Wiellager Fiat Ducato
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: za 12 jan 2008, 22:53
- Locatie: Lemmer
Wiellager Fiat Ducato
Geachte forum leden,
Kan eimand mij vertellen wat voor type of nummer voor wiellager er in een fiat ducato 18
max BJ 11-11-94 2500 TDI 116 pk gebruikt word. De naaf moer heeft sleutelwijdte van 50.
Graag hoor ik van U.
Kan eimand mij vertellen wat voor type of nummer voor wiellager er in een fiat ducato 18
max BJ 11-11-94 2500 TDI 116 pk gebruikt word. De naaf moer heeft sleutelwijdte van 50.
Graag hoor ik van U.
Re: Wiellager Fiat Ducato
In de 230 van dat bouwjaar zitten volgens mij 2 lagers. Er zijn diverse diameters, dus een opmeten.
Tussen de 2 lagers zit een afstandsring met een bepaalde afmeting. De maat van de ring worden gemeten met speciaal gereedschap.
Tussen de 2 lagers zit een afstandsring met een bepaalde afmeting. De maat van de ring worden gemeten met speciaal gereedschap.
Re: Wiellager Fiat Ducato
bij 2 losse lagers moet de speling gecontroleerd/ afgesteld worden.
gaat als volgt, oude lagers en buiten ringen verwijderen.
boel schoonmaken, nieuwe buitenringen monteren.
binnenringen monteren MET de oude vulringen ertussen ,met 2 grote ringen en een bout van de goede lengte de binnenringen en de vulbusen vulringen samenklemmen, dan met een meetklok de speling meten, deze moet o,o25 tot o,1 mm zijn, naar behoefte vulringen aanpassen totdat de juiste speling verkregen is, en dan pas de naaf erin persen met behulp van een stuk pijp zodat de kracht enkel via de binnenringen word overgebracht.
bij het bepalen van de speling de lagers nog NIET invetten, pas vlak voor het inpersen van de naaf de boel invetten, en vergeet de keerringen niet!!!!!!!.
jos
gaat als volgt, oude lagers en buiten ringen verwijderen.
boel schoonmaken, nieuwe buitenringen monteren.
binnenringen monteren MET de oude vulringen ertussen ,met 2 grote ringen en een bout van de goede lengte de binnenringen en de vulbusen vulringen samenklemmen, dan met een meetklok de speling meten, deze moet o,o25 tot o,1 mm zijn, naar behoefte vulringen aanpassen totdat de juiste speling verkregen is, en dan pas de naaf erin persen met behulp van een stuk pijp zodat de kracht enkel via de binnenringen word overgebracht.
bij het bepalen van de speling de lagers nog NIET invetten, pas vlak voor het inpersen van de naaf de boel invetten, en vergeet de keerringen niet!!!!!!!.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: za 12 jan 2008, 22:53
- Locatie: Lemmer
Re: Wiellager Fiat Ducato
Geacht forum,
Het zijn inderdaad twee lagers van 90/50 flinken klus maar camper om hoog dan gaat het lukken. Zo te zien is alles goed uit maar dit moet de toekomst uit wijzen.
In eider bedankt voor reperatie advies
JP
Het zijn inderdaad twee lagers van 90/50 flinken klus maar camper om hoog dan gaat het lukken. Zo te zien is alles goed uit maar dit moet de toekomst uit wijzen.
In eider bedankt voor reperatie advies
JP
Re: Wiellager Fiat Ducato
vond nog wat verhelderende plaatjes over wiellager montage Fiat Ducato 230 1994 - 2002
Succes.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Wiellager Fiat Ducato
top
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
- Locatie: Geesteren
- Contacteer:
Re: Wiellager Fiat Ducato
Hmmm dan heb ik veel mzzl gehad, heb ze op mijn eigen manier gemonteerd en moet zeggen dat het de laatste 5000 km aardig stand heeft gehhouden.
Als ik dit had geweten dan had ik zeker even gemeten.
Leuk om dit soort dingen toch tegen te komen .
Groet Martin
Als ik dit had geweten dan had ik zeker even gemeten.
Leuk om dit soort dingen toch tegen te komen .
Groet Martin
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.
https://www.martin-elke.com/
https://www.martin-elke.com/
Re: Wiellager Fiat Ducato
zonder geluk vaart niemand wel
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything