Motormanagement storing
Re: Motormanagement storing
Alweer een aantal weken geleden deze vragen en antwoorden, maar ik lees deze nu pas ,daarom weer een vraag van mij ,ik had/heb ook een brandend lampje dat wees op motormanagement storing bij de garage [waar ik de camper had gekocht]uit laten lezen en er werd toen gezegd dat het niet erg was er stond op het formulier
P0404 uitlaatgas recycelingsysteem buiten instelbereik
P062B motorschakelapparaat interne fout
P1102 luchtmassameter signaal te laag
P1103 luchtmassameter te hoog
na het uitlezen was het lampje uit maar..na een paar honderd km gereden te hebben brandt het nu weer opnieuw ,bij de Ford garage geweest voor beurt en keuring en daar werd gezegd dat de EGR vernieuwd moest worden maar dat ging bijna €700, kosten daar wacht ik even mee heeft iemand nog raad?? alvast bedankt !groet peter
P0404 uitlaatgas recycelingsysteem buiten instelbereik
P062B motorschakelapparaat interne fout
P1102 luchtmassameter signaal te laag
P1103 luchtmassameter te hoog
na het uitlezen was het lampje uit maar..na een paar honderd km gereden te hebben brandt het nu weer opnieuw ,bij de Ford garage geweest voor beurt en keuring en daar werd gezegd dat de EGR vernieuwd moest worden maar dat ging bijna €700, kosten daar wacht ik even mee heeft iemand nog raad?? alvast bedankt !groet peter
Re: Motormanagement storing
Bij mij hebben ze een week geleden een plaatje voor de EGR klep gezet zodat hij niet meer mee doet. Maar op mij EGR klep zit geen draadje dus geen uitlezing zodat de software nog origineel is. Tot nu toe lijkt het goed te gaan.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Lets Go
Re: Motormanagement storing
Heb dit probleem ook gehad. Bleek door "krakende" connectors verstuiver te komen. Bij een hele korte onderbreking van het contact gaat het lampje al branden. Eens per jaar maak ik de stekkertjes een paar keer achter elkaar los en vast om de contactstrips wat op te poetsen. Sinddien nooit geen last meer gehad. Als het contact weer hersteld is duurt het vrij lang voordat het lampje weer uit gaat en heb de indruk dat de motor tussendoor tenminste een keer uit moet zijn geweest.
Re: Motormanagement storing
EGR & roetfilters zijn ontworpen om minder Nox in de lucht te stoten.
Probleem is dat dit systeem door warmte de vervuiling intern moet zien te verbranden.
Daar wringt het schoentje, daar deze motoren héél veel koppel op lage toeren leveren, heeft men als bestuurder niet de neiging om hoge toerentallen te gaan draaien, en slibt het systeem letterlijk dicht ( met roet)
Preventief bvb. om de 5000 km de motor gedurende een half uurtje op hoger toerental laten draaien , kan een hoop ellende voorkomen. Hoe doe je dat ?
Als je onderweg bent op een autoweg , dus met reeds goed opgewarmde motor, ga je een of zelfs twee versnellingen terug schakelen. met behoud van je snelheid, zodat je ergens tussen de 3000 à 3500 omw/per minuut draait, hou dit een half uurtje vol, dan ben je gerust dat het in het systeem opgestapelde roet is verbrand, en kan je weer vrolijk 5000 km normaal rijden.
Dit vermelden constructeurs niet, en boordcomputers raden je ook aan om op lage toeren reeds een versnelling hoger te schakelen, dit om het verbruik naar beneden te halen.
Maar regelmatig de omschreven procedure herhalen( met misschien een litertje extra verbruik) kan je veel lellende en kosten besparen.
Probleem is dat dit systeem door warmte de vervuiling intern moet zien te verbranden.
Daar wringt het schoentje, daar deze motoren héél veel koppel op lage toeren leveren, heeft men als bestuurder niet de neiging om hoge toerentallen te gaan draaien, en slibt het systeem letterlijk dicht ( met roet)
Preventief bvb. om de 5000 km de motor gedurende een half uurtje op hoger toerental laten draaien , kan een hoop ellende voorkomen. Hoe doe je dat ?
Als je onderweg bent op een autoweg , dus met reeds goed opgewarmde motor, ga je een of zelfs twee versnellingen terug schakelen. met behoud van je snelheid, zodat je ergens tussen de 3000 à 3500 omw/per minuut draait, hou dit een half uurtje vol, dan ben je gerust dat het in het systeem opgestapelde roet is verbrand, en kan je weer vrolijk 5000 km normaal rijden.
Dit vermelden constructeurs niet, en boordcomputers raden je ook aan om op lage toeren reeds een versnelling hoger te schakelen, dit om het verbruik naar beneden te halen.
Maar regelmatig de omschreven procedure herhalen( met misschien een litertje extra verbruik) kan je veel lellende en kosten besparen.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Motormanagement storing
Nee, juist niet bij de EGR.Probleem is dat dit systeem door warmte de vervuiling intern moet zien te verbranden.
Paul.
Re: Motormanagement storing
De volgorde is dat de EGR ook dichtslibt van het roet , doordat de filter in de uitlaat reeds tjokvol roet zit
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Re: Motormanagement storing
Dank voor jullie advies, ben na een week weer thuis maar lees nu net van de laatste optie om op de snelweg in een lage versnelling te rijden enz. enz. had ik best willen doen maar..nu heeft mijn vrouw toch weer een afspraak gemaakt voor a.s maandag ,dus misschien is er nog iets verandert ik wacht het af, tot later ! groet peter
Re: Motormanagement storing
Hallo camperaars ,nu geen probleem meer het lampje is eindelijk uit ! na het uitlezen bij de garage zei men dat er niets aan de hand is ,waarschijnlijk door de vorige keer een foutmelding maar nu was het opgelost doordat ze het weggeschreven hebben , Ja ze kunnen me alles vertellen hoor maar...ik heb weer vertrouwen in de garage en het is een Forddealer valt me zo mee! kunnen nu met een gerust hart op vakantie en denken maar niet aan die vervelende dingen die nog kunnen komen vanwege de 2.2 tdci motor 2007
groet peter
groet peter
Re: Motormanagement storing
Fijn. Hoop dat hij goed blijft.
Ik heb na 3 weken Zweden ook geen probleem meer gehad dankzij het plaatje voor de EGR klep
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Ik heb na 3 weken Zweden ook geen probleem meer gehad dankzij het plaatje voor de EGR klep
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Lets Go
Re: Motormanagement storing
te vroeg gejuicht
de laatste dag op de terugweg , op de autobaan na Bremen toch weer 2 x de storing terug gehad
wel maar heel even , maar toch
nu weet ik even niet wat het dan nog kan zijn
de EGR is totaal buiten spel en de motor heeft 3 weken goed gepresteerd op vakantie
de slangen leken goed en op het oog lekvrij
iemand nog ideeen ???
de laatste dag op de terugweg , op de autobaan na Bremen toch weer 2 x de storing terug gehad
wel maar heel even , maar toch
nu weet ik even niet wat het dan nog kan zijn
de EGR is totaal buiten spel en de motor heeft 3 weken goed gepresteerd op vakantie
de slangen leken goed en op het oog lekvrij
iemand nog ideeen ???
Lets Go
- pepon
- Berichten: 2434
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: Motormanagement storing
Kwam de storing na veel regenval?
Groet, Ron.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: Motormanagement storing
nee
gewoon lekker weer , lekker doorgereden op de snelweg en toen bij ff doortrekken kwam het weer
eigenlijk niet zo erg als het maar eens in de 3 weken gebeurt
maar vrees dat het nu weer vaker kan gaan gebeuren , plus je weet dat er iets nog niet in orde is
gewoon lekker weer , lekker doorgereden op de snelweg en toen bij ff doortrekken kwam het weer
eigenlijk niet zo erg als het maar eens in de 3 weken gebeurt
maar vrees dat het nu weer vaker kan gaan gebeuren , plus je weet dat er iets nog niet in orde is
Lets Go
- pepon
- Berichten: 2434
- Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
- Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
- Contacteer:
Re: Motormanagement storing
Regeninfiltratie vanaf het voorraam heeft storingen veroorzaakt bij mijn Ducato 250.
Vooral de elektronica van de inspuitstukken en de automaat waren daar gevoelig voor.
Modificatie toegepast, daarna nooit geen rode/oranje lampjes meer tijdens rijden.
Maar dat was het niet dus.
Groet, Ron.
Vooral de elektronica van de inspuitstukken en de automaat waren daar gevoelig voor.
Modificatie toegepast, daarna nooit geen rode/oranje lampjes meer tijdens rijden.
Maar dat was het niet dus.
Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
https://www.renaultforum.nl/forum/
Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Re: Motormanagement storing
Bedankt. Denk zelf aan valse lucht of stekkers of zo
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Lets Go