Motormanagement storing

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Motormanagement storing



Bericht door eef van baal »

V-Power tanken of af en toe een flesje van dit spul er in http://www.autokompaan.nl/wynns-diesel- ... gLil_D_BwE
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
HaVaLo
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 15:46

Re: Motormanagement storing



Bericht door HaVaLo »

laatste tijd meer V-power getankt
af en toe even goed doortrekken en toeren maken
het leek er afgelopen reis ( 7000 km ) op dat het zo goed als weg was
ga ook nog eens zo'n flesje spul er in gooien zoals hiervoor genoemd
wie weet

de garagehouder zei dat als het heel erg wordt hij met hoge druk stoom de lekkage in het systeem ( vooropgesteld dat die er zou zijn ) zou lunnen vinden en dan repareren , maar als het zo weinig voorkomt zou een eventuele lek zeer miniem zijn


wordt vervolgd
Lets Go
stalmans2005
Berichten: 15
Lid geworden op: do 07 jul 2016, 1:03

Re: Motormanagement storing



Bericht door stalmans2005 »

bij ons hetzelfde probleem
motor heeft slechts 28000km
bij van 4de naar 6de versnelling schakelen en dan vollast gas geven valt het vermogen heel even weg
bij garagist binnen gebracht en de hogedrukregelaar vervangen, was ook de foutmelding die hij aangaf
na het herstellen enkele uren gereden zonder euvel, echter plots weer die wegval bij vollast.Terug naar garage
en uitlezen en toen was het de hogedruksensor. Hiermee op vakantie vertrokken en 700km perfect gereden en plots weer dipje in het vermogen bij
constante snelheid.
toen dacht ik misschien slechte diesel getankt en met v shell power erin ging het even weer goed, maar na enkele km weer hetzelfde.
Bij het terugkomen van het verlof wel gemerkt dat als ik het toerental op min 2700toeren laat er geen probleem is, ook niet bergop!!!
Ga ik echter iets onder de +- 2700toeren heeft hij het wel?

Weet niet meer wat het kan zijn!!!
camperfrans45
Berichten: 1
Lid geworden op: di 04 sep 2018, 15:17

Re: Motormanagement storing



Bericht door camperfrans45 »

Bij mij hetzelfde probleem. De camper staat speciaal voor dit euvel al een maand bij de garage en er zijn al tal van onderdelen vervangen (o.a. sensoren, benzinepomp, drukpomp en alle injectoren). Alle zonder succes. De teller staat nu op 3500 euro en de oplossing lijkt nog niet in zicht. Dit vervangen van onderdelen kan toch niet eindeloos doorgaan! Wie weet de oplossing? Nu ik al deze klachten lees op deze pagina, mag ik ook eens een reactie van de Fiat importeur?
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: Motormanagement storing



Bericht door Fleurette »

Ik had soortgelijke klachten. Luchtmassameter en egr vervangen hielp niet. Het bleek een blaadje in het luchtfilter te zijndat de luchtstroom naar egr beinvloede.
Afbeelding
stalmans2005
Berichten: 15
Lid geworden op: do 07 jul 2016, 1:03

Re: Motormanagement storing



Bericht door stalmans2005 »

vandaag wou hij helemaal niet meet starten.blijven proberen tot accu leeg was!!
daarna garage opgebeld om te komen helpen, gelukkig is dit alles thuis gebeurt
eenmaal ze mij zijn komen helpen met starten achter de servicewagen naar garage gereden om eventuele fouten ui te lezen
nu blijkt dat 2 verstuivers naar de haaien zijn, en dit bij een motor die net 28000km heeft!!!

leuk is anders

Mvg,
Meine
Berichten: 4757
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Motormanagement storing



Bericht door Meine »

Kan geen andere oorzaak hebben dan water in de diesel of vervuilde diesel. Goed onderhoud voorkomt dit soort problemen
stalmans2005
Berichten: 15
Lid geworden op: do 07 jul 2016, 1:03

Re: Motormanagement storing



Bericht door stalmans2005 »

Ben op 15000km voor onderhoud in de garage geweest en heb toen ook al de filter preventief laten vervangen
KiteFlupke
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44

Re: Motormanagement storing



Bericht door KiteFlupke »

Common rails, die injectoren zijn gevoelige beestjes. Vooral als ze enige tijd stil staan. (Heb in mijn transit er 3 mogen vervangen na 6 maanden buiten te slapen)
Komt regelmatig voor, retour te hoog en dan is starten een helse opgave zonder remmen reiniger van Action.
Op ebay.de koop ik altijd mijn "nieuwe" injectoren, in leren en klaar :-)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Motormanagement storing



Bericht door hathi »

Kite Flupke,bij Fiat,dan zeker,ik heb er nooit last van? Ook niet met al Deze vermelde Störungen,waarom zou.ik dan ooit van merk veranderen,? Tuf, lekker verder
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Motormanagement storing



Bericht door Marco Polo »

Fiat Transit :D
Weer een nieuw type ? ;-)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Motormanagement storing



Bericht door seth_space »

Hathi, een wat ongelukkig uitspraak. Bij Mercedes is bijv P1187 een nogal vaak voorkomende storing. Je hoeft mij niet te geloven maar ga eens met een Mercedes service punt praten.
In zijn algemeenheid worden veel storingen toegeschreven aan vervuilde of de zwavelvrije diesel.(alle merken dus)
Lees bijv dit stuk ter informatie:
https://driving-dutchman.nl/common-rail ... ombinatie/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Motormanagement storing



Bericht door hathi »

Seth,er staat toch duidelijk ,dat IK,er geen last van heb,terwijl ,(ik er alles in gooi wat goedkoop is) het hier legio Fiat rijders veel last hebben,zet je toch aan het denken
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Motormanagement storing



Bericht door seth_space »

Er rijden hier op dit forum dan ook een veelvoud aan fiats vergeleken met de mercs. fordjes, vwtjes.
Logisch dat een storing dan vaker besproken zal worden betreffende een fiat. Ik heb tot op heden nergens last van, (normaal zal niemand dat zo snel zeggen namelijk) telt dat ook?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie