak voorzichtig opspuiten met behulp van een injectiespuit met giethars.Na uitharden kan het plaatje makkelijk verwijderd worden en bekomt men een glad maar toch stevig geheel.
Om luchtinsluitingen zoveel mogelijk te voorkomen regelmatig tegen het plaatje tikken met achterkant van een schroevdraaier.
Zoals reeds gemeld er zijn meerdere mogelijkheden maar deze is niet moeilijk en met gegarandeerd goed resultaat.
succes
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door Arie55 »

Krijg net een ingeving, zou het een idee zijn om i.p.v. spiegels, camera's te gebruiken? Dan wordt ook de camper een stuk smaller!

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22963
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door PaulBng »

Ik gok dat je niet zonder spiegels mag...
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Rechter buitenspiegel Hymer



Bericht door Eric »

Beste Mensen,

Ik heb afgelopen week het gat voorzichtig een beetje gevuld met kleine stukjes glasvezel, afgesloten en dmv een iets hoger gaatje, wat ik eerder al had geboord, giethars ingespoten met een injectiespuit. Dit een dag laten uitharden (al was 30 min volgens de beschrijving al voldoende) en vervolgens de grondplaat weer netjes met lijmkit vastgezet met de bestaande parkers en moeren op de nieuwe draadeinden die muurvast zaten in de polyester. Dit vervolgens ook 2 dagen laten uitharden.
De buitenplaat die iets verder was gescheurd is door de vullende hars mooi waterdicht en valt bijna niet op zodat ik geen overmaatse plaat hoefde te monteren.
De spiegel zit weer muurvast en trilt niet meer. Ik ben zeer tevreden.

Dankjewel allemaal voor jullie raad en ideeën.

Groetjes Eric
Bijlagen
12.jpg
12.jpg (127.65 KiB) 814 keer bekeken
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Plaats reactie