Knipperend olielampje Ducato (2013)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door seth_space »

Dat voegt niet echt iets toe, maar asl jij daarmee gelukkig bent mag je het volledig vertalen. Ik gaf een korte samenvatting.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door kareltje cola »

Heeft helemaal niets met oliekwaliteit te maken, ze hebben na de olieverversing wel de onderhoud gereset in de ecu maar niet in de tellerklok :-B :lol3: daarom blijft deze knipperen.(bij type euro 5 na 2011 dient deze op 2 plaatsen gereset te worden)

dus je mag gewoon terug harder rijde hoor :)

gr Glen
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door Abe »

Ik had al zo'n vermoeden. Ook omdat de verhuurder zo makkelijk zegt dat ik gewoon door kan rijden terwijl hij weet dat ik er nog wel een paar duizend km mee rijd voordat ik hem terug breng. Kan ik dat lampje zelf ook resetten?
Had een uitleg gevonden waarbij ik het knopje van de tripcomputer 10 sec. Ingedrukt moest houden maar dat werkt niet.
Groeten Abe
Afbeelding
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door kareltje cola »

Dit kan alleen met een betere diagnose toestel.zijn er veel bij die maar in 1 systeem kunnen.Ik heb hier gewoon de originele en de nieuwe snap-on.
2002-2006 type kan je nog met knopjes inhouden resetten
2006-2011 op 1 plaats met diagnose toestel resetten
2011 met diagnose toesten in injectie computer en tellerklok resetten
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door Abe »

Oké. Bedankt. Doorrijden met knipperend lampje dus. Gaat ie dan niet na 1000km in een begrenst toerental?
Groeten Abe
Afbeelding
MC474G
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 19:40

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door MC474G »

ik heb momenteel hetzelfde probleem, de olie is ververst voor ons verlof, dat is dus ongeveer 1800 km geleden maar het systeem is niet gereset en vandaar het probleem.
Ik heb dit eerder al eens gehad en toen heb ik op het net gevonden hoe ik het zonder computer van fiat kon receten via de boordcomputer -servie enz maar ik heb dit helaas niet opgetekend.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door Abe »

Ik had deze instructie wel gevonden. Die werkt bij mij echter niet. Ik weet niet uit welk bouwjaar die van jou is maar misschien werkt ie bij jou wel. Mocht je nog een andere oplossing vinden wil je hem dan hier even posten zodat ik hem ook even kan proberen?
https://www.youtube.com/watch?v=EuXdKWF9n6Q
Groeten Abe
Afbeelding
MC474G
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 19:40

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door MC474G »

Hallo abe,
die oplossing is voor een oudere versie, je kan via de boordcomputer naar service gaan, dan enter en met pijltjes omhoog of omlaag naar olie en service. Daarna weet ik het niet meer maar vandaar uit was het mogelijk om de intervallen in te stellen en zo een reset uit te voeren maar ik heb dat spijtig genoeg niet opgetekend en ik vind het ook niet meer terug
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door Abe »

EasyBee schreef: "Oil change warning comes on approx 1k before it must be changed"
Het olie verversen signaal gaat 1000 km voor de servicebeurt branden.

"after this point is passed, the ECU limits engine performance to persuade the owner to get it done (and limit damage from thinning oil)."
daarna beperkt de ECU de prestaties van de motor om de eigenaar te overtuigen om de servicebeurt te laten uitvoeren (en mogelijke schade te voorkomen door dunner wordende olie).
Ja daar ben ik weer even.
Inmiddels dik 2300 km gereden met een (afgeplakt) knipperend rood olielampje en regelmatig de melding dat ik olie moet verversen in het display. Hij rijd nog gewoon als een tierelier en gaat ook nog steeds met gemak boven de 3000 toeren als ik hem daarom vraag.
Best wel vreemd hé. Er gaat een rood lampje knipperen (er werd ons "vroeger" geleerd dat dit acuut gevaar betekende) en je kunt gewoon doorrijden zonder dat er iets geks gebeurt.
Je vraagt je dan af als het euvel niet gelijk dramatisch is waarom er geen oranje lampje gaat knipperen c.q. aangaat. Dan weet je tenminste dat je kunt blijven rijden maar dat er op redelijke termijn toch wel actie vereist is.
Groeten Abe
Afbeelding
isoplus
Berichten: 6395
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door isoplus »

Abe, rood knipperen betekent kennelijk opletten, een constant brandend rood licht betekent accuut gevaar en stoppen.
Nou ja, je komt er wel mee thuis :thumbup:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door hathi »

Op 2/9 heeft de eigenaar v.d Camper al gezegd tegen Abe ( er kan gewoon mee naar huis gereden worden) maar hier denkt men het weer beter te weten,door allerlei beren op Abe,s weg te plaatsen,zo maakt men zijn vakantie er niet beter op,alhoewel goed bedoeld,werkt het meestal averrechts,maar goed dat Abe,zijn eigen plan getrokken heeft,maar bij velen zou de vakantie hierdoor verziekt ,en heel duur, kunnen uit gaan vallen,terwijl er eigenlijk niets a/ d hand is,zeker een punt van overweging,bij antwoorden geven ,zeker als men alleen in het buitenland is:crazy:
Hans
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door pepon »

Mijn Siemens espresso koffieautomaat geeft al een tijdje via een knipperend lampje aan dat de automaat moet worden ontkalkt.

Dat meet ie door het aantal kopjes koffie die zijn gezet, niet de mate van kalkaanslag.

Koffie smaakt derhalve nog prima. :D

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door Abe »

@hathi: In principe heb je wel gelijk, aan de andere kant moet ik wel zo eerlijk zijn om te zeggen dat ik natuurlijk de discussie zelf heb aangezwengeld. Ik heb immers de mening van de experts gevraagd omdat ik me niet lekker voelde bij een rood knipperend lampje. Je mag dan ook verwachten dat je goedbedoelde meningen krijgt die misschien niet juist zijn.
Mijn grootste "zorg" was dat hij in de noodloop zou gaan tijdens een fikse beklimming. Hierin was is redelijk gerustgesteld al hebben we de route toch wat omgelegd en de echt steile stukken gemeden waar je meestal ook in niemandsland zit vaak ook zonder bereik van de telefoon. Ons gevoel zei toch dat we dat we met een motor met een rood knipperend lampje niet al te gekke dingen moesten doen. Inmiddels weer in de bewoonde wereld maar het blijft een vreemd iets. Rood knipperend lampje en zonder problemen door kunnen rijden. Zal wel een generatiekloof zijn maar bij mij betekent rood nog altijd gevaar dus actie ondernemen.

@pepon: ha ha ha.
Groeten Abe
Afbeelding
Leferinkvjm
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 mar 2018, 13:38

Re: Knipperend olielampje Ducato (2013)



Bericht door Leferinkvjm »

Ik heb nu net hetzelfde probleem gehad. Ducato mjet 2014. Na 12.000 km kwam de melding”over 1000 km olie verversen”. Bij 13.000 ging het lampje knipperen en kwam telkens de melding laat uw motorolie verversen. Dat knippert nu al 2000 km. Oliepeil goed. Olie zou om de 30.000 km vervangen moeten worden. Is er nog nieuws op dit front? Of is het zo zeldzaam dat het maar 2x pj voorkomt bij al die ducato’s?
Plaats reactie